Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Canon lenzen (low budget)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen Canon lenzen (low budget)

    Na de 70-200mm f4 L USM ben ik op zoek naar een straatfotografie-lens. "Low budget" omdat een L lens er momenteel niet af kan (mijn bijberoep levert hiervoor nog niet genoeg op en ik wil enkel geld vanuit het bijberoep er terug insteken).

    Ik twijfel tussen onderstaande lenzen:

    Canon EF 35mm f2.0: €231,83
    Canon EF 50mm f1.4 USM: €330,46
    Canon EF 50mm f1.8: €86,43
    Canon EF 28mm f2.8: €191,16

    De 50mm is goedkoop en dat toont zich ook in de kwaliteit van de materialen (behalve het glas). Ik heb wat schrik voor de plastic connector. De andere lenzen lees ik zowat dezelfde reviews als het ware - allemaal goede lenzen voor hun prijs - welke is nu de meest geschikte voor de opdracht?

    Ik heb getracht de kitlens te gebruiken van de EOS 400d maar die komt soms wat licht te kort. Bedankt alvast voor de reacties welke je hier of op de website kan plaatsen.
    Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

  • #2
    Re: Twijfel tussen Canon lenzen (low budget)

    Je vergeet de Canon 28mm f1.8 en de Sigma 30mm f1.4 nog in je lijstje op te nemen...

    Twee jaar geleden hadden sommigen nogal problemen met de Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM lens (Back focus/Front Focus problemen). Wat ik nu graag zou weten is of Sigma ondertussen dat probleem heeft opgelost, en of er iemand ervaring heeft met deze lens. Mvg Weebee


    ik zit in twijfel ivm volgende: zou ik een canon 50 mm f1.4 of een sigma 30 mm f1.4 EX aankopen? wat betreft brandpuntsafstand ben ik eerder voor de 30 mm maar ik vind weinig info ivm deze lens wat betreft snelheid en scherpte, is die vergelijkbaar met de canon of is dit toch een wereld van verschil? alvast bedankt voor


    Allround veel meer inzetbaar dan een 50mm imho...

    Als je de snelle USM-AF van je 70-200 al gewoon bent, dan ga je je ergeren aan de trage AF van de 50mm f1.8

    Beide lenzen moet je 2dehands voor +-300 euro vinden (de sigma ga je makkelijker vinden dan de Canon)
    Last edited by scalll; 15 november 2007, 11:27.

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen Canon lenzen (low budget)

      Ik zou toch is de straat optrekken met je 70-200, want dat is de lens die ik zou gebruiken voor straatfotografie, OK 'tis ne witte toeter maar met de door U voogestelde lenzen gaat er gewoon teveel op staan, en dichter gaan is ook opvallen hé. Gebruik je lens op volle opening en op de langst haalbare brandpunt. Valt het tegen ... dan is het aleen de moeite die je kwijt bent.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X