Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 4.5/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 4.5/2.8

    http://www.dpreview.com/news/0711/07...igma45fish.asp

    Daar zou ik wel eens wat beelden van willen zien.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Sigma 4.5/2.8

    Als je daarmee foto's maakt, dan mag je geen grote voeten hebben of ze zitten altijd mee in beeld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 4.5/2.8

      al enige prijzen bekend van deze lens ?
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 4.5/2.8

        Je kunt het resultaat gewoon vergelijken met een 8mm op full frame denk ik. Voorbeelden genoeg op pixelpeeper of pbase.com
        Prijs mag je verwachten rond de 500-700 euro.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Sigma 4.5mm F2.8 EX DC

          Dat is nog eens groothoek 180 graden.
          Ik lees er nog niets over op BD of ik zocht niet goed.
          http://www.sigma-photo.co.jp/english...c_cfisheye.htm

          Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 4.5mm F2.8 EX DC

            Ik zou wel es een fototje willen zien die daarmee gemaakt is

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 4.5mm F2.8 EX DC

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Dat is nog eens groothoek 180 graden.
              Ik lees er nog niets over op BD of ik zocht niet goed.
              Jawel hoor : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=188303

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 4.5mm F2.8 EX DC

                Oorspronkelijk geplaatst door Troske Bekijk bericht
                Ik was er al bang voor
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 4.5/2.8

                  zeer tof effect, maar of het waard is om voor die enkele foto's zoveel geld neer te tellen (denk dat de prijs makkelijk 500 euro zal overstijgen)

                  ik vind dat mijn 200 euro peleng 8mm meer dan genoeg fisheye effect geeft op mijn 400D
                  op de 1D vind ik het fisheye effect al te hard
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 4.5/2.8

                    Niet on topic,maar heb je geen probleem met je spiegel als je een Peleng 8 mm gebruikt op een MK II ??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 4.5mm F2.8 EX DC

                      Jawadde, ik wil er ook wel een foto van zien ...
                      Btw : wat zou dit kosten ?
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 4.5/2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Niet on topic,maar heb je geen probleem met je spiegel als je een Peleng 8 mm gebruikt op een MK II ??
                        ik zie niet in waarom ik daarmee problemen zou hebben...


                        de peleng is toch gemaakt voor FF...
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 4.5/2.8

                          Even 2 discussies over hetzelfde onderwerp samengevoegd . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 4.5/2.8

                            To Mathias;
                            Ik meende ergens gelezen te hebben,dat bij Nikons,bij zeer dicht focuseren,naargelang het camera type er wel een probleem was met het opklappen van de spiegel,omdat het achtereinde van het objectief te diep zit.
                            Meen een review op fredmiranda,dpreview of photo.net
                            Zou bij Canon misschien ook het geval kunnen zijn bij groter sensors.
                            Vandaar mijn vraag.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 4.5/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              To Mathias;
                              Ik meende ergens gelezen te hebben,dat bij Nikons,bij zeer dicht focuseren,naargelang het camera type er wel een probleem was met het opklappen van de spiegel,omdat het achtereinde van het objectief te diep zit.
                              Meen een review op fredmiranda,dpreview of photo.net
                              Zou bij Canon misschien ook het geval kunnen zijn bij groter sensors.
                              Vandaar mijn vraag.
                              de peleng zijn achterste lenselement verschuift max 0.5mm tussen oneindig en macrostand... dus veel problemen zal dit niet opleveren

                              dit probleem stelt zit wel met de EFS lenzen, maar passen gewoon niet op toestellen met grotere sensor, dus kan het probleem zich niet voordoen
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X