Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

    De tittel zegt het al,
    van welk toestel kan je nu eigenlijk zeggen, dat hij heel dicht tegen de spiegelreflex aanleunt?

    gr des

  • #2
    Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

    Sony R1 ?

    Comment


    • #3
      Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

      fz50?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

        Sony R1 door z'n grote cmos.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          De tittel zegt het al,
          van welk toestel kan je nu eigenlijk zeggen, dat hij heel dicht tegen de spiegelreflex aanleunt?

          gr des
          De sony R1, ik heb deze twee jaar geleden meegenomen op een reis in Zuid Afrika, om licht beladen te zijn, en was daarna zeer teleurgesteld over de prestaties, ik was het toestel maar de dag ervoor gaan ophalen vanwege leverproblemen en had dus ook geen testen meer kunnen uitvoeren
          AF snelheid om bij te wenen, ruis zoveel je maar niet wil flitscincro met die 32 flits van Sony
          De beelden echter gemaakt in de beste omstandigheden waren wel niet slecht, maar als je een Nikon dslr gewoon bent
          Na de reis metteen maar terug verkocht

          Comment


          • #6
            Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            De sony R1, ik heb deze twee jaar geleden meegenomen op een reis in Zuid Afrika, om licht beladen te zijn, en was daarna zeer teleurgesteld over de prestaties, ik was het toestel maar de dag ervoor gaan ophalen vanwege leverproblemen en had dus ook geen testen meer kunnen uitvoeren
            AF snelheid om bij te wenen, ruis zoveel je maar niet wil flitscincro met die 32 flits van Sony
            De beelden echter gemaakt in de beste omstandigheden waren wel niet slecht, maar als je een Nikon dslr gewoon bent
            Na de reis metteen maar terug verkocht
            ik heb ook al vaker gehoord dat die R1 echt een flop is geweest...

            voor mij leunt hij dus niet aan bij een DSLR aangezien hij gewoon zo ondermaats presteert. qua specs leunt hij er misschien het dichts bij aan, maar als je echt goeie resultaten wil moet je toch kijken naar een toestel als de fz50, die heeft zich al meermaals bewezen
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ik heb ook al vaker gehoord dat die R1 echt een flop is geweest...

              voor mij leunt hij dus niet aan bij een DSLR aangezien hij gewoon zo ondermaats presteert. qua specs leunt hij er misschien het dichts bij aan, maar als je echt goeie resultaten wil moet je toch kijken naar een toestel als de fz50, die heeft zich al meermaals bewezen
              Ik was zeer tevreden met de R1, heeft de grootste sensor, (en voor mij viel de ruis prima mee), de kleuren zijn prachtig, nabewerking praktisch niet nodig.
              Het is geen dslr, vergelijk er hem ook niet mee.
              Scherm en bediening top.
              En vergelijk hem aub niet met een fz50, appels met peren.
              Dit toestel is NIET slecht, en steekt kop en schouder boven de andere bridges. Maar het is en blijft geen dslr.

              Comment


              • #8
                Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik was zeer tevreden met de R1, heeft de grootste sensor, (en voor mij viel de ruis prima mee), de kleuren zijn prachtig, nabewerking praktisch niet nodig.
                Het is geen dslr, vergelijk er hem ook niet mee.
                Scherm en bediening top.
                En vergelijk hem aub niet met een fz50, appels met peren.
                Dit toestel is NIET slecht, en steekt kop en schouder boven de andere bridges. Maar het is en blijft geen dslr.
                Als deze zo goed is, waarom doet iedereen hem dan terug weg
                De sony 888 was stukken beter, zelfs uit mijn vrouw haar Canon G5 komt veel betere kwaliteit

                Comment


                • #9
                  Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Als deze zo goed is, waarom doet iedereen hem dan terug weg
                  Ik ken er nochtans genoeg die hem NIET wegdoen, en zeer erg teleurgesteld zijn omdat er geen opvolger is / komt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                    De tittel zegt het al,
                    van welk toestel kan je nu eigenlijk zeggen, dat hij heel dicht tegen de spiegelreflex aanleunt?

                    gr des
                    Wat verwacht je dan precies van zo'n toestel? Afmetingen, zoom, beeldkwaliteit of betrouwbare/snelle AF?

                    MVG,

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Wat verwacht je dan precies van zo'n toestel? Afmetingen, zoom, beeldkwaliteit of betrouwbare/snelle AF?

                      MVG,
                      tja, goeie vraag,

                      ik gebruik heel weinig mijn dslr (30D),
                      maar als ik dan fotos neem wil ik toch wel kwaliteit, en zoom, macro vind ik minder erg omdat je dat door te zoomen ook een stuk kan oplossen, ik trek meestal dieren, dus zoom is belangrijk, en snelle af, ik denk dat de mogelijkheden bepert zijn, daarom mijn vraag, ik vind het zonde dat ik mijn dslr te weinig gebruik, 7000 fotos ongeveer op 6 maand of zo.
                      Mvg des

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                        tja, goeie vraag,

                        ik gebruik heel weinig mijn dslr (30D),
                        maar als ik dan fotos neem wil ik toch wel kwaliteit, en zoom, macro vind ik minder erg omdat je dat door te zoomen ook een stuk kan oplossen, ik trek meestal dieren, dus zoom is belangrijk, en snelle af, ik denk dat de mogelijkheden bepert zijn, daarom mijn vraag, ik vind het zonde dat ik mijn dslr te weinig gebruik, 7000 fotos ongeveer op 6 maand of zo.
                        Mvg des
                        Ik begrijp het niet helemaal: weinig gebruik 7000:{6 x 30} = 38,9 foto's per dag en dat is weinig? Als je maar om de dag fotografeert is het 80 en alleen in de weekenden 140 per dag, ik denk dat weinig een relatief begrip is.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          tja, goeie vraag,

                          ik gebruik heel weinig mijn dslr (30D),
                          maar als ik dan fotos neem wil ik toch wel kwaliteit, en zoom, macro vind ik minder erg omdat je dat door te zoomen ook een stuk kan oplossen, ik trek meestal dieren, dus zoom is belangrijk, en snelle af, ik denk dat de mogelijkheden bepert zijn, daarom mijn vraag, ik vind het zonde dat ik mijn dslr te weinig gebruik, 7000 fotos ongeveer op 6 maand of zo.
                          Mvg des
                          Dit verandert de zaak, als zoom (dieren) belangrijk is, en je trekt 7000 foto's op 6 maand, is een 30d toch een prima oplossing?
                          Niet veranderen dan!

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                            tja, goeie vraag,

                            ik gebruik heel weinig mijn dslr (30D),
                            maar als ik dan fotos neem wil ik toch wel kwaliteit, en zoom, macro vind ik minder erg omdat je dat door te zoomen ook een stuk kan oplossen, ik trek meestal dieren, dus zoom is belangrijk, en snelle af, ik denk dat de mogelijkheden bepert zijn, daarom mijn vraag, ik vind het zonde dat ik mijn dslr te weinig gebruik, 7000 fotos ongeveer op 6 maand of zo.
                            Mvg des
                            Met deze eisen blijf je waarschijnlijk "veroordeeld" tot een DSLR Je enige mogelijkheid is je op de zo klein mogelijke exemplaren te richten, maar veranderen kost altijd geld. Ik vind overigens 7000 foto's op 6 maand ook niet echt weinig

                            MVG,

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke Bridge leunt dichtst tegen de spiegelreflex

                              Hallo

                              Ik weet niet of mijn Canon S5 IS daar het dichtst bij aanleunt, maar ik kan enkel bevestigen dat ik er zeer tevreden over ben !

                              Ik kan bvb vergelijken met een NIKON D70 + 18-200 VR en dat "klein dinkste" van Canon maakt verdorie mooie opnames ... en geen problemen met stof op de censor. Dit is m.i. het grootste "nadeel" van echte spiegel DSLR's met verwisselbare lenzen. Die CCD is ahw elektrostatisch geladen, waardoor deze werkelijk het stof "aantrekt".

                              Enig nadeel van deze Powershot : standaard te weinig breedhoek. Een beetje meer breedhoek en minder tele, zou ideaal geweest zijn.

                              Groetjes

                              Marc uit Brugge
                              NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                              Comment

                              Working...
                              X