Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contractbreuk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Contractbreuk?

    Hallo iedereen,


    normaal gezien ging ik morgen shooten voor een fotostudio.

    Er werd via mail een bepaald bruto uurloon afgesproken, maar nu krijg ik een contract toegestuurd met slechts de helft als bruto uurloon.

    Heb al geprobeerd de contactpersoon te bereiken, maar tot nog toe geen antwoord.

    Wat kan ik hier aan doen?

    Probleem is ook dat het morgen al is (kan wel wachten met het uploaden van de foto's natuurlijk) en dat ik een paar dagen geleden al heb gefotografeerd voor die studio.

  • #2
    Re: Contractbreuk?

    Een verkoop is pas gesloten wanneer er overeenkomst is tussen koper
    en verkoper over de prijs en de zaak.
    intellectuele arbeid geldt hier ook als een zaak.
    Géén getekende overeenkomst tussen koper en verkoper over een zaak en
    de afgesproken prijs betekent dus dat er ook geen verkoop is.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Contractbreuk?

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Een verkoop is pas gesloten wanneer er overeenkomst is tussen koper
      en verkoper over de prijs en de zaak.
      intellectuele arbeid geldt hier ook als een zaak.
      Géén getekende overeenkomst tussen koper en verkoper over een zaak en
      de afgesproken prijs betekent dus dat er ook geen verkoop is.

      Mja, de shoot van morgen kan ik afzeggen, maar ik heb al geshoot voor die studio en die foto's zijn al ge-upload...

      Comment


      • #4
        Re: Contractbreuk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
        Hallo iedereen,


        normaal gezien ging ik morgen shooten voor een fotostudio.

        Er werd via mail een bepaald bruto uurloon afgesproken, maar nu krijg ik een contract toegestuurd met slechts de helft als bruto uurloon.

        Heb al geprobeerd de contactpersoon te bereiken, maar tot nog toe geen antwoord.

        Wat kan ik hier aan doen?

        Probleem is ook dat het morgen al is (kan wel wachten met het uploaden van de foto's natuurlijk) en dat ik een paar dagen geleden al heb gefotografeerd voor die studio.
        Eerst vragen of het geen vergissing is aan de mensen zelf natuurlijk en hun de kans geven om de zaak recht te zetten, en anders, publiek maken, oneerlijkheid komt nogal eens voor en dat mag dan ook wel geweten worden, er zitten hier nog vele potentiele slachtoffers.

        Comment


        • #5
          Re: Contractbreuk?

          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Géén getekende overeenkomst tussen koper en verkoper over een zaak en
          de afgesproken prijs betekent dus dat er ook geen verkoop is.
          Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst hoor. Het probleem is dan alleen dat het snel in een welles/nietes discussie kan uitlopen als er geen getuigen zijn
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: Contractbreuk?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Eerst vragen of het geen vergissing is aan de mensen zelf natuurlijk en hun de kans geven om de zaak recht te zetten, en anders, publiek maken, oneerlijkheid komt nogal eens voor en dat mag dan ook wel geweten worden, er zitten hier nog vele potentiele slachtoffers.
            Mja, lang kan ik niet wachten, aangezien ik morgen al vroeg op locatie moet zijn...

            Comment


            • #7
              Re: Contractbreuk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
              Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst hoor. Het probleem is dan alleen dat het snel in een welles/nietes discussie kan uitlopen als er geen getuigen zijn

              Ik heb de mail nog

              Comment


              • #8
                Re: Contractbreuk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst hoor. Het probleem is dan alleen dat het snel in een welles/nietes discussie kan uitlopen als er geen getuigen zijn
                Inderdaad, maar dat heb ik bewust vergeten. Dit zou juridisch te complex
                worden en een dergelijke overeenkomst is zeer moeilijk hard te maken.
                Rechtbanken, verklaringen, getuigen enz.
                Maar, theoretisch heb je groot gelijk.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Contractbreuk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                  Ik heb de mail nog
                  Dit kan in geval van twist en procedures als vermoeden van een
                  overeenkomst ingeroepen worden.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Contractbreuk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Dit kan in geval van twist en procedures als vermoeden van een
                    overeenkomst ingeroepen worden.
                    Een vermoeden?

                    Maar het staat op zwart wit

                    Comment


                    • #11
                      Re: Contractbreuk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
                      Ik heb de mail nog
                      Dan heb je een geschreven overeenkomst en is men verplicht je de overeengekomen prijs te betalen
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Contractbreuk?

                        Als al ik tegen morgen vroeg geen antwoord heb gekregen en ik ga niet naar die shoot, heb ik dan ook contractbreuk gepleegd?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Contractbreuk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Dan heb je een geschreven overeenkomst en is men verplicht je de overeengekomen prijs te betalen
                          Een mail mag je niet vergelijken met een geschreven en door beide partijen
                          ondertekende overeenkomst.
                          Het kan dus enkel dienen, in geval van juridische bestwisting, als een
                          vermoeden van een overeenkomst.
                          Immers:
                          - er staan geen handtekeningen op.
                          - Wie heeft die mail verstuurd? Ook het e-mail adres is geeft geen
                          uitsluitel over de identiteit van de verzender.
                          - een verstuurde mail is een eenzijdig schrijven.
                          enz...
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                          Comment


                          • #14
                            Re: Contractbreuk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Een mail mag je niet vergelijken met een geschreven en door beide partijen
                            ondertekende overeenkomst.
                            Het kan dus enkel dienen, in geval van juridische bestwisting, als een
                            vermoeden van een overeenkomst.
                            Immers:
                            - er staan geen handtekeningen op.
                            - Wie heeft die mail verstuurd? Ook het e-mail adres is geeft geen
                            uitsluitel over de identiteit van de verzender.
                            - een verstuurde mail is een eenzijdig schrijven.
                            enz...
                            Heb vorig jaar die shoot ook gedaan en het is net hetzelfde mail adres en gsm nr.

                            En die mail is niet eenzijdig volgens mij, ik heb geantwoord en hij ook...
                            Last edited by Kanter; 13 november 2007, 20:24.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Contractbreuk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Dan heb je een geschreven overeenkomst en is men verplicht je de overeengekomen prijs te betalen
                              helemaal niet waar. Er ontbreekt een elektronische handtekening. Heb onlangs zelf zo'n afspraak (via mail maar niet i.v.m. fotoshoot) die men niet is nagekomen meegemaakt. Je hebt weinig om op te staan helaas.
                              @ Kanter: In jouw plaats zou ik niet gaan. Je hebt dan wel al wat foto's ge-upload en daar waarschijnlijk nog niet voor betaald gekregen. Waarom nog meer tijd aan zulke mensen spenderen.
                              Indien de uploads al wel betaald zijn kan je hen wel vragen waarom de wijziging van afspraak. Misschien berust het op een misverstand of mistevredenheid.
                              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                              https://sites.google.com/view/pdh65/

                              Comment

                              Working...
                              X