Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

    Misschien is het de schuld van de populariteit van deze site,
    maar aan het tempo dat er foto's gepost worden op BD krijgen weinigen nog
    voldoende feedback op hun posts.
    Zo heb ik een test gedaan: Zondag 11/11 om 11u16 een post gedaan
    in fotodiscussie en nu ( maandag 14u 45 ) staat deze topic reeds op
    bladzijde 3.
    Iedereen weet dat dit te vergelijken is met de vergeetput.
    Velen voelen zich dan maar geroepen om hun produkten onmiddellijk
    in showcase te plaatsen ( wat natuurlijk mag ).
    Dus vraag ik me af of het systeem niet voor verbetering vatbaar is?
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

    Even geduld nog tot de nieuwe forumindeling.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

      Dank U dyafani ,is toch een beetje (veel ) de frustratie van nieuwe doorverwezen leden naar discussie waar geen discussie gevoerdt wordt tenzij het een bijna sublieme foto is ikzelf probeer mijn bescheiden inbreng te doen wat niet gemakkelijk is ,enfin verbetering op komst blijkbaar ,mooi om te horen Groetjes G.

      Comment


      • #4
        Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

        nou das niet zo moeilijk hoor, gezien de forumregels waar je aan moet voldoen om een comment te geven in dat forum.
        verwacht wordt:
        extra grondig.
        extra hard.
        extra technisch.
        en vergeet het in blauw geschreven regeltje niet.
        je bedenkt je wel drie keer om daar een comment te geven.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

          Het is meer een algemeen probleem, het forum is het slachtoffer van zijn eigen succes. Als je hier 2 dagen niet komt heb je een uur nodig om alles door te nemen...
          Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
          Meer op: www.xindi.be

          Comment


          • #6
            Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

            @bouk in extra heb je overschot van gelijk in discussie daarentegen waar je zelf kwistig naar door verwijst is het voor de top van Bd toch zeker zo moeilijk niet. Groetjes G.

            Comment


            • #7
              Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

              Ik had vandaag even wat meer tijd.
              Heb getracht op de topics van de laatste twee weken, die nog geen reactie hadden gehad, te reageren. Er is echt geen doorkomen aan.
              Of dat opgelost wordt met de nieuwe forum indeling weet ik nog niet.

              mvgr
              antoine200

              Comment


              • #8
                Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                Interessant punt van de TS, ik denk dat velen onder ons die een foto plaatsen bij discussie al wel eens hebben meegemaakt dat de topic zonder veel commentaar de "vergeetput" zoals jij het zo mooi zegt in gaat.

                Ik denk dat de snelheid waarmee foto's worden geplaatst daar zeker een belangrijke factor in is. Wat ik mij wel afvraag is waarom hier zo dikwijls tot de conclusie wordt gekomen dat een foto die weinig of geen reacties krijgt daarom slecht is. Ik heb dat al meerdere keren gelezen en snap niet vanwaar die wijsheid komt?

                Misschien is de ene foto al wat moeilijker te beoordelen dan de andere?

                Toch nog even benadrukken dat ik mijn hoed af doe voor de mensen die systematisch op zo veel mogelijk foto's opbouwende kritiek blijven geven.
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment


                • #9
                  Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                  Dit is een interessante discussie, waar zeker veel 'nieuwkomers' zich in zullen herkennen. Ik schreef me in in het voorjaar, las zoveel mogelijk door en keek veel, en begon onlangs te posten. Ben reuzeblij met elke reactie, al zijn het er niet zoveel.... voor een beginner is het altijd wel spannend, natuurlijk, want is geen reactie gelijk aan: '' wat een slechte foto...?

                  Anderzijds zie ik ook dat het vaak dezelfde mensen zijn die reageren, chapeau want het lijkt me een hele klus! En als 'beginner' durf en kan ik weinig feedback geven - dus ik ben één van die passieve kijkers in de telling...

                  In ieder geval ben ik erg blij dat ik hier welkom ben (op een andere site wordt men als beginner vriendelijk doch kordaat geweerd) - misschien kan een verdere opdeling soelaas brengen? Een forum voor beginners apart? Met een aparte ingang voor de gevorderden? Of is dat te elitair?

                  Ik hoop alleszins dat jullie niet gaan besluiten beginners er uit te bonjouren: ik heb hier al veel geleerd, plezier beleefd aan al het moois dat ik zag, en hoop nog een tijdje te kunnen meedoen. Dank aan iedereen die dat mogelijk maakt (zou hier graag een klein cadeau-smileytje aanhangen, die zijn er helaas niet)!

                  Groetjes,

                  Cathérine
                  www.fotocath.be
                  Alles van waarde is weerloos.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                    Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                    Wat ik mij wel afvraag is waarom hier zo dikwijls tot de conclusie wordt gekomen dat een foto die weinig of geen reacties krijgt daarom slecht is. Ik heb dat al meerdere keren gelezen en snap niet vanwaar die wijsheid komt?
                    Misschien is de ene foto al wat moeilijker te beoordelen dan de andere?
                    Dit is juist.

                    Ook wat @bouk zegt is waar
                    nou das niet zo moeilijk hoor, gezien de forumregels waar je aan moet voldoen om een comment te geven in dat forum.
                    verwacht wordt:
                    extra grondig.
                    extra hard.
                    extra technisch.
                    en vergeet het in blauw geschreven regeltje niet.
                    je bedenkt je wel drie keer om daar een comment te geven.


                    Een foto wat goed is kun je niet zoals in showcase afdoen met "dit is een hele mooie". Alle reacties moeten onderbouwd worden en dat kost ontzettend veel tijd.
                    Nietemin, we gaan gewoon door.
                    mvgr
                    antoine200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                      Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                      Even geduld nog tot de nieuwe forumindeling.
                      'k Ben er ook (heel) zeker van dat de nieuwe forumindeling die op de laatste AV voorgesteld werd een heel grote verbetering zal zijn.
                      Beter gezegd : de oplossing is voor de opmerking van TS.

                      Groetjes
                      Skitch
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                        Heb dit zelf een dikke week geleden aangekaart

                        "" De reden waarom je toen zo weinig reacties hebt gekregen, is wellicht door de snelheid waarmee hier foto's geplaatst worden.
                        Ik heb gisteren een fotootje geplaatst en vandaag moet je al een pagina (of 35 foto's) teruggaan om deze nog te zien...
                        Heb helaas ook maar twee reacies gekregen; die waren gelukkig wel aanmoedigend.

                        Misschien is het beter om slechts één foto per week toe te laten ipv één per 24 uur?""

                        Eén foto per week zou voor de beginner (en gevorderde) misschien een reden zijn om kritischer naar eigen werk te kijken vooraleer te plaatsen.
                        Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                          Ik denk dat de sommige mensen eigelijk niet verstaan als je met een FORUM ,begint dat dit dient om elkaar te helpen ,zonder op iemands identiteit te schelden ,maar op het voorwerp dat je neerzet op de site en wel opbouwende kritiek geeft ,en ja er zal al wel eens op elk forum iemand zijn waar niet wordt op gereageerd ,maar mensen toch dit is een HOBBY ,en voor zover ikzelf het woord hobby versta is er nergens een tijdslimiet ,waar je binnen zoveel tijd een foto moet plaatsen .

                          Voorstel deel het forum anders in twee groepen ,de prof fotografen en de amateurfotograaf ,dan krijgt de ene groep niet van de andere groep ongewild reactie op zijn foto's ,en zal de snelheid waarmee zoals jullie het willen noemen de groep amateurfotograaf een foto plaatst minder snel zijn .

                          Met vriendelijke groeten ,

                          Ardesign
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            ... de nieuwe forumindeling die op de laatste AV voorgesteld werd een heel grote verbetering zal zijn...
                            Is hier iets van terug te vinden op BD? Ben best benieuwd wat die nieuwe indeling inhoudt...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                            Voorstel deel het forum anders in twee groepen ,de prof fotografen en de amateurfotograaf
                            Hum, en wie bepaald wie pro en wie amateur is? Ik heb hier al creatieve amateurs gezien voorwelke pro's hun hoedje moeten afleggen... Misschien erger nog, wie gaat die twee groepen beheren?

                            En inderdaad, het valt niet mee om een oordeel op een foto te vellen. Soms krijg je er ook maar enkele omdat de commentaren die gegeven zijn reeds alles aangeven van wat er opvalt aan de foto (goed of slecht). Zelf reageer ik ook niet constant. Als een foto goed is moet je het ook kunnen/durven zeggen en voor je mening uitkomen. Maar als er al 15 berichten staan over hoe "wow" die foto, dan mag je natuurlijk wel eens een keertje "skippen". Wat mij opvalt is dat de laatste tijd niet kritisch maar grof (niet door anciens) gereageerd wordt op foto's. Volgens mij schrikt die ook veel mensen af om nog te reageren of te posten...
                            Last edited by kris_vdm; 13 november 2007, 13:14. Reden: update
                            Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                            http://digital.raptor-tec.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zin of onzin van Fotodiscussie (extra )

                              Is toch vrij simpel wie beroepsfotograaf is heeft een nummer ,en wie maar zoals het in de volksmond gezegd wordt amateur is ,ja die kan geen nummer voorleggen ,denk dat het zo simpel is .

                              Wie gaat die twee groepen gescheiden houden, denk dat er dan mensen zullen gezocht moeten worden die het allemaal in goede banen willen leiden.

                              Ja weet ook wel dat er echte fanatiekelingen zijn die het beter doen,maar dat is natuurlijk ook zo omgedraaid bij de profs .

                              En ik weet ook niet wat het nieuwe zal brengen want was er al gans de voormiddag naar aan het zoeken ,zou het graag ook willen weten en zien .

                              Groetjes

                              Ardesign

                              Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
                              Is hier iets van terug te vinden op BD? Ben best benieuwd wat die nieuwe indeling inhoudt...


                              Hum, en wie bepaald wie pro en wie amateur is? Ik heb hier al creatieve amateurs gezien voorwelke pro's hun hoedje moeten afleggen... Misschien erger nog, wie gaat die twee groepen beheren?

                              En inderdaad, het valt niet mee om een oordeel op een foto te vellen. Soms krijg je er ook maar enkele omdat de commentaren die gegeven zijn reeds alles aangeven van wat er opvalt aan de foto (goed of slecht). Zelf reageer ik ook niet constant. Als een foto goed is moet je het ook kunnen/durven zeggen en voor je mening uitkomen. Maar als er al 15 berichten staan over hoe "wow" die foto, dan mag je natuurlijk wel eens een keertje "skippen". Wat mij opvalt is dat de laatste tijd niet kritisch maar grof (niet door anciens) gereageerd wordt op foto's. Volgens mij schrikt die ook veel mensen af om nog te reageren of te posten...
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                              Comment

                              Working...
                              X