Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotovoorstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotovoorstelling

    Ik zou een voorstelling willen maken een 500tal foto's die elk een 3Mb zijn, dus dat maakt al gauw 1.5Gb. Ik kan aannemen dat power-point hier problemen mee kan hebben.
    Ik zou ze een beetje willen annimeren, maar ik er tijdens de voorstelling graag de controle over willen houden en zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies. Dus iets in de zin van stop, play, ...

    Iemand tips voor een programma of iets dergelijks, of plaats ik alles gewoon in 1 mapje en een diavoorstelling?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Fotovoorstelling

    Ik denk dat een voorstelling met 500 foto's véél te lang zal duren, en dan verlies je de aandacht van de kijkers.

    Er bestaan programma's waarmee je vrij gemakkelijk zo'n presentatie in elkaar kan steken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

    Je moet de foto's ook resizen naar het aantal pixels van het scherm of de beamer, meer heb je niet nodig, en dan zal je zeker geen 3MB per foto overhouden.
    Last edited by Black B@ndit; 11 november 2007, 17:33.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotovoorstelling

      Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
      Ik kan aannemen dat power-point hier problemen mee kan hebben.
      Heb je enige reden voor deze aanname? Het worden toch gewoon allemaal dias achter elkaar PP.

      Na 100 foto's hoef je geen aandacht meer te besteden aan de presentatie denk ik zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Fotovoorstelling

        Meer dan 500 is geen enkel probleem voor Power-Point (eigen ervaring).
        Je kan er mooie voorstellingen mee maken (), maar...... het vergt veel tijd en geduld want je loopt regelmatig vast op bugs () van onze goede vriend Microsoft !

        Comment


        • #5
          Re: Fotovoorstelling

          Het heeft geen enkele zin om de foto's 3Mb per stuk te houden in een presentatie op scherm of beamer. Je past ze aan naar de resolutie van het medium waar ze je wil op presenteren.

          Comment


          • #6
            Re: Fotovoorstelling

            als je schermresolutie rekent 1024 x 768 pixels is dit al voldoende voor je presentatie = +-1MB, (ik gebruik altijd proshow gold)
            ik reken altijd 4 sec en 2 sec voor overgang is ongeveer 6 sec per dia
            voor 500 dia's geeft dit een presentatie van 50 minuten terwijl ik de meeste presentaties "allerlei " beperk tot 5 minuten

            tip beter 100 heel mooie foto's laten zien , dan 500 foto's te laten zien

            groeten, ddavid

            Comment


            • #7
              Re: Fotovoorstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
              Ik zou een voorstelling willen maken een 500tal foto's die elk een 3Mb zijn, dus dat maakt al gauw 1.5Gb. Ik kan aannemen dat power-point hier problemen mee kan hebben.
              Ik zou ze een beetje willen annimeren, maar ik er tijdens de voorstelling graag de controle over willen houden en zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies. Dus iets in de zin van stop, play, ...
              Iemand tips voor een programma of iets dergelijks, of plaats ik alles gewoon in 1 mapje en een diavoorstelling?
              ik zou geen PP gebruiken, het programma maakt onhandige en te grote bestanden,
              je kunt ze in een mapje steken en inderdaad de filmstrip functie gebruiken, maar als je het mooier wilt maken kun je zelf een webpagina aanmaken (in html met kladblok) , met een eigen onveranderlijke achtergrond, waarop de foto's zich met een simpele klik laden.
              een voorbeeld hiervan vind je op mijn website (ga naar gallerie) : http://users.telenet.be/Abrimont
              voordelen zijn: een zeer klein bestand, dwz zeer snelle laadtijd
              ongelimiteerde mogelijkheden, je bent niet gehouden aan de functies die een programma biedt, aangezien je de functies zelf maakt naar eigen believen. Je kunt dergelijks ook online gebruiken (wel voor een kleinere selectie bij voorkeur, 500 is wat veel)
              je kunt ook andere functies integreren die een programma als PP niet ondersteund, filmbeelden, geluid etc.

              Comment

              Working...
              X