Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeren van camera en objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekeren van camera en objectieven

    Beste BD-ers,

    Een aantal winkels biedt de mogelijkheid om je nieuwe aankoop te verzekeren. Met name voor je walkaround-uitrusting lijkt me dat eigenlijk wel een veilige gedachte. Je loopt toch al snel met een aardig bedrag aan spulletjes rond en een ongelukje of "kleine" criminaliteit kan je fotoplezier dan snel vergallen.

    Kunnen jullie uit eigen ervaring een verzekering aanbevelen op grond van de relatief lage kosten of de correcte wijze waarop een akkefietje is afgehandeld? Ook jullie negatieve ervaringen kunnen uiteraard interessant/leerzaam zijn .....

    Alvast bedankt voor de reacties

    Humphrey

  • #2
    Re: Verzekeren van camera en objectieven

    Ik heb mijn materiaal in mijn brandpolis van KBC laten opnemen. Heel gunstig tarief vind ik. Laatst een lens van €1800 verzekerd. Dat was ongeveer €18 voor een jaar.

    Je moet wel opletten, diestal uit een onbeheerd voertuig 's nachts enzo is niet verzekerd eh.
    Fuji Q1

    Comment


    • #3
      Re: Verzekeren van camera en objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bon Jr Bekijk bericht
      Ik heb mijn materiaal in mijn brandpolis van KBC laten opnemen. Heel gunstig tarief vind ik. Laatst een lens van €1800 verzekerd. Dat was ongeveer €18 voor een jaar.

      Je moet wel opletten, diestal uit een onbeheerd voertuig 's nachts enzo is niet verzekerd eh.
      Inderdaad, dat lijkt mij op het eerste gezicht heel gunstig. Ik heb zonet een voorbeeld gezien waar je, bij een aankoop van 1000 Euro, voor een bedrag van 140 Euro 2 jaar aanvullend verzekerd was voor beschadiging, verlies, diefstal en inbraak (dat laatste dan weer wel ...). Dat scheelt wel een slok op een borrel . Misschien zit hier ook wel een verschil tussen Belgische en Nederlandse maatschappijen ?

      Humphrey (uit Nederland .....)

      Comment


      • #4
        Re: Verzekeren van camera en objectieven

        Is al eens eerder een thread over geweest, misschien de moeite waard om eens te lezen:

        Net de topic verloren D70 tegen gekomen en ik vroeg me af wie zijn DSLR of bridge heeft verzekerd tegen diefstal? Bij welke verzekeringsfirma? Voorwaarden? Percentage recupereerbaar of alles? Als je professioneel bezig ben met fotografie lijkt me dit evident, maar als amateur ligt dit misschien niet voor de hand. Of denk je
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Verzekeren van camera en objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Is al eens eerder een thread over geweest, misschien de moeite waard om eens te lezen:

          http://forum.belgiumdigital.com/show...ht=verzekering
          Dank je, MarkEL. In Nederland is het volgens mij sinds kort ook mogelijk om via de ANWB een verzekering voor "mobiele apparatuur" af te sluiten.

          Humphrey

          Comment

          Working...
          X