Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 IS versus Sigma 18-200 OS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85 IS versus Sigma 18-200 OS?

    Is er iemand hier die beide lenzen al heeft kunnen testen of in zijn bezit heeft?
    Zo ja, zijn beiden aan elkaar gewaagd wat betreft beeldkwaliteit?
    Ik ben al enkele reviews gaan lezen (o.a. www.fredmiranda.com), maar daar zijn de berichten nogal tegenstrijdig...de ene zegt dat de Canon scherper is, de andere zweert dan weer alleen maar met de Sigma.
    Ik bezit nu zelfs de Canon 17-85, maar ik vraag mij af of het een interessante zet zou zijn om deze te verkopen om een Sigma 18-200 OS aan te schaffen?
    Die 18-200 lijkt mij namelijk veelzijdiger en handiger om als allround lens mee op reis te nemen. Dit is natuurlijk enkel interessant als je niet(te) veel in kwaliteit moet inboeten...

    Graag jullie feedback.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Canon 17-85 IS versus Sigma 18-200 OS?

    Misschien ga je de 18-200 handiger vinden en goed genoeg.

    Maar je mag ook zeker zijn dat de 17-85 de betere lens is van de 2 maar met natuurlijk een kleiner bereik.

    Dat mensen een lens anders beoordelen op fredmiranda heeft meer te maken met hun verwachtingen dan met een beoordeling die met elkaar mag vergeleken worden.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85 IS versus Sigma 18-200 OS?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Misschien ga je de 18-200 handiger vinden en goed genoeg.

      Maar je mag ook zeker zijn dat de 17-85 de betere lens is van de 2 maar met natuurlijk een kleiner bereik.
      ... snip
      .
      Dat blijkt zeker niet uit de testcijfers op photozone.de .. als je enkel al het oplossend vermogen bekijkt in dezelfde range, dan loopt die Sigma nog net geen rondjes om die Canon, net niet met de vingers in de neus
      JMHO

      Comment

      Working...
      X