Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's by night op een kermis ... tips welkom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's by night op een kermis ... tips welkom

    Beste collega fotografen,

    Deze weken staat er een mooie kermis in de Stad Lier, een reuzenrad etc ... het meest hou ik er eigenlijk van de sfeer, als het donker is 's avonds en al die lichtjes samen zie ...

    Graag zouik mij eens wagen om zulke zaken te gaan fotograferen, maar ik heb er totaal geen ervaring mee, ...

    Ik zou alvast mijn statief meenemen, maar verder? Ik werk met Nikon D70, zijn er mensen die mij tips kunnen geven, waarop te letten, welke instelling mss eens proberen, ...

    Ik maak me vooral bedenkingen bij beweging van de attractie(s) ...

    Dank alvast

  • #2
    Re: Foto's by night op een kermis ... tips welkom

    Probeer vanavond eens in je eigen tuin/straat te fotograferen om zo te bekijken welke instellingen wel/niet gaan en hoe je camera precies reageert ?

    De mijne bv laat fotos op de lcd veel te fel zien een nachtfoto ziet er op het eerste zicht redelijk goed uit maar als ik hem dan op pc bekijk is hij toch pikkedonker (en ja ik weet het ik zou het histogram moeten bekijken). Dan maak ik avondfotos, lijken ze op het moment goed, kom ik thuis en zit er toch weinig bruikbaar bij

    Ivm beweging: in de meeste gevallen wil je van een kermis net de actie en beweging fotograferen, niet ?

    Je gaat met langere sluitertijden te maken hebben dus moet afwegen of je toch dingen scherp wil proberen krijgen (heel hoge iso/open diagragma) of net niet en proberen beweging (lichtstrepen) te krijgen.

    Bij je compositie rekening houden met lichtstrepen en beweging e.d..