Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of canon???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron of canon???

    Tamron 90mm f 2.8 DI Macro 1:1 Canon
    of
    Canon EF 85mm F 1.8 USM ø 58mm


    Deze staan beiden op mijn verlanglijstje,
    maar nu begin ik te denken om alleen de Tamron aan te schaffen...
    (je weet wel he....budget!!)
    er van uitgaande dat het bereik gelijk is (5mm verschil), de Tamron het extraatje heeft van de macro-functie en de prijs ook gelijk is...
    daarentegen spreekt de F1.8 van de Canon me ook wel aan, en zal de AF waarschijnlijk iets rapper zijn...


    Wat denken jullie?
    Eventuele ervaringen?
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: Tamron of canon???

    zou gewoon Canon op Canon zetten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tamron of canon???

      Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
      daarentegen spreekt de F1.8 van de Canon me ook wel aan, en zal de AF waarschijnlijk iets rapper zijn...
      en stil!
      De USM is echt stil. Een collega heeft een tamron en ik vind het veel lawaai maken. Zeker in vergelijking met mijn USM lens.

      Ik zou ook voor Canon gaan. Heb ook lang getwijfeld tussen een Sigma, Tamron en Canon. Uiteindelijk voor Canon gekozen en nog steeds geen spijt. Foto's zijn tevens haarscherp op 100% - iets wat van de andere lenzen niet altijd het geval is.
      Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Tamron of canon???

        De tamron die je noemt is een macro lens. Voordelen: macro, met 1 op 1 vergroting. De andere lens is eerder een portretlens te noemen en heeft een iets grotere maximum opening dan de macro lens. Ook belangrijk te weten is dat een macro objectief vaak een pak trager gaat scherpstellen. Qua brandpunt zitten ze beide gelijk. Als het niet je bedoeling is om macro opnames te maken, ga dan voluit voor de 85mm 1.8, een heel populaire prime. f1.8 als maximum opening laat je ook toe net iets creatiever te werk te gaan met de scherptediepte.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron of canon???

          Koop de Tamron uitlsuitend als je er ook eens effectief mee gewerkt heb, het is echt wel een a-typische lens naar bouw en gebruik toe. Bij twijfel gewoon voor de Canon gaan, is een prachtlens hoor.
          Groeten, David

          Comment


          • #6
            Re: Tamron of canon???

            Niet echt een goed vergelijk hier.
            Tamron is zeer goed en gebruiksvriendelijk, zeker prijs kwalitatief gezien....
            Zoals al gezegd, kijk wat je gaat doen, portret en snelheid alléén dan Canon.......
            Macro, portret gecombineerd gebruik, dan Tamron. (Ik heb ze zelf, zeer tevreden over)

            Comment

            Working...
            X