Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frontfocus/backfocus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frontfocus/backfocus?

    Hallo,

    ik ben sinds een week de fiere eigenaar van een Canon 40D met de bijgeleverde 17-85 IS lens.

    Nu merk ik dat de eerste foto's die ik ermee maak toch niet zo scherp zijn of vele keren op de foute plaats zijn scherpgesteld . Ik heb ze wel enkel nog maar op het schermpje van het toestel geëvalueerd (pc crash gehad).

    Mijn vraag dan: doe ik iets fout (met de 300D had ik geen probleem)?

    Als het een 'materiaal'-probleem is, ligt dat dan aan de lens of aan de body? Of kan het aan beide liggen?

    Ik ga in elk geval proberen om mijn pc in orde te brengen en dan eens zien of dit op het grote scherm ook het geval is.

    Alvast bedankt voor enkele antwoorden (of geruststellingen).

    Wim.

  • #2
    Re: Frontfocus/backfocus?

    Pfiew, dat is blijkbaar een moeilijke vraag

    als het aan mij kan liggen mag het ook gezegd worden natuurlijk

    Comment


    • #3
      Re: Frontfocus/backfocus?

      Probeer dit eens http://focustestchart.com/chart.html


      En gebruik de zoek functie hier op BD dat help ook al een stuk verder

      Groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: Frontfocus/backfocus?

        Eens een foto posten waarop het probleem zichtbaar is?
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

        Comment


        • #5
          Re: Frontfocus/backfocus?

          ok, ik zal dat eerst eens goed bekijken en wat rondneuzen.
          Alvast bedankt voor de reacties en mijn excuses als ik hier niet helemaal de spelregels heb gevolgd.

          greetz,
          Wim.

          Comment


          • #6
            Re: Frontfocus/backfocus?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
            ok, ik zal dat eerst eens goed bekijken en wat rondneuzen.
            Alvast bedankt voor de reacties en mijn excuses als ik hier niet helemaal de spelregels heb gevolgd.

            greetz,
            Wim.

            Juist die zoek functie is makkelijk, je kan meer antwoorden vinden dan dat ik kan beantwoorden
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: Frontfocus/backfocus?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wushuke01 Bekijk bericht
              Ik heb ze wel enkel nog maar op het schermpje van het toestel geëvalueerd (pc crash gehad).
              Dat is al het eerste waar je de mist ingaat.

              1 Evalueer je beelden op een pc.

              Nog niet scherp?, dan foto van een vast onderwerp vanop statief of tafel ( als je onderwerp en toestel maar niet kunnen bewegen ) met de zelftimer maken.

              Nog niet scherp? dan hier een foto posten met de test van de link van NoName.


              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment

              Working...
              X