Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

    Ik zoek een afdrukcentrale die foto's van 10x20 cm kan afdrukken (of lichtjes afwijkend). Dit voor mijn eindejaarswenskaarten. Ik vind wel bedrijven die wenskaarten op dat formaat afdrukken maar dan staat er steeds een sjabloon of tekst van hen bij. Ik kan geen enkel bedrijf vinden waar je je eigen ontwerp op dat formaat kan laten afdrukken.
    Ik had wel al een noodoplossing bedacht, nl. mijn wenskaart 3 keer op een 20x30 formaat ontwerpen en zo laten afdrukken maar ben toch benieuwd of iemand weet waar ik het op 10x20 kan laten doen?
    Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
    Voorheen Fuji Finepix S9500.
    Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

  • #2
    Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

    ik ken een plaats in het Antwerpse waar ze die afmetingen wel hebben (met kleine afwijking). Anders eventjes PM sturen en dan heeft ik je verdere details
    canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
    mijn fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

      Ik laat dergelijke "speciallekes" afdrukken bij m'n fotograaf. Die heeft zelf zo'n machine om foto's af te drukken. De input voor zo'n machine is dan een rol van een aantal meter lang, en 10 cm breed. In plaats van de foto af te knippen op 15 cm (gewone fotoformaat bij ff), snijdt hij die dan gewoon op 20 cm af. 'k Laat ook communiekaartjes en dergelijke bij hem afdrukken. 'k Moet er wel bij vermelden dat de prijs iets/redelijk veel hoger ligt dan bij de "klassieke" internet-afdrukcentrales.
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

        yep, via de fotozaak.
        het is niet echt duidelijk van waar je bent,
        maar misschien kun je stillmation.com in merelbeke eens proberen?
        makkelijk te contacteren via DIT ...

        en anders is er ook art&craft image hier in mariakerke.
        ook goeie kwaliteit en vlotte service.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

          Ik woon in Buggenhout.
          Ben helemaal uitgezocht naar websites van afdrukservices dus ik zal het proberen via de plaatselijke fotograaf ofwel via een 20x30 afdruk.
          Reacties zijn uiteraard nog steeds welkom.

          Ik heb al jaren een 10x15 afdruk ontworpen als wenskaart maar dan ben je toch wat beperkt in ruimte vandaar dat ik eens een 10x20 wou proberen.
          Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
          Voorheen Fuji Finepix S9500.
          Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

          Comment


          • #6
            Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

            via extrafilm of spector of photohall (worden allemaal hier afgedrukt)

            kan dit normaal gezien zonder problemen.

            je foto tot 13 cm breed wordt altijd op de lengte afgedrukt die hij is zolang dit minder dan 25cm is.

            dus ook vierkante fotos doen we hier juist.

            tenzij je natuurlijk bij het bestellen een specifiek formaat (2/3, 3/4) aanduid.
            President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

            Comment


            • #7
              Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

              Bedankt Schtein, ben eens gaan kijken op debetreffende sites en het lijkt erop dat ze de foto's inderdaad 10x20 zullen afdrukken.
              Ik ga alvast eens een proefadruk laten maken.
              Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
              Voorheen Fuji Finepix S9500.
              Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

              Comment


              • #8
                Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                Ik woon in Buggenhout.
                Ben helemaal uitgezocht naar websites van afdrukservices dus ik zal het proberen via de plaatselijke fotograaf ofwel via een 20x30 afdruk.
                Reacties zijn uiteraard nog steeds welkom.

                Ik heb al jaren een 10x15 afdruk ontworpen als wenskaart maar dan ben je toch wat beperkt in ruimte vandaar dat ik eens een 10x20 wou proberen.
                Depending on the number you want. They can be printed and posted the same day.
                Cut to size too. even 101x201mm if you want.
                290gm pearl of glossy.

                In fact, they could have been printed today and posted in the morning...
                Last edited by RobMitchell; 15 november 2007, 14:49.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                  Op dit moment loopt er 'n promotie bij colruyt/fujiprint.

                  Je kan er zelfontworpen (kerst-)kaarten laten afdrukken op formaat 9 x 18 cm à 0.25€ 't stuk, omslag incl. (geen minimumaantal, geen verwerkingskosten)

                  Info op http://colruyt.fujiprint.be/Colruyt/.../HomePage.aspx
                  Grtz, Tigra-Boy
                  ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                    bij extrafilm krijg je size 10 (dus 10x20cm) momenteel aan 9 cent per stuk.
                    Maar dan heb je natuurlijk geen enveloppe erbij
                    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                      Tigra-boy,
                      Bij Colruyt kan je wel een eigen foto gebruiken maar je moet steeds een sjabloon kiezen waarin je de foto gaat gebruiken en dat wil ik niet. Ik wil gewoon mijn zelf ontworpen kaartje (waarop ook tekst staat) kunnen afdrukken op ongeveer 10x20 cm.

                      An
                      www.bloggen.be/an
                      Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                      Voorheen Fuji Finepix S9500.
                      Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                        Tigra-boy,
                        Bij Colruyt kan je wel een eigen foto gebruiken maar je moet steeds een sjabloon kiezen waarin je de foto gaat gebruiken en dat wil ik niet. Ik wil gewoon mijn zelf ontworpen kaartje (waarop ook tekst staat) kunnen afdrukken op ongeveer 10x20 cm.

                        An
                        www.bloggen.be/an
                        Er zijn er ook enkele zonder sjabloon, waar je dus (volgens mij) een eigen ontwerp kunt gebruiken...

                        Maar blijkbaar is extrafilm (volgens schtein) voordeliger... dus wat let je...
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                          pm gewoon trebs eens,
                          'k denk dat noch de colruyt noch de extrafilm aan die kwaliteit kan afleveren.

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                            Ik had vrijdag een proefje doorgestuurd naar Spector. Er zit een Spector fotograaf in het dorp dus dat was makkelijk ivm afhaling.
                            Gisteren heb ik de foto afgehaald. De fotograaf zei dat de foto reeds van maandag bij hem was, snel dus.
                            En het resultaat valt helemaal mee. Enkel links en rechts ben ik een 2-tal mm. kwijt. Niet erg, dat kan ik aanpassen en dan stuur ik hem opnieuw door en laat het benodigde aantal afdrukken.

                            Er is wel iets wat niet klopt en dat is de kleur van de achtergrond. Op het origineel zijn het blauwe tinten, op de afdruk neigt het naar groene tinten. Dat is niet zo erg maar ik verkies toch wel het blauw.

                            De fotograaf zei dat hij ook zelf een machine heeft om af te drukken. Maar ook dan raadde hij aan van een proefafdruk te maken. Volgens hem kan het zijn dat zijn machine een ander resultaat heeft dan de afdrukken bij Spector.
                            Het verschil zal altijd klein zijn maar je zal net wat tekst te dicht bij de rand hebben staan.

                            Ik ben in elk geval heel blij met de tips hier. Zelf was ik er nooit opgekomen.
                            Bedankt iedereen ! En ik geef jullie dan maar meteen de primeur en voeg de kaart bij dit bericht. Ik denk niet dat mijn vrienden of familie hier op het forum komen dus het kan geen kwaad.

                            An
                            www.bloggen.be/an

                            Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                            Voorheen Fuji Finepix S9500.
                            Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar foto 10x20 cm laten afdrukken ?

                              ja die mm die je verliest moet je altijd een beetje rekening houden, ook onder en boven.

                              dat komt een beetje om te vermijden dat je kleine witte randjes zou krijgen moest de machine te nipt afgesteld staan.

                              je kan wel met witte boord rondom vragen dan wordt er rond je foto een witte boord gezet en dan heb je zeker gans je foto erop.
                              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                              Comment

                              Working...
                              X