Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 Mappen en ISO instellingen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 Mappen en ISO instellingen.

    Twee vraagjes betreft de werking van een D200.( Kadert in een poging mijn
    D200 werking volledig te begrijpen, met al zijn toeters en bellen)
    1: Hoe kan ik aangemaakte mappen , die zich in de Opnamemenu bevinden, verwijderen? Er staan 3 mappen in:
    100ND200
    101ND200
    102ND200. Er zitten enkel foto's in de map 102.
    Als ik kies voor map 101 of voor 100 toont de camera steevast de foto's van map 102. Dus wil ik die eerste 2 mappen verwijderen. Maar hoe?
    2:Ik lees dat de verschillende ISO waarden kunen ingesteld worden door op ISO te drukken en aan de hoofdinstelschijf te draaien.
    Dan kan men instellen van ISO 100 tot ISO 1600, en door verder door te draaien verschijnen H0.3 - H0.7 en H1.0 wat overeenkomt met ISO 3200. Ik zie alleen max ISO 1600.
    Die drie andere krijg ik niet te zien? Iemand enig idee waar ik fout ben?
    Bedankt bij voorbaat,
    Fernand

  • #2
    Re: D200 Mappen en ISO instellingen.

    Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
    Twee vraagjes betreft de werking van een D200.( Kadert in een poging mijn
    D200 werking volledig te begrijpen, met al zijn toeters en bellen)
    1: Hoe kan ik aangemaakte mappen , die zich in de Opnamemenu bevinden, verwijderen? Er staan 3 mappen in:
    100ND200
    101ND200
    102ND200. Er zitten enkel foto's in de map 102.
    Als ik kies voor map 101 of voor 100 toont de camera steevast de foto's van map 102. Dus wil ik die eerste 2 mappen verwijderen. Maar hoe?
    2:Ik lees dat de verschillende ISO waarden kunen ingesteld worden door op ISO te drukken en aan de hoofdinstelschijf te draaien.
    Dan kan men instellen van ISO 100 tot ISO 1600, en door verder door te draaien verschijnen H0.3 - H0.7 en H1.0 wat overeenkomt met ISO 3200. Ik zie alleen max ISO 1600.
    Die drie andere krijg ik niet te zien? Iemand enig idee waar ik fout ben?
    Bedankt bij voorbaat,
    Fernand
    Dag Fernand,
    Deze mappen worden aangemaakt op je geheugenkaartje, en zijn terug weg na het formateren van je kaartje, in de camera zelf wordt dus niets opgeslagen in verband met mappen
    De ISO instellingen boven de 1600 ISO betekenen eigenlijk + 0,3 stop gevoeligheid, + 0,7 stop, en + 1stop is dus 3200 ISO, die twee van 0,3 en 0,7 zijn dus gewoon twee tussenwaardes gelijkgesteld aan ongeveer 2.100 ISO en ongeveer 2.600 ISO.
    Deze kan je wijzigen onder ISO stapgrootte, zodat je er meer te zien krijgt, (Best instellen in stappen van 1/3 stap, handleiding Blz.154 maar als je ook die H1.0 niet te zien krijgt, dan weet ik het ook niet

    Comment


    • #3
      Re: D200 Mappen en ISO instellingen.

      Oorspronkelijk geplaatst door soete Bekijk bericht
      Dan kan men instellen van ISO 100 tot ISO 1600, en door verder door te draaien verschijnen H0.3 - H0.7 en H1.0 wat overeenkomt met ISO 3200. Ik zie alleen max ISO 1600.
      Die drie andere krijg ik niet te zien? Iemand enig idee waar ik fout ben?
      De enige plaats waar ik kan verzinnen en kan vinden, is waar max iso 1600 staat is bij de instellingen voor auto iso en dat klopt want daar is 1600 iso het maximum H... kun je alleen op de hand er in zetten en uit ervaring ondervonden dat je niet boven H0,7 2500 iso moet gaan.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: D200 Mappen en ISO instellingen.

        Bedankt voor de info. Ik weet weeral iets meer.
        Fernand

        Comment

        Working...
        X