Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van een foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto van een foto

    vraagje,

    een reeds bestaande foto ,

    kan ik bij de fotograaf daar ne foto van laten maken zodat ik deze achteraf kan bewerken


    de foto's zijn getrokken door de schoolfotograaf en ik denk ni dat deze mijn de digitale negatief gaat geven .

    inscannen met mijn scanner is niet zo goed , kwestie van kwaliteit

    suggesties ??
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: foto van een foto

    inscannen met scanner is toch wel de meest kwaliteitvolle oplossing.
    My Instagram

    Comment


    • #3
      Re: foto van een foto

      Het is perfect mogenlijk een foto van een foto te maken, maar technisch is dit niet zo gemakkelijk.
      Bij de meeste fotografen zal je wel je foto kunnen laten iscannen en zeker in een labo doen ze dit aan goede kwaliteit.
      Waarom zelf geen foto maken?

      Comment


      • #4
        Re: foto van een foto

        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        Waarom zelf geen foto maken?
        da's waar maar ik heb 3 kinderen (3jongens 7,4,2 j.)

        blijven bij mij niet stil zitten , als iemand anders ze fotografeerd wel.

        ik wordt dan vlug ambetant , want ik wil het dan weer te perfect doen en ze blijven niet zitten of kijken hoe ik dit in feite wil.
        ofwel kijken er 2 mooi en de andere is sinterklaas ergens aan het zoeken

        dus de de schoolfoto was wel gelukt daarom dat dit mijn vraag was
        Nikon D70 nikkor 18-70 mm
        , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

        Comment


        • #5
          Re: foto van een foto

          Heb jij zelf geen digitaal toestel ? Je kan toch gaan reproduceren ?

          Zo zou ik het althans doen, doen ze bij het labo ook hoor, foto van foto "trekken"

          Comment


          • #6
            Re: foto van een foto

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Heb jij zelf geen digitaal toestel ? Je kan toch gaan reproduceren ?

            Zo zou ik het althans doen, doen ze bij het labo ook hoor, foto van foto "trekken"
            stom van mij

            ik heb het gerief hier liggen waarom uitbesteden thx iedereen
            Nikon D70 nikkor 18-70 mm
            , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

            Comment


            • #7
              Re: foto van een foto

              Oorspronkelijk geplaatst door sorvats Bekijk bericht
              da's waar maar ik heb 3 kinderen (3jongens 7,4,2 j.)

              blijven bij mij niet stil zitten , als iemand anders ze fotografeerd wel.

              ik wordt dan vlug ambetant , want ik wil het dan weer te perfect doen en ze blijven niet zitten of kijken hoe ik dit in feite wil.
              ofwel kijken er 2 mooi en de andere is sinterklaas ergens aan het zoeken

              dus de de schoolfoto was wel gelukt daarom dat dit mijn vraag was
              NIET STILZITTEN?

              Beloof ze een verassing zodra je een perfecte foto hebt van iedereen EN een foto samen.
              Wanneer je zeker bent (controle op PC) van je resultaat geef je ze... een kus... Volgende keer beloof je "iets anders", en ga je met hen wemmen of naar de cinema...

              Mijn zoon is nu 12 en die beweegt geen mm meer maar zolang ze jonger zijn lukt dat vrij aardig, je bent grappig en je liegt nooit!
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: foto van een foto

                Oorspronkelijk geplaatst door sorvats Bekijk bericht
                kan ik bij de fotograaf daar ne foto van laten maken zodat ik deze achteraf kan bewerken
                Sowieso is het bewerken van een foto van een andere fotograaf, zonder dat hij ervan op de hoogte is, not done. Ook al is het van een "schoolfotograaf" die er duizenden schiet per maand.

                Ik zou de fotograaf alsnog contacteren en eerlijk zijn wat je doel betreft, een nee heb je een ja kan je krijgen.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: foto van een foto

                  eigenlijk moet je die fotograaf contacteren, en vragen wat het kost om dat digitaal bestand vrij te geven. Die fotograaf (of zijn baas) heeft er de copyrights op, en leeft van de schoolfotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto van een foto

                    Voor echt hoge kwaliteit kun je naar een digitale 'grotere' drukker gaan. Die zet je foto op een rolscanner en dan heb je hoge resolutie/kwaliteit.
                    www.YourConcertShots.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto van een foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                      eigenlijk moet je die fotograaf contacteren, en vragen wat het kost om dat digitaal bestand vrij te geven. Die fotograaf (of zijn baas) heeft er de copyrights op, en leeft van de schoolfotografie.
                      Dat is weer zo een interessant onderwerp in een onderwerp hier, ... copyright op foto's van iemands kinderen? Ik denk het niet hoor! Om een foto te mogen maken van iemands kinderen moet daar eerst (in theorie alvast) toestemming voor gevraagd worden bij de desbetreffende ouders ...

                      Maar ja, waar begint dit en waar eindigt dat ...?

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto van een foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
                        Dat is weer zo een interessant onderwerp in een onderwerp hier, ... copyright op foto's van iemands kinderen? Ik denk het niet hoor! Om een foto te mogen maken van iemands kinderen moet daar eerst (in theorie alvast) toestemming voor gevraagd worden bij de desbetreffende ouders ...
                        Copyright blijft copyright, het "aankopen" van foto's genomen door een school fotograaf is instemmen met de algemene voorwaarden zoals vermeld in de overeenkomst tussen de school en de fotograaf. Dit systeem is solide hoor, bedrijven dit deze vorm van fotografie aanbieden weten wat mag en niet mag. De fotograaf mag wel niet zonder schriftelijke toestemming de foto's voor andere doeleinden gebruiken.
                        www.fotofolio.be

                        Comment

                        Working...
                        X