Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Macrolens

    Ik heb een nikon d50 en zoek een goede macro lens

    ik heb er nu 2 gezien maar weet niet of welke de beste is en of die 5mm verschil de moeite zijn

    het gaat om deze lenzen
    Sigma Macro 105mm f2.8 EX DG
    Tokina 100mm F 2.8 AT X Macro
    Last edited by Joerig1970; 15 november 2007, 22:13.

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: Welke Macrolens

    Die 5mm zal inderdaad weinig verschil maken.

    Als je een macrolens wil kopen, dan moet je eerder de vraag stellen "welk onderwerp ga ik fotograferen", aan de hand daarvan kan je de keuze maken tussen een korte (50mm) of een lange (150 / 180mm) macrolens (of er tussenin natuurlijk).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke Macrolens

      ik heb niet echt een voorkeur, ik heb nog geen ervaring met macro's ( lijkt me ook heel moeilijk, maar wel leuk en mooi als je het goed kan )

      Met vriendelijke groeten
      Joeri

      Comment


      • #4
        Re: Welke Macrolens

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Die 5mm zal inderdaad weinig verschil maken.

        Als je een macrolens wil kopen, dan moet je eerder de vraag stellen "welk onderwerp ga ik fotograferen", aan de hand daarvan kan je de keuze maken tussen een korte (50mm) of een lange (150 / 180mm) macrolens (of er tussenin natuurlijk).
        Ik deel Bandit zijn mening.........
        Je zal toch een keuze moeten maken welk onderwerp je t meeste gaat fotograferen in de macrobranche..............
        Ga je voor dingen die snel verstoord worden, zoals libellen enz. dan ga je beter voor de langere mm (180 mm), is het statische werk (bloemen, tafelwerk....)meer je ding, dan kun je korter gaan.......
        Vergeet de 90 mm Tamron niet een 2.8 die prijs/kwaliteit zeer goed is.....