Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnerslens voor canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnerslens voor canon 400D

    Hallo allemaal,

    Ik ben een leek op gebied van digitale spiegelreflexcamera's. Na lang twijfelen en veel opzoekingswerk ben ik nu zo goed als zeker dat ik de Canon Eos 400 D ga kopen. Maar ik ben er nog niet .... welke lens zou ik daarbij het best aanschaffen?

    Het toestel zal vooral gebruikt worden om foto's van ons zoontje te nemen (zowel binnen als buiten) en voor de rest natuurlijk het 'gewoon' gebruik: familiefeestjes, uitstapjes, op reis, ....

    Ik heb reeds vernomen dat de kitlenzen die erbij aangeboden worden (vooral de 18-55mm en 55-200) geen zo'n goede kwaliteit zijn.

    Via via kregen we van een 'kenner' het advies om alleen de body te nemen zonder de kitlenzen en dan de Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM ø 72mm erbij te nemen als 'allround' lens. Er zou dan ook niet meer constant van lens moeten gewisseld worden. Wat zijn jullie ervaringen met deze lens?
    Hier in het forum heb ik al topics gelezen waarin men stelde dat beginnen met een 28 al té groot is (geen breedhoekmogelijkheid meer, als ik het goed begrepen heb??) en dat die 135 dan ook alweer veel te weinig zoom is om als (voorlopig) enigste lens te gebruiken. Heb ik dit zo goed begrepen?

    Bij de info die ik vind over de lens, staat helaas niet zoveel over de lengte en het gewicht van deze lens. Hoe is dit ten opzichte van bv de 18-55 kitlens?

    Men raadde men mij ook nog aan om een uv-filter als extra bescherming en een zonnekap erbij te kopen. Is dit nodig?

    Ik bezoek ook geregeld air shows, en daar kom ik met deze lens sowieso tekort om foto's te nemen van vliegtuigen in de lucht, maar zou deze wel voldoen om de toestellen op de grond goed te fotograferen?

    Moesten jullie vinden dat ik toch beter (een) andere lens(zen) neem, dan hoor ik graag dewelke!