Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

    Ik vernam onlangs dat je niet zomaar je USB kabel uit je digicam of pc mag sleuren ook al staat je cam AF!
    Klopt dit?
    Er zou nog spanning op de poort staan die je camera om zeep zou kunnen helpen.
    Je moet telkens afsluiten met 'safely remove hardware' en daar je camera uitzetten.............


    Wie doet dit allemaal?
    En wat als je win98 of ME ofzo runt, daar staat die optie van 'remove safely ' toch niet op?


    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Ik vernam onlangs dat je niet zomaar je USB kabel uit je digicam of pc mag sleuren ook al staat je cam AF!
    Klopt dit?
    Er zou nog spanning op de poort staan die je camera om zeep zou kunnen helpen.
    Je moet telkens afsluiten met 'safely remove hardware' en daar je camera uitzetten.............


    Wie doet dit allemaal?
    En wat als je win98 of ME ofzo runt, daar staat die optie van 'remove safely ' toch niet op?


    Glenn
    Het hangt er eigenlijk en beetje vanaf.
    Het heeft meer belang om dit niet te doen als er gegevens worden uitgewisseld. Hierdoor kunnen bestanden stuk gaan.
    USB is ontworpen om plug and play te ondersteunen, dus zou ik me om de spanningen niet druk maken

    safely remove hardware heeft enkel te maken met dataoverdracht onderbreken voor uithalen van usb-kabel.
    Opmerking : mijn camera en MP3 speler kan je verwijderen als de LED niet meer oplicht, Mijn card-reader en usb-stick moet je eerst safely removen before plugging out the kabel.

    Comment


    • #3
      Re: USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

      Ik trek mijn card reader , usb stick , en wat nog allemaal.... gewoon uit de usb poort zonder dat 'safely remove hardware' en heb hier nog nooit problemen mee gehad .

      Ik wacht wel tot de data overgang gedaan is, trek nooit iets uit als het in werking is...
      Mvg. Renzowoef
      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

      Comment


      • #4
        Re: USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

        Ik wacht wel tot de data overgang gedaan is, trek nooit iets uit als het in werking is...
        En hoe weet je dat het gedaan is? Linux bvb steekt dat allemaal in cache en schrijft pas weg als je de drive unmount.

        Normaal wordt bij een safe remove de spanning van de poort gehaald. Zie je bvb als je zo'n cardreader hebt met een powerled. Ook nog nooit problemen gehad behalve bij 1 memorystick in 1 pc. Als je die uit die ene pc haalt zonder safe removal en je steekt hem in een andere pc dan wordt hij gloeiend heet. Blijft wel werken...

        Comment


        • #5
          Re: USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

          Voor mijn D80 is het probleem al opgelost, als ik hem afzet verdwijnt hij automatisch uit de lijst
          Mijn usb stick uiteraard niet.
          Het samsung kleine digitaaltje verdwijnt ook auto , msischien verdwijtn alles dat een aan en uit knop heeft automatisch....?

          Greetz
          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: USB en aflsuiten van je digicam !!!!!

            'safely remove hardware'
            Doe ik enkel bij data storage. (dat is ook het enige dat ik via usb aansluit..)

            Comment

            Working...
            X