Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

    D50 + 17-55mm2,8 + 85mm 1,4

    of

    D200 + 18-70mm + 85mm1,4

    *****************************************

    Wat zouden jullie verkiezen en waarom??
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

    Da's nog geen klein verschil. Deze keuze wordt voornamelijk gemaakt door
    - je budget
    - ervaring met DSLR
    - intensief of sparadisch gebruik
    vrees ik.
    Wat zijn je plannen ivm fotografie ?

    Comment


    • #3
      Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

      Inderdaad nog geen klein verschil, een semi-pro boddy vergeleken met een hobbytoestel, Is het mening, ga dan voor de D200 met een 17-55 AFS f2.8, en koop later een 85mm f1.4 die 18-70 doe je op termijn toch weer weg.

      Comment


      • #4
        Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Inderdaad nog geen klein verschil, een semi-pro boddy vergeleken met een hobbytoestel, Is het mening, ga dan voor de D200 met een 17-55 AFS f2.8, en koop later een 85mm f1.4 die 18-70 doe je op termijn toch weer weg.
        Ik weet wel dat er een verschil is ts de body's, maar mijn vraag was eigenlijk, door welk van de 2 mogelijkheden haal ik meest "kwaliteit" in huis?

        heb de 85mm 1,4 en die doe ik nooit meer weg..

        heb al verschillende lenzen gehad hoor.

        ik kan gewoon met hetzelfde budget de 2 mogelijkheden maken.
        Ik heb onlangs een D200 gekocht (en heb een D50), en heb het gevoel dat dit me geen echt "betere" shots opleverd, daarom dat ik me afvroeg 2 kwaliteitslenzen en een D50 dikwijls een beter resultaat opleverd ten opzicht van mijn D200 + een 18-70mm (die ik dan wel maar 10% van de tijd gebruik) en een 85mm 1,4(die eigenlijk maar zelden van mijn toestel komt) ... daarom mijn bedenkingen
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Da's nog geen klein verschil. Deze keuze wordt voornamelijk gemaakt door
          - je budget
          - ervaring met DSLR
          - intensief of sparadisch gebruik
          vrees ik.
          Wat zijn je plannen ivm fotografie ?
          ben al enkele jaren bezig met fotografie, voorheen analoog, laatste 1,5 jaar digitaal (reflex).
          intensief gebruik (ong 12000 clicks/jr)
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

            D50 + 17-55mm2,8 + 85mm 1,4
            Dan heb je 2 goede lenzen en over een tijdje een D300 of 400 of een D90, maar dan heb je nog steeds goede lenzen. De enige twijfel die ik hier bij heb is: hoe gaat het verder met DX?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

              Inplaats van de Nikon 17-55mm of 18-70mm de Tamron 17-50mm f/2.8? http://www.bythom.com/1750lens.htm
              Last edited by Roosje; 10 november 2007, 10:01.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                Inplaats van de Nikon 17-55mm of 18-70mm de Tamron 17-50mm f/2.8? http://www.bythom.com/1750lens.htm
                is weel iets meer budget dan de 18-70mm hé
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                  Ik zou ook zeker voor de eerste keuze gaan, de D50 dus. Die lenzen zal je waarschijnlijk nooit meer weg doen, een D200 daarentegen wel waarschijnlijk. Tenzij nikon in de toekomst voor full frame in al haar DSLR modellen kiest (zoals reeds aangehaald door hjanssen), maar dat zal zeker nog niet voor morgen zijn.

                  PS: wat een luxeprobleem , ik kan op dit moment alleen maar dromen van beide lenzen. Maar ik heb dan ook héél wat minder ervaring dan jou, ooit kom ik hopelijk ook voor een gelijkaardig probleem te staan..
                  Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                    Ik zou ook zeker voor de eerste keuze gaan, de D50 dus. Die lenzen zal je waarschijnlijk nooit meer weg doen, een D200 daarentegen wel waarschijnlijk. Tenzij nikon in de toekomst voor full frame in al haar DSLR modellen kiest (zoals reeds aangehaald door hjanssen), maar dat zal zeker nog niet voor morgen zijn.

                    PS: wat een luxeprobleem , ik kan op dit moment alleen maar dromen van beide lenzen. Maar ik heb dan ook héél wat minder ervaring dan jou, ooit kom ik hopelijk ook voor een gelijkaardig probleem te staan..
                    idd een luxe-probleem , ik weet het maar ik kan moeilijk kiezen..
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                      Waarom niet D200 en 17-55 en de 85/1.8?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Waarom niet D200 en 17-55 en de 85/1.8?
                        ja,
                        bedankt vr je redenering, ik had het nog zo niet gezien
                        maar ik gebruik mijn 85mm 1,4 weg erg veel...
                        en als je die kwaliteit gewend bent, velen zeggen die ene stop, maar ik ondervind toch een verschil als je een shot op 1,4 haarscherp hebt .
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                          is weel iets meer budget dan de 18-70mm hé
                          De Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 zit zo tegen de 300 euro en de Tamron 17-50mm f/2.8 is rond de 375 euro
                          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                            De Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 zit zo tegen de 300 euro en de Tamron 17-50mm f/2.8 is rond de 375 euro
                            ja, maar 2de hands is de tamron zeldzamer en veel duurder dan de 18-70mm hé. ik heb een 18-70mm kunnen kopen vr 150 euro !
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat denken jullie; D200 vs D50 en een paar lenzen

                              de 17-55mm is een zalig lens... als jij geen verschil ziet tussen D50 en D200 zou ik niet twijfelen...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X