Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 met extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200 met extender

    Beste leden,

    Graag had ik geweten of er iemand ervaring heeft met volgende combinatie.

    EF 70-200 F2.8 IS L USM met extender 1.4
    of
    EF 70-200 F2.8 IS L USM met extender 2
    of
    EF 70-200 F4 IS L USM met extender 1.4

    De bedoeling is om de 70-200 zonder extensie binnenshuis te gebruiken of in sportevenementen.
    en met extender voor vogelfotografie
    te gebruiken op cropcamera 1.6.
    Dank je,

  • #2
    Re: canon 70-200 met extender

    Ik zit met dezelfde vraag.
    En verandert de extender dan iets aan je diafragma?
    En past dit op de body van een 350D?

    Groetjes
    wim
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200 met extender

      Ik heb de Canon 70-200 F4 IS L met 1.4 Canon extender.
      Dit zorgt ervoor dat je diafragma F5.6 wordt.

      Mijn ervaringen met de extender zijn zeer goed, ik zie eigenlijk weinig kwaliteitsverschil in de foto's, ook de IS blijft goed z'n werk doen.
      Hier alleen maar positieve ervaringen
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200 met extender

        Werk regelmatig met de 70-200 USM -L IS en de 1,4x-extender en dat levert prima resultaten op. De grootste opening wordt dan uiteraard f4 maar de autofocus werkt perfect verder. Goede koop!

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200 met extender

          Ik heb ook de x1.4 extender gehad op mijn 70-200 L F4, maar om sportfoto's te maken met deze combinatie kan je best hopen op mooi weer, anders wordt het moeilijk om de actie echt scherp vast te leggen.. dat is allesinds mijn ervaring.
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200 met extender

            Dank alvast voor de reaktie.

            Ik heb net de 70 - 200 f/4 IS besteld. De 2.8 versie is wat duur en zwaar.
            De meeste leden hadden me ook duidelijk gemaakt dat een diafragma van 2.8 bij telestand zelden gebruikt word voor buitenopname. Een pluspunt is dan wel een extra extender met een iets groter, maar toch bruikbaar maximaal diafragma tot gevolg.
            Maar een F/4 met extender geeft dus nog een diafragma van 5.6 en een maximaal brandpunt van 200 *1.6 * 1.4 = 448 mm
            Mijn vraag hierbij : Kan je bij deze combinatie nog alle scherpstelpunten gebruiken van de eos 40D ?

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200 met extender

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Dank alvast voor de reaktie.

              Ik heb net de 70 - 200 f/4 IS besteld. De 2.8 versie is wat duur en zwaar.
              De meeste leden hadden me ook duidelijk gemaakt dat een diafragma van 2.8 bij telestand zelden gebruikt word voor buitenopname. Een pluspunt is dan wel een extra extender met een iets groter, maar toch bruikbaar maximaal diafragma tot gevolg.
              Maar een F/4 met extender geeft dus nog een diafragma van 5.6 en een maximaal brandpunt van 200 *1.6 * 1.4 = 448 mm
              Mijn vraag hierbij : Kan je bij deze combinatie nog alle scherpstelpunten gebruiken van de eos 40D ?
              Alle scherpstelpunten kun je nog perfect gebruiken, geen probleem!
              grts, Spikke!
              www.rallyandraces.com

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200 met extender

                70-200 f2.8 in combinatie met een ext 1.4 is geen probleem. De combinatie
                met ext 2.0 voldoet niet voor mij. Het kwaliteitsverlies is dan te groot.

                grts,
                Geert
                www.photopower.be

                Comment

                Working...
                X