Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het perfecte toestel voor mij: hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het perfecte toestel voor mij: hulp gevraagd!

    Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me verder kunnen helpen (als het hier niet kan, waar dan wel?).

    Ik ben grafisch vormgever van beroep, heb een eigen zaak en ben een liefhebber van mooie fotos die aan de vereisten (meestel drukwerk) voldoen. Ik heb een gloeiende hekel aan digitale toestellen waarmee je fotos trekt die nog niet half zo goed zijn als de spiegelreflexfotos van 30 jaar geleden!

    Het komt vaak voor dat klanten fotos aanleveren die totaal niet geschikt zijn voor gebruik: matige resolutie, totaal geen compositie, oncorrigeerbare foute kleuren. Daarom ga ik mezelf een toestel aanschaffen. Ik ben dan ook van plan me verder te verdiepen in de fotografie, in de mate van het mogelijke natuurlijk. Als ik eerlijk moet zijn moet ik bekennen dat ik totaal niets van fotograferen afweet, maar ik kan wel zeer goed fotos beoordelen eenmaal ze getrokken zijn. Dus om 2 the point te komen: ik heb jullie wijze raad heel hard nodig!!

    Wat ik dus nodig heb is een toestel dat om te beginnen gemakkelijk te bedienen is voor een beginner zoals ik. Ik ga de fotos meestal gebruiken voor drukwerk, wat dus wil zeggen dat de kwaliteit op vele vlakken perfect moet zijn! Budget is rond de 500-600€.

    - welke toestellen kunnen jullie me aanraden? Zelf dacht ik aan een Canon EOS 350D. Hoeft voor mijn part dus niet allernieuwste model te zijn.
    - ik ken niets af van de accesoires die ik nodig heb en heb schrik dat ze me in de winkel zaken gaan aansmeren die ik niet nodig heb. Wat is ga ik volgens jullie nog moeten bijkopen? (lenzen, geheugenkaarten, ...)