Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5 pro of Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S5 pro of Nikon D80

    Al een tijdje dat ik nog eens iets gepost heb hier, maar ik zit met een vraag:

    Ik zou mij graag toekomstgericht willen toeleggen op huwelijks -en portretfotografie, eventueel in bijberoep.

    Nu is mijn vraag welk toestel het beste voldoening gaat geven voor dit alles?

    Een D80, zoja met welke lens?

    Een S5, zoja met welke lens?

    Budget die ik over zou hebben voor body+lens +/- 2300 euro.

    Graag jullie eerlijke ervaringen, pro's en contra's aub


    thanks!
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

    De theorie volgende en uit ervaring sprekende is voor huwelijksfotografie de S5 meer geschikt wegens het iets hogere dynamisch bereik. Ik heb het toestel zelf en ben er zeer tevreden over

    De lenzen zijn voor beide toestellen dezelfde.... Ik zou zeggen ga dan naar een all round zoom met 2,8 , maar dat is budgetoverschrijdend vrees ik. Tenzij je bij Tamron of zo blijft. De Tamron 28-70 2,8 is voor dit doel zeer geschikt

    Comment


    • #3
      Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

      Voor huwelijk de S5 met een Nikon 17-55 AFS F2.8 + Nikon 85mmF1.8.
      Daar kan je al een heel eind mee hoor. Maar dat is iets bover het budget vrees ik.
      Geen D80 ....gebruik die wel maar ben er minder tevreden van heeft overbelichting tegenover de D200. Ik moet altijd bij de D80 twee stops onderbelichten.
      Last edited by jan van ginkel; 14 november 2007, 18:33.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

        resoluut voor de S5 vanwege het dynamisch bereik (heb er zelf eentje en ben er zeer tevreden over, wat een verschil met de S3)

        om in je budget te blijven misschien de 18-200VR van Nikon (lens misschien niet zo lichtsterk, maar je hebt VR om dit te compenseren)

        misschien ook wel denken aan een reportageflits (sb-800 of sb-600)

        zo heb je een mooie beginset voor huwelijken, je canon kan je eventueel als backup gebruiken (voor het geval er iets fout gaat is dit zeker en vast een must)
        Steven

        Comment


        • #5
          Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

          resoluut voor de S5 vanwege het dynamisch bereik (heb er zelf eentje en ben er zeer tevreden over, wat een verschil met de S3)
          Is er zoveel verschil tussen een S5 en S3?
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Is er zoveel verschil tussen een S5 en S3?
            Jazeker, check mijn catchphrase onderaan
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

              S5 kopen vanwege het dynamische bereik wat veel groter is, maar ook omdat dit toestel gewoon een stuk makkelijker in het gebruik is (qua bediening).

              De 18-200VR voor bruidswerk en portretten zeker niet doen, want deze is voor bv bruidsfotografie ongeschikt.
              Tamron maakt mooie lichtsterke lenzen die beter presteren voor je doelen dan de 18-200VR.

              Bij bruidsfotografie is een flits zeker wel handig, dus kijk ook gelijk naar een mooie SB600 / 800.

              Misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar waarom hou je niet gewoon je Canon 400D en koop je daar lichtsterke lenzen bij?
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

                Jazeker, check mijn catchphrase onderaan
                Met de S3 zit ik soms idd effe te wachten tot de buffer weggeschreven is.........maar wat betreft het dynamische bereik weet ik niet of er zoveel verschil is.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Met de S3 zit ik soms idd effe te wachten tot de buffer weggeschreven is.........maar wat betreft het dynamische bereik weet ik niet of er zoveel verschil is.
                  Klopt, ik zie eigenlijk eerlijk gezegd, geen verschil in dynamisch bereik tussen beide toestellen ( ik heb ze dus beiden ) Ik vind zelfs dat de S3 soms een betere automatische witbalans heeft dan de S5 . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji S5 pro of Nikon D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Klopt, ik zie eigenlijk eerlijk gezegd, geen verschil in dynamisch bereik tussen beide toestellen ( ik heb ze dus beiden ) Ik vind zelfs dat de S3 soms een betere automatische witbalans heeft dan de S5 . . .
                    ik bedoelde het niet over het dynamisch bereik, maar dus wel degelijk over de snelheid
                    Steven

                    Comment

                    Working...
                    X