Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

    Hallo,
    Ik heb gisteren een Canon 400D gekocht, maar heb 2 problemen waar ik geen oplossing voor vind.
    Ik zou dan ook graag hulp hebben van iemand dat zo een toestel bezit.

    Vraag 1 :
    De bijgeleverde software is niet voor windows vista.
    Ik ben dan even op de Canon site gaan kijken wat daar allemaal te downloaden viel voor vista.
    Welk van die software is echt nodig ? Ik zou enkel graag een foto bewerkingsprogramma hebben , maar dat zie ik daar niet staan ,kan dat ?
    Of waar vind ik die ?


    2de vraag:
    Op het Lcd schermpje kan ik enkel het menu met de instellingen openen (om te bewerken + configuratie)
    Maar hoe doe ik dat om op dat Lcd scherm gewoon te zien wat ik ga fotograferen ? Of kan dit niet ?

    Alvast bedankt voor de hulp.
    Nikon D60

  • #2
    Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

    De software zou normaal op Windows Vista moeten werken, ik heb de voorganger van den 400D en de software installeerde zich probleemloos op mijn PC (Met Vista). Nadien heb ik wel de software van "Digital Photo Professional" geupgrade naar versie 3.???.

    Wat Betreft de tweede vraag, ik geloof niet dat je kan zien wat je gaat fotograferen, de 400D heeft bij mijn weten geen "live view", dus je moet door de zoeker kijken wat je gaat fotograferen. Het resultaat kan je uiteraard op het schermpje bekijken.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

      Alvast bedankt voor je snelle reaktie , Runaque
      Dat legt uit waarom ik niets vond over dat Lcd schermpje in de uitleg.

      Wat die software betreft, ik ben een echte leek in fotografie, moet je al die software installeren , want ik begrijp geen sikkepit waar dat allemaal voor dient.
      Welk van die software is om je foto's te bewerken ?

      Groetjes,
      Nikon D60

      Comment


      • #4
        Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

        Installeer enerzijds de Canon EOS utility (geen idee hoe die in 't Nederlands noemt) deze soft gebruik je om fotos direct van je fototoestel naar de computer te laden via de bijgeleverde USB kabel. Je kan tevens via dit programma (een deel) van de camera instellingen aanpassen via de computer.
        Als je een kaartlezer gebruikt kan je deze installatie eventueel overslaan maar het gebruiksgemak van de EOS utility overstijgt voor mij de eenvoud van een gewone kaartlezer en de inbreng van de gebruiker hiervoor.

        Het eigenlijke bewerkingsprogramma is Digital Photo Professional (DPP) ... er is mogelijk een recentere versie beschikbaar op de Canon web site maar je moet eerste de versie op de CD installeren want de software die op de Canon site staat is een UPDATE ttz het is niet het volledige programma.

        Je kan via de installatie/setup kiezen welke deelpaketten je wil installeren.

        HTH

        Comment


        • #5
          Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

          Je hoeft de software niet te installeren, maar het is handiger van wel aangezien deze op de camera is afgestemd. Steek gewoon de cd-rom in de computer en dan moet hij uit zichzelf starten of je krijgt de vraag of deze mag opstarten. Eens opgestart moet je gewoon doen wat je voor je ziet en desnoods neem je de handleiding (voor installatie van de software) die apart is meegeleverd er bij.

          Digital Photo Professional is om je RAW foto's te bewerken, maar zelf gebruik ik RawShooter essentials 2006 (niet canon) hiervoor. De rest van de software heb ik ook op de PC staan, maar heb ik nog niet eens deftig bekeken.
          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

            als je dit allemaal nog chinees klinkt kan je mischien beter starten met een simpel maar toch redelijk programma zoals piccaso http://picasa.google.be/intl/nl/index.html
            hiermee kan je al aan de slag en mooist of all het is gratis te downloaden

            Comment


            • #7
              Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

              Bedankt aan iedereen voor de geweldige hulp en uitleg , alles is geinstalleerd en werkt.

              Weet er iemand raad in verband met een goed programma voor het bewerken van foto's ? Het mag gerust betalend zijn , maar niet adobe , veel te moeilijk voor een leek.
              Nikon D60

              Comment


              • #8
                Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
                Bedankt aan iedereen voor de geweldige hulp en uitleg , alles is geinstalleerd en werkt.

                Weet er iemand raad in verband met een goed programma voor het bewerken van foto's ? Het mag gerust betalend zijn , maar niet adobe , veel te moeilijk voor een leek.
                paintshop pro

                ik veronderstel dat jij met 'adobe' de photoshop versie bedoelt.
                als je gaat kijken naar een programma zoals adobe lightroom, dan is dat helemaal geen te moeilijk programma voor een leek hoor
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
                  Bedankt aan iedereen voor de geweldige hulp en uitleg , alles is geinstalleerd en werkt.

                  Weet er iemand raad in verband met een goed programma voor het bewerken van foto's ? Het mag gerust betalend zijn , maar niet adobe , veel te moeilijk voor een leek.
                  Zoals ik al zei .. DPP (Digital Photo professional) wat op je Canon CD staat is meer dan voldoende om fotos te bewerken ZOWEL RAW ALS JPG's !!

                  Als je een beetje leert van fotobewerking zal je zien dat DPP bijzonder intuitief werkt en verrassend goede rezultaten geeft vooral omdat het duidelijk toegespitst is op de Canon cameras ..
                  Alhoewel ik ook Adobe PS heb grijp ik steeds terug naar ofwel DPP ofwel Paintshop Pro ..

                  Hier een paar voorbeelden met de vernoemde programmas




                  FWIW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

                    Vergeet niet dat je de meeste Adobe photoshop programma's ( zoals Lightroom, CS3 en dergelijke ) éénmalig gratis kan downloaden en gratis gebruiken gedurende 1 maand.
                    Dat kan hadig zijn om de verschillende versie's eens uit te proberen en zo te zien welke je het best ligt.

                    Op onderstaande site vind je meer info:
                    Download free trials and updates for Adobe products including Creative Cloud, Photoshop, InDesign, Illustrator, Acrobat Pro, and many more.

                    Je dient enkel een account aan te maken.
                    Grtz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uitleg bij gebruik van nieuwe Canon 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
                      Bedankt aan iedereen voor de geweldige hulp en uitleg , alles is geinstalleerd en werkt.

                      Weet er iemand raad in verband met een goed programma voor het bewerken van foto's ? Het mag gerust betalend zijn , maar niet adobe , veel te moeilijk voor een leek.
                      photofiltre (Freeware) is een eenvoudig en goed program.90 % van mijn fotos bewerk ik met dit programma.Voor de resterende 10% (RAW) Gebruik ik de bijgeleverde software van canon.



                      Groeten
                      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                      Comment

                      Working...
                      X