Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor een nieuwe camera.

    Ik weet dat er inderdaad heelwat van deze onderwerpen hier reeds besproken zijn, maar hoop toch op hulp omdat mijn vraag iets specifieker is.

    Een hele tijd geleden kocht ik op aanraden van dit forum een pracht van een toestel dat ik me zeker niet beklaag.
    Een fuji finepix 9500 , een aanrader maar helaas je kan de lens er niet afnemen, en dat is dan ook het enige min punt.

    Ik zou dus graag een nieuw toestel kopen , met zeer scherpe beelden, nu mijn probleem is dat ik zowel foto's moet kunnen maken van zeer kleine voorwerpen en goed uitvergroten, alsook foto's van op verre afstand en natuurlijk zuiver van beeld. mijn budget is ongeveer 1000 euro.
    Heeft er iemand een toestel dathij kan aanraden ?
    Ik had gedacht aan een Canon EOS 400D , maar lees op sommige sites dat het beeld niet erg zuiver zou zijn ?
    Alle raad van kenners is welkom , zelf ben ik niet zo ervaren.
    Nikon D60

  • #2
    Re: Tijd voor een nieuwe camera.

    Bedoel je dat iets zoals hierbijgevoegd niet scherp genoeg is of niet genoeg detail bevat ? (met Sigma 17-70 en Sigma 105mm macro)





    etc etc

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor een nieuwe camera.

      Hallo Regulus,
      Dit zijn prachtige foto's , zijn die gemaakt met een 400 , hoe is je ervaring met het toestel ?
      Ik zie in de makro folder deze week dat men daar 2 lenzen aanbied voor dit toestel, namelijk een :
      Sigma 18-200DC F3,5-6,3 DC en een
      Sigma 55-200 F4-5,6 DC Canon AF
      Zijn dit 2 lenzen die elkaar overlappen of koop je best de 2 ?
      Alvast bedankt met je hulp
      Nikon D60

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor een nieuwe camera.

        ik ben niet onverdeeld gelukkig met de camera dwz ik had een van die toestellen die zwaar onderbelichtte .. dit fenomeen wordt door de meerderheid der "fotografen" afgedaan als nonsens maar vreemd genoeg kan Canon deze "onbestaande nonsens" herstellen Het kostte wel bloed zweet en tranen om Canon te overtuigen dat ze het konden !!!
        Nu de camera belicht zoals ze initeel had behoren te doen toen ik ze kocht gaat een gans andere wereld voor mij open .. gedaan met het prutsen met belichtingskompensaties en steevast 3 opnamen maken van hetzelfde onderwerp in de hoop er 1 goede over te houden
        Waarschijnlijk zijn de "defecte" modellen ondertussen uit de rekken verdwenen maar een tegenvaller kan altijd ..
        Scheen de zon nu maar eens een paar dagen dan kon ik de ultieme "test" doen .. al bij al is het zeker geen slechte koop hoor maar met bovenstaande moet je eventueel rekening houden ..

        Comment


        • #5
          Re: Tijd voor een nieuwe camera.

          Ik twijfel eigenlijk tussen de Canon EOS 400D en de Sony A100.
          Kan iemand raad geven a.u.b.?
          Nikon D60

          Comment


          • #6
            Re: Tijd voor een nieuwe camera.

            Ik denk dat het belangrijker is dat je goede lenzen koopt. De verschillen tussen de verschillende toestellen is vaak niet zo groot dat het uiteindelijk niet uitmaakt welk toestel je nu eigenlijk hebt.

            Voor macro opnames kan je maar beter een lens nemen dat je toelaat voldoende vergroting te halen dan achteraf digitaal te moeten inzoomen. Dit laatste resulteert zelden in goede resultaten bij eender welke toestel.


            ps: Hier geen problemen met de Canon 400D.
            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Tijd voor een nieuwe camera.

              Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
              Ik twijfel eigenlijk tussen de Canon EOS 400D en de Sony A100.
              Kan iemand raad geven a.u.b.?
              Nikon D80 misschien, heeft een betere AF
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Tijd voor een nieuwe camera.

                Oorspronkelijk geplaatst door railroader66 Bekijk bericht
                Hallo Regulus,
                Dit zijn prachtige foto's , zijn die gemaakt met een 400 , hoe is je ervaring met het toestel ?
                Ik zie in de makro folder deze week dat men daar 2 lenzen aanbied voor dit toestel, namelijk een :
                Sigma 18-200DC F3,5-6,3 DC en een
                Sigma 55-200 F4-5,6 DC Canon AF
                Zijn dit 2 lenzen die elkaar overlappen of koop je best de 2 ?
                Alvast bedankt met je hulp
                Meestal raadt men aan een pakket aan te kopen ( Body 400D + kitlens 18 - 55 mm) - is te vinden voor € 650. Aansluitend kun je dan een extra lens kopen voor meer telebereik. Dat is toch wat ik van plan ben... nog 2 weken... grrr...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: Tijd voor een nieuwe camera.

                  Alvast bedankt voor de raad, en een pluim voor dit uitstekend forum
                  Ik heb wat rond gekeken en twijfel nu tussen het volgende:
                  Sony DSLR-A100W met een lens 18-70 + een lens 75-300
                  en
                  Canon Eos 400D met lens 18-55 + lens 55-200 .
                  Niet eenvoudig
                  Nikon D60

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tijd voor een nieuwe camera.

                    Moest ik terug de keuze moeten maken en indien ik de 400D nam dan nam ik de Canon body maar met een Sigma 17-70 lens .. volgens mij in die prijsklasse moeilijk te overtreffen qua kwaliteit ..
                    JMHO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tijd voor een nieuwe camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Bedoel je dat iets zoals hierbijgevoegd niet scherp genoeg is of niet genoeg detail bevat ? (met Sigma 17-70 en Sigma 105mm macro)





                      etc etc
                      zijn dit jpgs recht uit de camera of bewerkt of zijn het raws die later omgezet zijn naar jpegs ?
                      Mijn website: http://www.michelpyck.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tijd voor een nieuwe camera.

                        Jpg .. voor mijn "quick & dirty" fotos "werk" ik altijd in jpg simpel en snel .. deze zijn nog van voor de "laatste herstelling", ik ben wel heel erg tevreden van die Sigma 105mm voor het "dichtbij" werk .. cool lenske !

                        Comment

                        Working...
                        X