Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs???

    Beste,

    Ik ben zinnens om mijn objectief CANON EF-S 17-85 IS USM te verkopen en over te stappen naar de 17-55 2.8 van Canon. Ik zou die 17-85 willen verkopen, maar ik heb geen idee hoeveel ik voor daarvoor moet vragen? Het objectief is ongeveer anderhalf jaar oud (een kleine 8000 foto's mee genomen). Ik ben (was) er zeer tevreden over!
    En, doe ik er slim aan om over te stappen van de 17-85 naar de 17-55?
    Ik fotografeer vooral binnen en ik vind die 17-85 niet lichtsterk genoeg...

  • #2
    Re: Prijs???

    300€ vraagprijs lijkt me reeel.

    Comment


    • #3
      Re: Prijs???

      Oorspronkelijk geplaatst door Palyaço Bekijk bericht
      En, doe ik er slim aan om over te stappen van de 17-85 naar de 17-55?
      Ik fotografeer vooral binnen en ik vind die 17-85 niet lichtsterk genoeg...
      je gaat absoluut een weeereld van verschil merken, zowel in beeldkwaliteit als in lichtsterkte.

      kortom, je doet er dus zeker slim aan om over te stappen van de 17-85 naar de 17-55
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Prijs???

        effe een vraagje 8000 opnamen, is dat van invloed bij een lens, zo ja waarom.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Prijs???

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          8000 opnamen, is dat van invloed bij een lens, zo ja waarom.
          Theoretisch is dat van invloed omdat er bewegende delen in zitten die aan slijtage onderhevig zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de diafragmabladen. In de praktijk is die slijtage zo weinig dat het echt niet uitmaakt of er 10 of 10000 fotos mee gemaakt zijn. Als er nu een miljoen opnamen mee gemaakt zijn wordt het wellicht wat anders . In de praktijk zal een objectief eerder in waarde dalen door beschadigingen op het glas, stof of (huiver...) schimmel, schroefjes en mounts die het begeven of electronische schade.
          Last edited by Joost; 10 november 2007, 10:37.

          Comment


          • #6
            Re: Prijs???

            Waarom nu? Heb net gelezen dat Canon de 17-85 zou updaten, ook net vraag over gesteld. Je speelt met de 17-85 tov de 55 toch een belangrijk deel tele kwijt in het portret gedeelte. Beter niet even kat uit boom kijken?

            Djien

            Comment

            Working...
            X