Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vernieuwde canon 17-85 IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vernieuwde canon 17-85 IS?

    Hallo allen,

    Ik zoek me al een paar weken te pletter naar een nieuwe en betere lens voor mijn Canon 350D. Ik val niet over de prijs van de 17-55/2.8 IS maar wel over de lichte beperking in het telebereik. Vandaar vond ik de 17-85/3.5-5.6 IS een betere optie maar die lens haalt niet bepaald de beste kritieken. Nu las ik op een Amerikaanse website een gerucht over een update van die 17-85. Het zou voor begin 2008 zijn. Iemand die dit kan bevestigen en me motiveert om inderdaad de portemonee nog even op zak te houden? Een snelle beslissing dringt zich op want de 17-55 is nog slechts tot eind november in dubbele promotie.

    Groetjes,
    Djien

  • #2
    Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

    Hallo, indien je veel werkt binnenshuis dan zou ik niet twijfelen en direkt de 2.8 kopen. Ik heb de beide gehad en het verschil is niet te onderschatten. Autofocus in donkere omstandigheden is veel beter en de scherpte is ook beduidend beter. Anderszijds is de 17-85 wel veel lichter en leuker als wandellens op reis.
    Groeten
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

      Zeker niet vergeten dat er ook nog de 17-40mm 4L is, maar als je een groter zoombereik zoekt dan zou je beter kiezen voor de 17-85.
      http://frederikherregods.be

      Comment


      • #4
        Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

        De kwestie is of Canon inderdaad de 17-85 zou vervangen? Dat is niet ondenkbaar want die lens is in zijn prijsklasse naar het schijnt niet het beste wat Canon ooit geproduceerd heeft. Zijn er dus nog mensen die van ergens geruchten hebben opgevangen dat er een nieuwe (en dus betere) versie op de markt komt?

        Comment


        • #5
          Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
          Zeker niet vergeten dat er ook nog de 17-40mm 4L is, maar als je een groter zoombereik zoekt dan zou je beter kiezen voor de 17-85.
          waarom zou je een 17-40 kopen voor je crop camera indien je een 17-55 voor een beetje meer kan krijgen...

          natuurlijk werk je met FF of op een 1D dan is het een andere zaak
          (mijn 17-40 gaat trouwens van gans mijn leven de deur nie meer uit)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            waarom zou je een 17-40 kopen voor je crop camera indien je een 17-55 voor een beetje meer kan krijgen...

            natuurlijk werk je met FF of op een 1D dan is het een andere zaak
            (mijn 17-40 gaat trouwens van gans mijn leven de deur nie meer uit)
            Vanwege de cash-back actie is een "beetje" meer toch altijd nog wel zo'n 300 Euro ....

            Comment


            • #7
              Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Vanwege de cash-back actie is een "beetje" meer toch altijd nog wel zo'n 300 Euro ....
              ja, maar daarvoor krijg je wel 15mm, 2.8 én IS...

              zeker en vast die 300 euro waard hoor
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                Een snelle beslissing dringt zich op want de 17-55 is nog slechts tot eind november in dubbele promotie.
                hoe bedoel je?

                Comment


                • #9
                  Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                  Tot einde november is er een promotieprijs voor de 17-55 die door verschillende winkels gehanteerd wordt EN Canon doet een cashback promotie van €60 op de 17-55. Vandaar een dubbele promotie dus en vandaar dat beslissen of het de 17-55 wordt, iets is dat in november nog moet gebeuren. En de kwestie is dus dat ik gelezen heb dat Canon zijn 17-85 zou vervangen door een nieuwe, een type "mark II" of zoiets. En dan is de kwestie: nu, in november, de 17-55 kopen omwille van zijn dubbele promotie of ALS er mensen zijn die het gerucht van een nieuwe 17-85 kunnen bevestigen, wachten en begin 2008 uitkijken naar wat die nieuwe 17-85 waard is en dan pas beslissen.

                  Djien

                  Comment


                  • #10
                    Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                    Da's ook de lens waar ik op zit te wachten/hopen.

                    Een 17-85 van het niveau van de 17-55/2.8 zou een fenomenale vervanging van de kitlens op een crop camera zijn.
                    Jeroen

                    Comment


                    • #11
                      Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                      Zouden dit twee verschillende objectieven zijn (zoals hierboven verkondigd) of is het prijsverschil (bij dezelfde leverancier) anders te verklaren ?

                      http://www.redcoon.be/index.php/cmd/..._40_56_USM_IS/ € 385,37

                      http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...140_56_IS_USM/ € 447,70
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                        Eerst en vooral die 17-85 is veel beter dan meestal geclaimd wordt.

                        Zijn zwakke punt is wel tussen 17 en 22 mm. Grootste probleem is dan tonvorming maar ook de scherpte vereist toedraaien van diafragma. Dit is de reden van de slechte kritiek. Mensen vgl meestal hier zouden ze het doen op 85mm dan zou er niets dan lovende kritiek zijn.

                        Anderzijds als je het geld hebt gewoon de 17-55 f2.8 kopen. Ik heb de switch gemaakt bijna onmiddelijk toen de 17-55 beschikbaar was.
                        Het verschil in bereik is verwaarloosbaar tov de extra flexibiliteit van de f2.8. En die 30mm als het echt moet crop je die gewoon en je gaat toch geen probleem met het beeld hebben.

                        Niet twijfelen dus koop gewoon de 17-55 IS f2.8.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vernieuwde canon 17-85 IS?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Zouden dit twee verschillende objectieven zijn (zoals hierboven verkondigd) of is het prijsverschil (bij dezelfde leverancier) anders te verklaren ?

                          http://www.redcoon.be/index.php/cmd/..._40_56_USM_IS/ € 385,37

                          http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...140_56_IS_USM/ € 447,70
                          Er is maar 1 versie beschikbaar, de goedkoopste is daar nu wel héél goedkoop, als je ze wil bestellen dan kies je best die van 385,37 euro.
                          Maar ik denk eerder dat er op die website een fout gemaakt is.

                          Toen de EF-S 17-55 f2,8 IS aangekondigd werd op dpreview, had ik pas veertien dagen eerder een 17-40 f4 L gekocht. Maar ik heb die later toch vervangen door de 17-55 f2,8 IS, en daar heb ik nog helemaal geen spijt van.
                          Last edited by Black B@ndit; 8 december 2007, 23:01.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X