Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfels, twijfels... budget telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfels, twijfels... budget telezoom

    Volgende week koop ik me een Canon 400D ( niet eerder, want voor mijn verjaardag en anders ga ik er toch al mee spelen ).

    Tegen de Kerstperiode wil ik me dan een telezoom objectief aanschaffen, min 300 mm en geen budget voor een L-lens!

    Mijn initiële idee was de Sigma 70 -300 mm APO DG Macro, maar nu is de Canon 70 - 300 USM IS plots zo goedkoop te vinden bij Konijnenberg en Rubens ( inclusief cash-back gaat er zo'n € 150 af), maar het is toch nog wat meer dan ik gepland had.

    Is de Canon kwalitatief zo veel beter dat ze quasi het dubbele kost van de Sigma?

    En wat doen de prijzen van lenzen? Is dit een plotse aanbieding, of verminderd de prijs naargelang de ouderdom van de lens? Ik vind het vreemd dat enkel die 2 winkels deze lage prijs bieden.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

  • #2
    Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

    Door de cash-back kan je inderdaad een koopje doen als je nu een Canon 70-300 IS wil kopen.

    De Sigma zou geen slechte prijs/prestatie-verhouding hebben, ze biedt dus veel voor een klein budget.

    Maar de Canon 70-300 IS presteert op alle gebieden beter dan de Sigma.
    De autofocus is sneller en nauwkeuriger, en ze is ook scherper. Bovendien wordt het door de beeldstabilisatie ook nog eens gemakkelijker om uit de hand te werken bij relatief lange sluitertijden. 1/30 sec op 300mm geeft met beeldstabilisatie nog een vrij hoog percentage scherpe foto's, zonder beeldstabilisatie moet je al heel wat geluk hebben dat je een scherpe foto kan maken zonder statief.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

      hey,

      ik zit momenteel met een sigma 70-300 diet dat jij eventueel zou willen, slecht is hij niet,maar statief is wel verplicht bij deze lens. En ik krijg zo vaak het gevoel dat op 250-300mm hij niet zo heel scherp is. Maar voor de prijs heb ik nie te klagen,ik ben deze wel 2de hands gekocht,en deze zal waarschijnlijk nog een tijdje bij mij blijven. IS is wel een must op zulke telelenzen.
      een voorbeeld van de sigma op 300mm getrokken kan je hier vinden. Deze is zonder statief getrokken, mijn opstelling was gewoon het dak van mijn kamer , een schoendoos waar mijn 400D en mijn lens op rusten op voorhand alles al instellen en de timerfunctie gebruiken, spijtig genoeg was er die dag wel veel wind waardoor de schoendoos bewogen heeft. Natuurlijk moet je de andere lens ook in overweging nemen en desnoods iets langer wachten

      Mvg,

      Oli
      Last edited by Oli; 14 november 2007, 21:48.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

        Met 300mm kan men wél perfect uit de losse hand fotograferen mits enige fotografische kennis en techniek ... zie vb. in onderstaande link

        Natuurlijk niet voor nachtopnamen... daarvoor is dat objectief trouwens ook niet gedacht...

        Onderstaande posting heb ik speciaal geplaatst om te bewijzen dat men met budget objectieven wél bruikbare opnamen kan maken:

        Hierbij mijn eerste foto's die nu eens niet in de vrije natuur werden opgenomen. Ik post deze foto's hier niet direct om hun fotografische waarde, maar om beginnende fotografen aan te tonen dat men ook met een niet zo dure tele-zoom (Sigma 70-300 APO DG Macro) toch redelijk behoorlijke opnamen kan maken. Deze beelden komen zo


        Voor échte natuuropnamen gebruik ik vanzelfsprekend ander materiaal...

        Comment


        • #5
          Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

          mooie beelden
          mijn nachtopname was omdat ik zo rap mogelijk dit lensje eens wou testen,natuurlijk op een slutiertijd van 1/320 of 1/1250ste logisch dat deze mooi scherp zullen staan zonder beweging.
          Het zal eens tijd worden dat ik dit lensje eens in de natuur test maar o zo weinig tijd
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
            Met 300mm kan men wél perfect uit de losse hand fotograferen mits enige fotografische kennis en techniek ... zie vb. in onderstaande link
            Niemand beweert hier dat het onmogelijk is om met een 300mm-lens zonder beeldstabilisatie scherpe foto's te maken uit de hand, maar veel licht is dan nog belangrijker dan fotografische kennis.

            De foto's uit je link zijn allemaal met een korte sluitertijd gemaakt, waardoor het geen probleem is om uit de hand te werken (1/1250sec ; 1/1000sec ; 1/320sec). Het is pas in slechtere omstandigheden dat beeldstabilisatie echt nuttig wordt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Twijfels, twijfels... budget telezoom

              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              hey,
              ik zit momenteel met een sigma 70-300 diet dat jij eventueel zou willen, slecht is hij niet,maar statief is wel verplicht bij deze lens. En ik krijg zo vaak het gevoel dat op 250-300mm hij niet zo heel scherp is. Maar voor de prijs heb ik nie te klagen,ik ben deze wel 2de hands gekocht,en deze zal waarschijnlijk nog een tijdje bij mij blijven. IS is wel een must op zulke telelenzen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Niemand beweert hier dat het onmogelijk is om met een 300mm-lens zonder beeldstabilisatie scherpe foto's te maken uit de hand, maar veel licht is dan nog belangrijker dan fotografische kennis.

              De foto's uit je link zijn allemaal met een korte sluitertijd gemaakt, waardoor het geen probleem is om uit de hand te werken (1/1250sec ; 1/1000sec ; 1/320sec). Het is pas in slechtere omstandigheden dat beeldstabilisatie echt nuttig wordt.

              Goed lezen!...

              Ik zeg dus dat IS géén must is. Natuurlijk moet er licht zijn...

              Daarom dat ik voor het échte werk de 120-300 f2.8 heb gekozen...

              Natuurfotografie met 300+ teleobjectieven vereist wél enige techniek (én kennis).

              Comment

              Working...
              X