Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met laten afdrukken foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met laten afdrukken foto's

    Enkele maanden geleden heb ik mij een Canon 400D gekocht en nu wil ik een groot aantal foto’s laten afdrukken. Omdat ik gelezen had dat er nogal wat verschil is tussen de verschillende afdruklabo’s in prijs en kwaliteit heb ik naar 3 labo’s telkens 10 testfoto’s gestuurd. Het zijn Fujiprint, Photobox en 24h-Digitalphoto.

    Nooit had ik gedacht het verschil zo groot zou zijn. Het gaat niet enkel over een klein verschil in kleurtinten, maar een totaal andere belichting van de foto. De foto’s van Fujiprint zijn duidelijk aangepast en lijken helemaal niet op wat ik op mijn scherm kan zien. De andere twee zijn beter, maar verschillen ook sterk. Probleem is dat geen enkel labo voor alle foto’s goede resultaten gaf. Ze zijn ook niet systematisch te donker of te licht, eerder willekeurig. Wat in het één labo wel een goed resultaat gaf is dit in het ander niet.

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en hoe ik wel een goede afdruk kan krijgen van mijn foto’s? Het is niet mijn bedoeling om een perfecte kleurweergave te krijgen, maar een heldere hemel moet er niet ineens uitzien als helemaal bewolkt.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Probleem met laten afdrukken foto's

    Sommige labo's doen automatisch aanpassingen aan de foto's, zogezegd voor een beter resultaat. Leuk voor de "gewone man", maar voor mensen die zelf hun foto's aanpassen tot het nét goed is natuurlijk allesbehalve leuk. Heb zelf geen ervaring met de drie labo's die jij getest hebt, maar bij Kruidvat en Profotonet kan je volgens mij zelf bepalen of er automatische "verbeteringen" worden aangebracht of niet.
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

    Comment

    Working...
    X