Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-120

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 24-120

    zijn er mensen die deze lens hebben en wat vinden zij ervan?
    heb reeds op de zoekfunctie geprobeerd maar vind over deze lens weinig terug

  • #2
    Re: Nikon 24-120

    Welke bedoel je ? Met of zonder VR ?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 24-120

      de 24-120 VR

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 24-120

        Ik heb de lens altijd heel graag gebruikt en vind ze beter dan de 18-200 DX VR

        Een review http://www.bythom.com/24120ens.htm

        Ps : Als je info over een lens vraagt of zoekt, zorg dat je de volledige signature opgeeft -> Nikkor 24-120 F/3.5-5.6 IF-ED AF-S VR.
        Iedere code heeft zijn betekenis.

        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 24-120

          Ik vond ze echt te zwak qua lichtsterkte. Nikon zou net als Canon van een f4 versie veel meer exemplaren verkopen denk ik

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 24-120

            zou een dergelijke lens willen gebruiken voor studiofotografie, zoals de gelijkaardige canonlens
            lichtsterkte is dan niet echt belangrijk
            maar is het dan beter om de 24-85mm/2.8-4.0 D IF te bekijken
            is lichtsterker maar heeft geen ED glas en heeft iets minder zoom

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 24-120

              Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
              zou een dergelijke lens willen gebruiken voor studiofotografie, zoals de gelijkaardige canonlens
              lichtsterkte is dan niet echt belangrijk
              maar is het dan beter om de 24-85mm/2.8-4.0 D IF te bekijken
              is lichtsterker maar heeft geen ED glas en heeft iets minder zoom
              Waarom kijk je dan niet naar een Tamron 28-75 2.8


              Lichtsterk, mooi bereik voor een studio en scherp (wel een goed exemplaar vinden) en niet te duur.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 24-120

                Ik heb sinds een half jaar ook zo eentje in m'n bezit. In het algemeen gezien ben ik er tevreden mee, alhoewel ik het soms wel moet stellen met een beetje vervorming (zeker groothoek) en kleuren die nogal fel durven overkomen... Maar mits een beetje nabewerking is dit wel op te lossen.

                Maar zoals reeds gezegd hier weegt ie niet op tegen de kwaliteit die ze bij Canon leveren met de 24-105... Maar ja, ieder merk z'n pro's en con's hè

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 24-120

                  Ik gebruik deze lens als "All-Round". Algemeen genomen ben ik er wel tevreden van. Ik ben wel van plan om ergens in de toekomst eens een 18-50 of zoiets aan te kopen...
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 24-120

                    met welke lens kan je deze qua beeldkwaliteit vergelijken?

                    stuk boven nikon 18-70?
                    stuk boven tamron 28-75?
                    stuk boven nikon 18-200 ?
                    maar dan minder dan de nikon17-55 f2.8?
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 24-120

                      Naar mijn subjectief gevoel:

                      - Boven de Tamron 70-300 (Ik weet de juiste specs nu niet van buiten, maar ik heb er 150 Euro voor betaald)
                      - Onder de 50mm 1.4

                      Daarmee antwoord ik niet op je vraag, maar het is het enige dat ik heb
                      ---
                      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 24-120

                        Volgens de meeste reviews die ik gelezen heb presteert de 18-200mm minstens even goed, met een groter bereik. Volgens de website van Hans Braakhuis scoort de 18-200mm zelfs beter dan de 24-120mm (7,4 tov 7,2 op 10)(http://home.planet.nl/~nikon.catalog...bjectieven.pdf). Zijn onderzoek is een samenvatting van een 7-tal reviews op het net. En de prijs van de 18-200mm ligt tegenwoordig nog nauwelijks hoger dan die van de 24-120mm.

                        Voor dedicated studiofotografie lijkt mij een 50mm 1.8 of 85mm 1.8 (nog beter 1.4) een betere keuze.
                        Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 24-120

                          Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                          Volgens de meeste reviews die ik gelezen heb presteert de 18-200mm minstens even goed, met een groter bereik. Volgens de website van Hans Braakhuis scoort de 18-200mm zelfs beter dan de 24-120mm (7,4 tov 7,2 op 10)(http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/kwaliteit%20Nikkor%20objectieven.pdf). Zijn onderzoek is een samenvatting van een 7-tal reviews op het net. En de prijs van de 18-200mm ligt tegenwoordig nog nauwelijks hoger dan die van de 24-120mm.

                          Voor dedicated studiofotografie lijkt mij een 50mm 1.8 of 85mm 1.8 (nog beter 1.4) een betere keuze.
                          Dat kan allemaal wel waar zijn, maar ik beide lenzen echt gebruikt en niet van horen zeggen.

                          Misschien was mijn 18-200 exemplaar op een maandagochtend na een zwaar weekend gemaakt,. Maar van 18-22 en vanaf 150mm was deze lens niet om over te stoefen. En voor de rest dicht knijpen tot F/8 en F/11.

                          De 24-120 is gewoon bruikbaar over het hele bereik, Allee toch het exemplaar dat ik had. Je moet wel een recent exemplaar hebben want de beginseries zijn ook niet echt goed.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment

                          Working...
                          X