Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis ( 1D MKIII )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis ( 1D MKIII )

    Na 3 jaar Mark II , heb ik nu de Mark III nu een weekje, en ben net als iedereen met een nieuwe camera eens wat aan het proberen, en daar valt natuurlijk ook de hoeveelhuid ruis onder.

    In huis met matig licht de onderstaande foto gemaakt op 300 mm (1/40 seconde ) en F 2.8. Gaat even niet om de plaat, maar om de ruis. Wat ik wil laten zien dat je de algemene verkleinde ruis foto's een scheef beeld geven omtrend de hoeveelheid ruis. Je kunt de foto nagenoeg ruisvrij maken door hem al gewoon te verkleinen. Wil je echt ruis vergelijken met andere dan moet je inderdaad met verschillende camera's een zelfde onderwerp fotograferen. Een enkele verkleinde foto zegt weinig



    Ik heb daarom ook de originele online gezet, een originele bewerkt met Noiseware en een crop. http://www.pbase.com/steldat/1d_mkiii_noise

    Zeker geen lab, test, maar gewoon om even te laten zien. Overigens uitgeprint is de ruis totaal geen probleem op 1600 ISO ziet het er gewoon geweldig uit. Heb overigens nog geen 3200 ISO uitgeprint. En inderdaad de ruis in de MKIII is weer een grote stap voorwaarts ten opzichte van de MKII. Met de nieuwe generatie camera's is de ruis met hoge ISO's eigenlijk gewoonweg geweldig laag en geeft een mooie basis voor prachtige platen.
    Last edited by steldat; 14 november 2007, 15:58.
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Ruis ( 1D MKIII )

    ruis...welke ruis??

    Comment


    • #3
      Re: Ruis ( 1D MKIII )

      Proficiat met je nieuwe camera!!!

      Ik heb al foto's afgeprint die genomen zijn op ISO2500 met m'n MKIII en die zijn prima.Geen ruis en ook geen uitgebrande delen in de foto op plaatsen waar er tegenlicht was.ISO 3200 gebruik ik ook regelmatig maar heb ik nog niet afgeprint.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Re: Ruis ( 1D MKIII )

        waw! nog even en je hebt geen licht meer nodig

        resultaat is wel erg knap

        Canon heeft zich hier wel overtroffen denk ik. Ik denk dat, het AF probleem of wat was het even buiten beschouwing gelaten, je met de 1D mkIII een pak camera hebt voor dat geld... OK, 3500 € blijft veel maar de resultaten zijn meer dan navenant denk ik.

        ach, eerst beter glas en binnen 3 jaar een occassie mkIII
        Last edited by Hans Swolfs; 14 november 2007, 17:43.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Ruis ( 1D MKIII )

          De meeste camera's zullen met dit beeld wel relatief goed scoren, maar toch zeg ik wauw !!.
          Opvallend is dat de structuur vd ruis zeer fijn is en het gevoel van weinig ruis versterkt, hetgeen zeer goed is natuurlijk.

          Blijf voorbeeldjes posten van je testen aub, daar hebben we tenminste iets aan.

          Comment


          • #6
            Re: Ruis ( 1D MKIII )

            Nog wat aan het proberen geweest geweest, voor de liefhebber.... Onderstaande is een verkleinde versie van een 3200 ISO file. Samen met een 1600 ISO versie staan de originelen hier: http://www.pbase.com/steldat/1d_mkiii_noise

            Canonvijfdeemarkdrie

            Comment


            • #7
              Re: Ruis ( 1D MKIII )

              Ik denk dat er een probleem is met uw 1DIII...

              Uw ISO1600 en ISO3200 is veel beter dan die van de vergelijking tussen de 1DIII en de Nikon D3.

              Weet je heel zeker dat uw Canon geen Nikon is.



              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Ruis ( 1D MKIII )

                Heel weinig ruis voor de gegeven ISO's, en beelden vooral op 1600 ISO blijven crisp
                Zijn deze opnames gemaakt in JPEG of in RAW ?

                Comment


                • #9
                  Re: Ruis ( 1D MKIII )

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Heel weinig ruis voor de gegeven ISO's, en beelden vooral op 1600 ISO blijven crisp
                  Zijn deze opnames gemaakt in JPEG of in RAW ?
                  De foto's zijn gemaakt in RAW, hierna omgzet naar een 16 bits PS file en daarna naar een 8 bits JPG
                  Canonvijfdeemarkdrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruis ( 1D MKIII )

                    Hier eentje van vorige zomer genomen in het justitiepaleis te Brussel.Deze foto werd uit de hand genomen op 1/12 aan F6.3 op 12mm en met ISO 2500.

                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruis ( 1D MKIII )

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Hier eentje van vorige zomer genomen in het justitiepaleis te Brussel.Deze foto werd uit de hand genomen op 1/12 aan F6.3 op 12mm en met ISO 2500.
                      Ken die licht situaties daar, ook al foto's genomen, indrukwekkend. Zoals ik al eerder heb gezegd beelden blijven crisp op hoge ISO.
                      btw ben op je website gaan piepen, staan knappe foto's op.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ruis ( 1D MKIII )

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        btw ben op je website gaan piepen, staan knappe foto's op.

                        Hartelijk dank.
                        Last edited by roadrunner; 17 november 2007, 15:35.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ruis ( 1D MKIII )

                          Eentje van vorige zaterdag te Engeland op ISO 3200

                          Danny's Photosite

                          Comment

                          Working...
                          X