Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vierkante inbus sleutel voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vierkante inbus sleutel voor Canon

    Hmz, toch maar eens de studio's ingedoken en de focustest gedaan (last van onscherpe foto's). Daaruit bleek dat ik serieus last heb van frontfocus op alle lenzen, (de 1 wat meer dan de ander maar het varieert van 30-80mm) afhankelijk van het brandpunt. Nu mijn vraag :
    Weet iemand waar je vierkante inbussleuteltjes kunt krijgen? Het herstellen op zich is niet zo moeilijk lijkt, de stelschroefjes zitten achter de spiegel en de werkwijze is op internet te vinden maar weet iemand of er vierkante inbus sleuteltjes te krijgen zijn?

    Gr. X.

  • #2
    Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

    Gewoon een zeskant sleuteltje vierkant slijpen, dat gaat best!!
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

    Comment


    • #3
      Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

      Is ook al aan gedacht maar ben ik toch ietwat voorzichtig mee ivm achterblijvend slijpsel.
      Maar wie weet blijft dat wel de enige optie

      Gr. X.

      Comment


      • #4
        Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

        Er bestaan in de handel setjes, met al de mogelijke modellen, zoals, vierkante, en torx, resitorx, gespleten philips enz......
        Ik heb er zo een gevonden in de plaatselijke autoshop..........
        maar zelf maken, is msshn best, maar zoals gezegd, oppassen met slijpselresten!!!

        succes
        Last edited by Petronix; 12 november 2007, 18:41.

        Comment


        • #5
          Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
          Hmz, toch maar eens de studio's ingedoken en de focustest gedaan (last van onscherpe foto's). Daaruit bleek dat ik serieus last heb van frontfocus op alle lenzen, (de 1 wat meer dan de ander maar het varieert van 30-80mm) afhankelijk van het brandpunt. Nu mijn vraag :
          Weet iemand waar je vierkante inbussleuteltjes kunt krijgen? Het herstellen op zich is niet zo moeilijk lijkt, de stelschroefjes zitten achter de spiegel en de werkwijze is op internet te vinden maar weet iemand of er vierkante inbus sleuteltjes te krijgen zijn?

          Gr. X.
          Heb altijd gedacht dat het 6-kant inbusschroefjes waren......volgens volgende link ook .http://www.google.com/translate?u=ht...&hl=en&ie=UTF8
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
            Hmz, toch maar eens de studio's ingedoken en de focustest gedaan (last van onscherpe foto's). Daaruit bleek dat ik serieus last heb van frontfocus op alle lenzen, (de 1 wat meer dan de ander maar het varieert van 30-80mm) afhankelijk van het brandpunt. Nu mijn vraag :
            Weet iemand waar je vierkante inbussleuteltjes kunt krijgen? Het herstellen op zich is niet zo moeilijk lijkt, de stelschroefjes zitten achter de spiegel en de werkwijze is op internet te vinden maar weet iemand of er vierkante inbus sleuteltjes te krijgen zijn?

            Gr. X.
            Als ik eerlijk mag zijn, als je het type sleutel niet kan bepalen, denk ik dat je er best af blijft. Het is preciesiewerk, en vereist op zijn minst materiaalkennis en ervaring met fijnmechaniek. Je neemt trouwens de camera niet mee naar de lokale ijzerwinkel om even te passen hé.
            Het gaat overigens niet over een vierkant inbussleutel, maar over een zeskant, waar niks aan moet, kan of zelfs mag slijpen! Je moet de perfekt passende sleutel nemen. Ik gebruik een set van Facom, maar voor de prijs van het set kan je laten kalibreren!

            Dus, bezin eer je begint.

            Comment


            • #7
              Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

              Men spreekt op een paar sites van een 1.3mm inbussleutel.http://www.bord-studio.com/article_01eng.php
              Het afstellen van de autofocus wordt blijkbaar veel gedaan door mensen die hun camera laten omzetten naar infrarood.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                Tnx allemaal voor de reacties.
                Ik zal eens op zoek gaan naar 6-kantige sleuteltjes
                De plaatselijke fotoboer stuurt de cam op en ben ik hem een aantal weken kwijt.

                Gr. X.

                Comment


                • #9
                  Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Als ik eerlijk mag zijn, als je het type sleutel niet kan bepalen, denk ik dat je er best af blijft. Het is preciesiewerk, en vereist op zijn minst materiaalkennis en ervaring met fijnmechaniek. Je neemt trouwens de camera niet mee naar de lokale ijzerwinkel om even te passen hé.
                  Het gaat overigens niet over een vierkant inbussleutel, maar over een zeskant, waar niks aan moet, kan of zelfs mag slijpen! Je moet de perfekt passende sleutel nemen. Ik gebruik een set van Facom, maar voor de prijs van het set kan je laten kalibreren!

                  Dus, bezin eer je begint.
                  Ik heb dat bij mijn D70 3 jaar geleden ook gedaan hoor bijregelen, foto nemen, oei softer, naar de andere kant bijregelen, foto nemen, beter, nog een klein beetje draaien, en perfect!

                  Mijn D2X heb ik echter laten bijregelen bij Nikon zelf

                  MVG,

                  Comment


                  • #10
                    Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                    Tnx allemaal voor de reacties.
                    Ik zal eens op zoek gaan naar 6-kantige sleuteltjes
                    De plaatselijke fotoboer stuurt de cam op en ben ik hem een aantal weken kwijt.

                    Gr. X.

                    Dat kan je vermijden door zelf een account te maken bij Etbass, je herstelling inloggen, een afspraak maken en der eventueel op wachten, of later op de dag de camera komen ophalen bij Etbass.

                    De vertraging zit niet bij Etbass .

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Dat kan je vermijden door zelf een account te maken bij Etbass, je herstelling inloggen, een afspraak maken en der eventueel op wachten, of later op de dag de camera komen ophalen bij Etbass.

                      De vertraging zit niet bij Etbass .

                      MVG, Jeff

                      Voila, ook mijn gedacht. Zeker van de kwaliteit, en geen gepruts.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                        Ja, dat is ook een mogelijkheid. Echter ... dan zal een reparatie weggebracht naar de winkel die ik op zaterdag kan bezoeken, goedkoper zijn want om naar Etbass te gaan kost me een vrije dag en een reparatie is een fixed price van € 200,00 . Daarbij kan ik hem dan verder nog net zo goed naar die winkel brengen omdat ik daar ook pas over enkele weken naar toe zou kunnen omdat ik niet eerder vrij kan krijgen van mijn werk. En wat is de wachttijd tot je aan de beurt bent bij Etbass?

                        Gr. X.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vierkante inbus sleutel voor Canon

                          Even een update:

                          Toch maar binnengebracht bij een bedrijf. Om precies te zijn RoFa Repair in Den Haag. Een superservice en niet duur! Ik bracht 's morgens om 10:00 uur mijn cam binnen en even voor 12:00u kreeg ik een telefoontje dat mijn camera gereed was. Ik heb gelijk een lens laten testen op frontfocus en bij een manuele oude lens was een schroefje verswenen. Ik vroeg of ze dat konden repareren. Dat was geen probleem. Toen ik mijn cam op kwam halen hadden ze ook maar de manuele lens even schoongemaakt van binnen . In totaal moest ik € 78,00 afrekenen. Ze kunnen niet alle cams repareren. Want daar hebben ze de software niet voor maar alle Canons t/m de 30D (40D komt ws ook in het programma) en Nikons t/m D200. Dus helaas voor de mensen met een 5D of een 1D, dat kunnen ze niet. Verder kunnen ze alle Canon en Nikon lenzen repareren en afstellen, helaas geen Sigma, Tokina of Tamron.
                          De reden dat ik dit meldt is omdat ik supertevreden ben over de geleverde service en dat mag ook wel eens gezegd worden

                          Gr. X

                          Comment

                          Working...
                          X