Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe DSLR oude lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe DSLR oude lenzen?

    Ik ben deze week gestart met een cursus digitale fotografie en nu dus dringend op zoek naar een digitale spiegel-reflex.
    Ik heb een oude analoge Nikon F65 met 2 lenzen; Nikkor 28-80 mm en 70-300mm en een compacte Canon Ixus. Ik ben dus absoluut niet vooringenomen voor Nikon of Canon.
    Een tweeledige vraag...
    Ik kan de oude lenzen gebruiken op een Nikon D80 maar is dit goed? Koop ik niet beter nieuwe lenzen?
    Ik dacht om te beginnen aan een 18-200 VR, dit omdat ik dan niet moet wisselen en voor de stabilisatie.
    Maar als ik toch niet gebonden ben aan de oude lenzen, kan ik misschien ook overschakelen naar Canon. Ik dacht aan de 400D maar ik lees hier op het forum en in vergelijkende onderzoeken dat de Nikon D80 net iets beter is.
    De 40D dan? Of is dit overshooting voor een beginnende amateur?? En welke lenzen hierop?

    Graag jullie mening.

  • #2
    Re: Nieuwe DSLR oude lenzen?

    Ik gebruik die 2 lenzen occassioneel op mijn D50. De 70-300G heb ik hier 2dehands gekocht, de 20-80 had ik vanop een oude analoge consumer (F50????) SLR. Maar ik verkies eigenlijk mijn 50mm lens. Kijk eens op deze fotoblog. Met mijn neus op de pixels merk ik wel een verschil met mijn duurdere lens... Naar het schijnt werd de D70 oorspronkelijk in kit met deze 2 objectieven aangeboden.
    Last edited by waterrat; 9 november 2007, 15:43.
    --
    F L I C K R

    Comment

    Working...
    X