Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's by night op een kermis ... tips welkom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's by night op een kermis ... tips welkom

    Beste collega fotografen,

    Deze weken staat er een mooie kermis in de Stad Lier, een reuzenrad etc ... het meest hou ik er eigenlijk van de sfeer, als het donker is 's avonds en al die lichtjes samen zie ...

    Graag zouik mij eens wagen om zulke zaken te gaan fotograferen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee, ...

    Ik zou alvast mijn statief meenemen, maar verder? Ik werk met Nikon D70, zijn er mensen die mij tips kunnen geven, waarop te letten, welke instelling mss eens proberen, ...

    Ik maak me vooral bedenkingen bij beweging van de attractie(s) ...

    Dank alvast

  • #2
    Re: Foto's by night op een kermis ... tips welkom

    Probeer vanavond eens in je eigen tuin/straat te fotograferen om zo te bekijken welke instellingen wel/niet gaan en hoe je camera precies reageert ?

    De mijne bv laat fotos op de lcd veel te fel zien een nachtfoto ziet er op het eerste zicht redelijk goed uit maar als ik hem dan op pc bekijk is hij toch pikkedonker (en ja ik weet het ik zou het histogram moeten bekijken). Dan maak ik avondfotos, lijken ze op het moment goed, kom ik thuis en zit er toch weinig bruikbaar bij

    Ivm beweging: in de meeste gevallen wil je van een kermis net de actie en beweging fotograferen, niet ?

    Je gaat met langere sluitertijden te maken hebben dus moet afwegen of je toch dingen scherp wil proberen krijgen (heel hoge iso/open diagragma) of net niet en proberen beweging (lichtstrepen) te krijgen.

    Bij je compositie rekening houden met lichtstrepen en beweging e.d..
    Vooral bij toestellen die fel heen en weer bewegen moet je erop letten dat ze altijd in beeld blijven in je compositie. (of net niet, als het dat is wat je wil bereiken op je foto). Wanneer je overdag fotografeert moet je enkel letten waar een object zich bevindt op het moment dat je afdrukt.. met een sluitertijd van 10 of meer seconden moet je rekening houden waar het zich dan zich bevindt en welk pad het heeft gevolgd. Ik weet dat het heel logisch klinkt nu ik het zo neertyp, maar is toch effe wennen.

    Verder veel oefenen, fotos thuis bekijken, zien wat gelukt is en wat daar de instellingen bij waren, en zien wat niet gelukt is en wat je fout hebt gedaan.. en de volgende nacht opnieuw gaan proberen
    Last edited by flipperkast; 6 november 2007, 16:09. Reden: extra
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Foto's by night op een kermis ... tips welkom

      Ik heb er enkele op mijn website staan.
      Van 2006 en 2007 in Bocholt (D)
      Nikon

      Comment


      • #4
        Re: Foto's by night op een kermis ... tips welkom

        Tep, ik heb ze gezien, ...

        Welke instellingen gebruik je zo nogal daarvoor?

        Comment


        • #5
          Re: Foto's by night op een kermis ... tips welkom

          Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
          Tep, ik heb ze gezien, ...

          Welke instellingen gebruik je zo nogal daarvoor?
          Met Opanda exif kan je ze bekijken welke instellingen ik gebruikt heb.
          In 2006 allemaal zonder statief los uit de hand en gewoonlijk van 1/30 tot 1/60.
          Dit jaar met eenbeenstatief meestal langere sluitertijden van 1/10 tot 1/60.

          Groeten
          Marc
          Nikon

          Comment

          Working...
          X