Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter voor beide lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter voor beide lenzen

    Welke TC 1.4 of 2.0 gaan zowel op een nikkor 80-200mm F/2.8 schuifzoom als op de SIGMA HSM 120-300mm F/2,8?

  • #2
    Re: Teleconverter voor beide lenzen

    Mogelijk een Kenko Pro 300.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter voor beide lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Mogelijk een Kenko Pro 300.
      gaat niet op Nikon/Sigma combi!...

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter voor beide lenzen

        Het lijkt me vrij onzinnig om een extender op de schuifzoom te hebben als je de andere lens ook hebt, behalve dan het gewicht van de 120-300...
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter voor beide lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Het lijkt me vrij onzinnig om een extender op de schuifzoom te hebben als je de andere lens ook hebt, behalve dan het gewicht van de 120-300...
          Absoluut!

          Nu, de 120-300 is op zich al zo zwaar, dat het extra gewicht van een Sigma TC er niet veel meer toe doet...
          BTW, de 120-300 f2.8 werkt bijzonder goed (én met snelle AF) zowel met de 1.4x als met de 2x Sigma EX TC's

          Comment


          • #6
            Re: Teleconverter voor beide lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
            Welke TC 1.4 of 2.0 gaan zowel op een nikkor 80-200mm F/2.8 schuifzoom als op de SIGMA HSM 120-300mm F/2,8?
            Eigenlijk was ik niet duidelijk genoeg.
            Ik woon op 150 meter van een prachtig jachtdomein waar ik alle dagen vrij kan bewegen en foto's nemen. Voor het ogenblik behelp ik mij met mijn 80/200 2.8,
            maar met deze lens heb ik te weinig bereik en mis ik heel wat foto's. De sigma 120/300 staat op mijn verlanglijstje maar vooraleer ik mijn geld aan deze lens uitgeef wil ik deze herfst en winter met een converter werken op mijn 80/200, die ik dan later zou kunnen gebruiken op de 120/300mm.

            Comment


            • #7
              Re: Teleconverter voor beide lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
              Eigenlijk was ik niet duidelijk genoeg.
              Ik woon op 150 meter van een prachtig jachtdomein waar ik alle dagen vrij kan bewegen en foto's nemen. Voor het ogenblik behelp ik mij met mijn 80/200 2.8,
              maar met deze lens heb ik te weinig bereik en mis ik heel wat foto's. De sigma 120/300 staat op mijn verlanglijstje maar vooraleer ik mijn geld aan deze lens uitgeef wil ik deze herfst en winter met een converter werken op mijn 80/200, die ik dan later zou kunnen gebruiken op de 120/300mm.
              De enige TC's die werken met de 120-300, zijn de dedicated Sigma EX 1.4x en 2X TC's... en - zoals gezegd - deze werken dus niet met merkvreemde objectieven.

              De Nikon TC's werken op hun beurt niet op de 120-300...

              Comment

              Working...
              X