Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

big zonder hoogtevrees

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • big zonder hoogtevrees

    Dat wilde zwijnen ook trucjes kunnen bewijst deze foto Deze stapel van dennenstammen is ongeveer 4 meter hoog.
    iso 200 1/60 sec. F7.1

    gr. Edwin Kats

    Last edited by Edwin Kats; 10 november 2007, 20:32. Reden: foto vervangen wegens eerdere posting
    Nikon D300 met MB-D10
    Nikon 200-400/4 VR

  • #2
    Re: blauwborst

    Dat moet er eentje uit Zweinstein zijn. Dat is het opleidingscentrum voor dergelijke acrobaten.

    Uniek plaatje.
    Last edited by Jos Vanhengel; 10 november 2007, 20:52.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: blauwborst

      Ik vond het verbazingwekkend om te zien hoe goed ze kunnen klimmen. Naar beneden ging ook erg behendig.

      gr. Edwin Kats
      Last edited by Edwin Kats; 10 november 2007, 22:57.
      Nikon D300 met MB-D10
      Nikon 200-400/4 VR

      Comment


      • #4
        Re: big zonder hoogtevrees

        kleur niet zo, iets meer ruimte boven het beest had ook een beter hoogte effect gegeven.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: big zonder hoogtevrees

          Knappe waarneming en foto Edwin!!!
          Ik ga het toch een keer vragen: waarom steeds zo een erg trage sluitertijd ipv je iso te verhogen?
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: big zonder hoogtevrees

            Dit had je al veel eerder mogen vragen, hoor De reden is dat in dit geval een big het onderwerp is en het is vrij statisch. Aan 1/60 sec. heb ik meer dan zat en dus gaat de iso omlaag. De D200 kan niet al te best met hoge iso overweg. Aldus dat is mijn ervaring. Ik kom nooit, maar dan ook nooit boven de iso 400. Ik verkies een trage sluitertijd boven een hoge iso. Ook met het uitvergroten naar 30X45 cm ben ik altijd blij met een lage iso. Ik ben erg gewend aan het gebruik van een trage sluitertijd, maar er gaat natuurlijk ook wel eens wat mis

            gr. Edwin Kats
            Nikon D300 met MB-D10
            Nikon 200-400/4 VR

            Comment


            • #7
              Re: big zonder hoogtevrees

              Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Kats Bekijk bericht
              Dit had je al veel eerder mogen vragen, hoor De reden is dat in dit geval een big het onderwerp is en het is vrij statisch. Aan 1/60 sec. heb ik meer dan zat en dus gaat de iso omlaag. De D200 kan niet al te best met hoge iso overweg. Aldus dat is mijn ervaring. Ik kom nooit, maar dan ook nooit boven de iso 400. Ik verkies een trage sluitertijd boven een hoge iso. Ook met het uitvergroten naar 30X45 cm ben ik altijd blij met een lage iso. Ik ben erg gewend aan het gebruik van een trage sluitertijd, maar er gaat natuurlijk ook wel eens wat mis

              gr. Edwin Kats
              Begrijpelijk... ik sta achter deze manier van instellingen...

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #8
                Re: big zonder hoogtevrees

                Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Kats Bekijk bericht
                Dit had je al veel eerder mogen vragen, hoor De reden is dat in dit geval een big het onderwerp is en het is vrij statisch. Aan 1/60 sec. heb ik meer dan zat en dus gaat de iso omlaag. De D200 kan niet al te best met hoge iso overweg. Aldus dat is mijn ervaring. Ik kom nooit, maar dan ook nooit boven de iso 400. Ik verkies een trage sluitertijd boven een hoge iso. Ook met het uitvergroten naar 30X45 cm ben ik altijd blij met een lage iso. Ik ben erg gewend aan het gebruik van een trage sluitertijd, maar er gaat natuurlijk ook wel eens wat mis

                gr. Edwin Kats


                Beperkt het gebruik van deze camera je niet in je mogelijkheden?

                Mooie plaat, maar inderdaad had ik ook graag wat meer ruimte gezien boven het bigje.
                Groetjes
                ----JO

                Comment


                • #9
                  Re: big zonder hoogtevrees

                  Nee hoor, het beperkt mij niet. Natuurlijk zal je bij snel bewegende dieren de iso omhoog moeten gooien naar 400. Bijvoorbeeld voorbij vliegende vogels schiet ik regelamtig met iso 400. Icm de heldere lucht heb ik snelheid genoeg. Met een goed statief en kop kom je een heel eind en hoef je echt geen 1/2000 van een seconde te hebben. Maar het is wel makkelijk natuurlijk
                  De trage sluitertijden wennen echt en het is voor mij een bewuste keuze.

                  gr. Edwin kats
                  Nikon D300 met MB-D10
                  Nikon 200-400/4 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: big zonder hoogtevrees

                    Toch een mooie prent hoor
                    BD0723BE

                    Comment

                    Working...
                    X