Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Mju 820

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Mju 820

    Hallo fotoliefhebbers!

    Ik ben nieuw hier op het forum en zit met wat vragen over compacte digitale camera's.

    Ik zou graag een compact digitaal toestelletje aanschaffen en na wat rond te pluizen in winkels lijkt de mju 820 wel mijn ding. (klein, erg compact, hoge iso, perfect voor vakantie en thuis maar ook goed om eventueel de mooie foto's uit te vergroten...)



    Mijn vraag naar jullie toe is of dit nu wel een aan te raden toestel is of dat andere toestellen aanraden die zowat hetzelfde aankunnen.
    Heeft er iemand vanop dit forum dat toestel al eens kunnen testen? Ik kan er niets over vinden in de zoekfunctie...


    Een tweede vraag is de plaats van de aanschaf. Aangezien ik natuurlijk een goede prijs zoek voor de camera zou ik hem eventueel online willen kopen.
    (dit scheelt hem vb bij pixelmania 70€ tov media market)

    Waar zijn de evaringen met online kopen bij bv:





    Is dit aan te raden? Hoe loopt het als er een defect aan je toestel is? Wie heeft er ervaringen met de garantie/dienst na verkoop?

    Zijn er andere sites waar ik hem beter op zou kopen?

    Hartelijk dank,

    Groeten,

    Yidaki
    Last edited by Yidaki; 4 november 2007, 19:02.

  • #2
    Re: Olympus Mju 820

    Ik heb 1 test gevonden, die kan je eens lezen:

    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    In die klasse zijn er nog veel meer toestellen van verschillende merken, die elkaar niet zo heel veel ontlopen als het over de beeldkwaliteit gaat.

    De iso van die Olympus gaat wel tot 3200 (met beperkingen), maar hou er rekening mee dat je die zelden boven iso 400 zal willen gebruiken omdat er anders toch veel teveel ruis in de foto's zit.
    Iso 400 is meestal wel de "bruikbare limiet" van die compactjes.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Mju 820

      Hey alvast bedankt voor de info

      Ik hoop dat ik nog wat meer reacties zal krijgen ook oa over de online shops...

      Groeten,

      Yidaki

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Mju 820

        Ik heb mij over een paar maanden een Olympus E510
        aangeschaft via Internet bij Konijnenberg.
        2 dagen later had ik het toestel , maar daar bleken dode
        pixels in de sensor te zitten ,ik ben zelf naar Antwerpen mijn toestel weest
        binnenbrengen bij Konijnenberg en heb onmiddellijk een nieuw toestel terug meegekregen .dus denk ik wel dat de service bij Konijnenberg heel goed


        Groetjes ,
        Berten

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Mju 820

          ik heb nog het oud model gehad de mju 720 ofzo en ik vond die niet echt super. de toen oudere sony met 4 megapix trok veel mooiere foto's.

          hopelijk is de kwaliteit veel verbeterd.

          Is wel compact en handig menu.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Olympus Mju 820

            is dat ook een model waarmee je het water inkan?
            met mijn µ700 van vorig jaar kan ik aanvaardbare kiekjes maken onder water; na waterinfiltratie een eerste toestel zonder problemen vervangen.
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment

            Working...
            X