Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking nikon D200-D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking nikon D200-D300

    Hallo iedereen,

    Ik zou graag een nieuw toestel aanschaffen. Maar ben aan het twijfelen tussen een occasie D200 of een nieuwe D300. Wat zijn de grootste verschillen?
    En wat zouden jullie doen voor natuurfotografie 200 of 300?
    Ik weet dat het heeft weer met buget te maken! Maar is het gewoon de moeite om 500€ extra uittegeven?

    Alvast bedankt,
    Sam De Taey
    www.samdetaey.be

  • #2
    Re: Vergelijking nikon D200-D300

    Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik zou graag een nieuw toestel aanschaffen. Maar ben aan het twijfelen tussen een occasie D200 of een nieuwe D300. Wat zijn de grootste verschillen?
    En wat zouden jullie doen voor natuurfotografie 200 of 300?
    Ik weet dat het heeft weer met buget te maken! Maar is het gewoon de moeite om 500€ extra uittegeven?

    Alvast bedankt,
    Sam De Taey
    Met een tweedehands D200 kan je niks verkeerd doen volgens mij en die is volop verkrijgbaar.

    Een D300 zou beter moeten zijn qua resolutie, ruis, AF, FPS (met de grip) Hoeveel beter valt nog af te wachten

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking nikon D200-D300

      Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

      Ik zou graag een nieuw toestel aanschaffen. Maar ben aan het twijfelen tussen een occasie D200 of een nieuwe D300. Wat zijn de grootste verschillen?
      En wat zouden jullie doen voor natuurfotografie 200 of 300?
      Ik weet dat het heeft weer met buget te maken! Maar is het gewoon de moeite om 500€ extra uittegeven?

      Alvast bedankt,
      Sam De Taey
      Ik raad je aan om eerst te wachten tot de D300 op de markt komt. Dit kan ergens binnen twee weken zijn. De reviews op het internet alsook het komentaar op deze site zullen je een idee geven of die extra 500€ de moeite zijn of niet. Er is ook de kans dat de D200 daarna iets zal zakken in prijs.
      Veel success met je aankoop.

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking nikon D200-D300

        De d300 heeft uiteraard meer te bieden dan de D200, maar 500€ is ook niet niets. Je zult wel een reden hebben waarom je wilt upgraden van de d50.
        (op je web site staan trouwen zeer mooie beelden, waarschijnlijk genomen met dit toestel)
        Als het voor de megapixels is, het verschil tussen D200 en D300 is beperkt, en zal pas vanaf vergrotingen groter dan A3 zichtbaar worden.
        Op hogere ISO's mag je verwachten dat de D300 merkelijk beter is dan de D200 maar heb je het nodig voor jouw type van fotografie.
        Voor macrofotografie kan live view op de D300 handig zijn.
        Als je voornamelijk JPEG fotografeert kan de D300 wel een sterke verbetering zijn zekers wat dynamisch bereik betreft.
        Je hebt volgens mij reeds een goede techniek om vogels in de vlucht te fotograferen, met de D300 heb je ook de mogelijkheid om deze te tracken en een sequence van opnames te maken, moet zelf zien of je dit nodig vind. Alhoewel de D200 zal daar ook niet zo heel slecht presteren denk ik, zekers niet met jou techniek.
        Algemene beeldkwaliteit van de D300, vooral wat tonaliteit en DR betreft mag je verwachten van beter te zijn.
        Als je voor de d200 kiest zul je waarschijnlijk binnen het jaar willen upgraden naar de d300 (emotioneel gevoel), met de D300 ben je een aantal jaartjes zoet in dit segment.

        het is inderdaad geen eenvoudige wit/zwart beslissing

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking nikon D200-D300

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          De d300 heeft uiteraard meer te bieden dan de D200, maar 500€ is ook niet niets. Je zult wel een reden hebben waarom je wilt upgraden van de d50.
          (op je web site staan trouwen zeer mooie beelden, waarschijnlijk genomen met dit toestel)
          Als het voor de megapixels is, het verschil tussen D200 en D300 is beperkt, en zal pas vanaf vergrotingen groter dan A3 zichtbaar worden.
          Op hogere ISO's mag je verwachten dat de D300 merkelijk beter is dan de D200 maar heb je het nodig voor jouw type van fotografie.
          Voor macrofotografie kan live view op de D300 handig zijn.
          Als je voornamelijk JPEG fotografeert kan de D300 wel een sterke verbetering zijn zekers wat dynamisch bereik betreft.
          Je hebt volgens mij reeds een goede techniek om vogels in de vlucht te fotograferen, met de D300 heb je ook de mogelijkheid om deze te tracken en een sequence van opnames te maken, moet zelf zien of je dit nodig vind. Alhoewel de D200 zal daar ook niet zo heel slecht presteren denk ik, zekers niet met jou techniek.
          Algemene beeldkwaliteit van de D300, vooral wat tonaliteit en DR betreft mag je verwachten van beter te zijn.
          Als je voor de d200 kiest zul je waarschijnlijk binnen het jaar willen upgraden naar de d300 (emotioneel gevoel), met de D300 ben je een aantal jaartjes zoet in dit segment.

          het is inderdaad geen eenvoudige wit/zwart beslissing
          Knappe uitleg, mijn petje af.
          mvgr
          antoine200

          Comment


          • #6
            Re: Vergelijking nikon D200-D300

            Op dpreview worden de specs van de D300 vergeleken met deze van de D200:

            http://www.dpreview.com/previews/nikond300/

            Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #7
              Re: Vergelijking nikon D200-D300

              Zal het ook niet zo zijn dat er het eerste jaar nog wat foutjes in de D300 zitteen die er nog uitgehaald moeten worden?

              Als je voor de d200 kiest zul je waarschijnlijk binnen het jaar willen upgraden naar de d300 (emotioneel gevoel), met de D300 ben je een aantal jaartjes zoet in dit segment.
              Waar zal ik er dan spijt van hebben? Je zegt dat er weinig verschil zal zijn tussen de toestellen voor het soort fotografie dat ik doe.

              Alvast bedankt voor de reacties!
              Sam
              www.samdetaey.be

              Comment


              • #8
                Re: Vergelijking nikon D200-D300

                Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                Zal het ook niet zo zijn dat er het eerste jaar nog wat foutjes in de D300 zitteen die er nog uitgehaald moeten worden?



                Waar zal ik er dan spijt van hebben? Je zegt dat er weinig verschil zal zijn tussen de toestellen voor het soort fotografie dat ik doe.

                Alvast bedankt voor de reacties!
                Sam
                Als het is zoals bij de D200, dan zullen er weinig of geen fouten meer zitten in de D300, bij de D200 is er slechts één firmwareupdate gekomen, er is wel wat roering geweest inzake banding, maar daar hadden blijkbaar maar weinig toestellen last van.
                Of je er spijt van zal krijgen dat je niet metteen voor de D300 kiest, hangt er natuurlijk van af voor welke prijs je een goede D200 kan kopen, maar ik denk ook dat je er na verloop van tijd spijt van krijgt, op voorwaarde dat de D300 wordt wat ze beloven natuurlijk, de stukken betere AF en het hoge resolutiescherm verantwoorden reeds de meerprijs volgens mij, ook al zou de ruis bij hogere iso dan maar één stop beter zijn, dan nog is het voor mij zeker zijn prijs waard, en al de rest zoals censorcleaning, 100% zoekerbeeld, live view enz. zijn graag meegenomen.
                Ik zal er vast en zeker een bestellen, maar ik zal wel wachten tot ze volop leverbaar zijn, tegen dan kennen we alle positieve en negatieve punten van dat toestel, mijn D200 houd ik dan als backup, de batterijen zijn onderling uitwisselbaar, en het wordt een feest

                Comment


                • #9
                  Re: Vergelijking nikon D200-D300

                  Tegen de tijd dat de Nikon D300 leverbaar is zijn de D200's uitverkocht.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vergelijking nikon D200-D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                    Zal het ook niet zo zijn dat er het eerste jaar nog wat foutjes in de D300 zitteen die er nog uitgehaald moeten worden?
                    Denk dat Nikon zijn materiaal voldoende test voor het op de markt komt, kunnen altijd foutjes inzitten maar die zet men meestal recht via firmware updates.
                    Denk dat het heel zelden is dat men camera's van welk merk dan ook terugroept omwille van productie fouten.


                    Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                    Waar zal ik er dan spijt van hebben? Je zegt dat er weinig verschil zal zijn tussen de toestellen voor het soort fotografie dat ik doe.

                    Alvast bedankt voor de reacties!
                    Sam
                    Het gevoel dat je niet het laatste model hebt en dat je een paar zaken mist weet je. Niets relationeel maar puur emotioneel, maar waarschijnlijk ken je je eigen voldoende om te beoordelen of dit voor jou van toepassing is.
                    Last edited by puerte; 15 november 2007, 18:12.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vergelijking nikon D200-D300

                      De vraag is dus of ik deze paar extra zaken wel gaan nodig hebben he!
                      Doeme geen gemakkelijke beslissing hé!
                      www.samdetaey.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vergelijking nikon D200-D300

                        Heb je het geld.............. neem de D300.
                        Ben je serieus bezig met fotografie, is het je hoofdhobby........... neem de D300

                        Anders neem de D200

                        Ik zie het ook meer zoals met PC's, neem je iets nieuwers, kom je ook langer toe.
                        (dat wil niet zeggen dat je niet toekomt met een lager model, maar zulke technologie gaat nu eenmaal
                        razendsnel)


                        Glenn

                        Ps: als ik het geld had , dan had ik de D200 ipv D80 gekocht, maar achteraf gezien ben ik blij dat ik de D80heb
                        Maar moest ik nu kiezen en 'money is no object' dan zou ik nog wa afwachten van reviews van de D300, maar dan zou ik daar toch zeker voor gaan als de ook positief zijn .
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vergelijking nikon D200-D300

                          emotie zal eerder de doorslag geven, imho!
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vergelijking nikon D200-D300

                            Heeft er iemand een idee wanneer de prijs van de D300 zal zakken? Meestal gebeurd dit toch als een toestel een half jaar ofzo op de markt is?

                            Alvast bedankt voor de info iedereen!
                            Sam
                            www.samdetaey.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vergelijking nikon D200-D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                              Heeft er iemand een idee wanneer de prijs van de D300 zal zakken? Meestal gebeurd dit toch als een toestel een half jaar ofzo op de markt is?

                              Alvast bedankt voor de info iedereen!
                              Sam
                              Kijk nu al een beetje rond. Ik heb al prijzen gezien tussen 1649€ en 1980€. Bel gewoon een beetje naar winkels (Actionshop, Mediamarkt...) en kijk op websites (Foto Rubens, Konijnenberg...)
                              Daar komt alleen nog maar de 'ongeduldigheids faktor' bij. Wanneer kan welke winkel leveren?
                              Als het klopt dat er zo veel besteld zijn dat je geen D300 gewoon in een winkel kunt kopen tot midden volgend jaar dan zal dit mischien ook een invloed hebben op de prijs.
                              Kijk trouwens ook op deze thread : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=175985

                              Comment

                              Working...
                              X