Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief voor 18 - 200 VR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief voor 18 - 200 VR?

    Best leden. Ik zal zoals zovelen hier schrijven dat ik leek ben maar in "ons" geval is dit echt letterlijk te nemen. We kochten vorig jaar een NIKON D50 en konden een mooi financieel voordeel doen waardoor we de beide kitlenzen gebruiken (18-55 & 55-200). Zowel op reis maar ook voor het fotograferen van onze 2j oude spruit, geven beide lenzen mooie resultaten. Als amateur is het soms twijfelen welke lens te gebruiken. Soms begaan we wel de fout om slechts één lens te monteren en de andere thuis te laten.

    Daarom stellen we ons de vraag of een 18-200 VR een goed alternatief zou zijn. Voor een amateur, alles in acht genomen, is dit ruimschoots voldoende, als ik alle posts hierover in beschouwing neem. De prijs is natuurlijk niet min. Een vriend die momenteel in Miami verblijft, kan hem eventueel meebrengen voor iets meer dan vijfhonderd Euro gezien de lage dollarkoers.

    Nu vraag ik me af of er voor een amateur geen goedkopere lens op de markt is met dezelfde kwaliteiten? Een ander merk met ongeveer dezelfde specificaties? Bieden deze dan ook "VR" of noemt men dit anders?

    En de tweede vraag, wat is een redelijke prijs voor beide lenzen dewelke ik nu bezit, namelijk de twee kitlenzen?

    Dank.
    Koen

  • #2
    Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

    de sigma 18-200 OS is ook een optie

    voor iets minder dan 500 euro vind je die met OS

    Maar de nikon is toch een betere keuze en lichtsterker

    This website is for sale! rebelio.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, rebelio.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

      Ik denk dat de Nikon 18-200 VR heel wat beter is dan de Sigma 18-200 OS.

      Als je die kan laten meebrengen voor iets meer dan 500 euro, dan ben je zeker beter af met de Nikon.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

        Wel opletten bij het passeren van de douane, het is wel mogelijk dat er invoertaks en btw aangerekend wordt. Als die lens bij in een fototas zit, zonder de verpakking, en met een Nikon-camera, dan zal het wel lukken om ze zo door de controle te krijgen, als hij ze meebrengt in de originele verpakking, dan wordt dat wel heel moeilijk.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

          bedoel je de 18-200 VR 3,5-5,6?

          ik heb dit objectief, enorm tevreden van

          heb deze paar maanden geleden aangeschaft in nederland voor een +- 470 euro
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #6
            Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

            Alvast bedankt voor de antwoorden. Het is inderdaad de lens hierboven vermeld die ik bedoel. De laagste prijs momenteel vond ik bij de alomgekende en geprezen winkel, 625 Euro. Als de prijs nog gaat zakken, is het misschien niet de moeite om de lens te laten overkomen voor een goeie 500 Euro.

            Enig idee naar de richtprijs tweedehands voor de beide kitlenzen 18-55 en 55-200. Ongeveer een jaartje geleden aangeschaft en in nieuwstaat.

            Nogmaals dank.

            Comment


            • #7
              Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

              denk aan een prijs rond de 225 euro voor beide.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

                Ik denk eerder rond de 175 (als je geluk hebt) tenslotte heeft iedereen met zo'n camera al een kitlens en de 55-200 met Vr die kwa bouwkwaliteit een stukje beter is wordt nieuw voor rond de 250 aangeboden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

                  even gecontroleerd, was idd meer, had er namelijk 675 voor betaald


                  Oorspronkelijk geplaatst door koenvp Bekijk bericht
                  Alvast bedankt voor de antwoorden. Het is inderdaad de lens hierboven vermeld die ik bedoel. De laagste prijs momenteel vond ik bij de alomgekende en geprezen winkel, 625 Euro. Als de prijs nog gaat zakken, is het misschien niet de moeite om de lens te laten overkomen voor een goeie 500 Euro.

                  Enig idee naar de richtprijs tweedehands voor de beide kitlenzen 18-55 en 55-200. Ongeveer een jaartje geleden aangeschaft en in nieuwstaat.

                  Nogmaals dank.
                  Fuji XPRO1

                  Comment


                  • #10
                    Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

                    Hallo,

                    een alternatief kan hier misschien ook de tamron 18-250 zijn.
                    Heb hier al goeie kritiek gelezen over deze lens.

                    prijs +/- 430
                    Nikon D50 + Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED + Nikkor 70-210mm f/4 AF

                    Comment


                    • #11
                      Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

                      Ik ben ook redelijk tevreden van mijn 18-200 lens. Heb ze 1 jaar terug 750 euro betaald en op de vakantie, waarvoor ik ze gekocht had, zag ik ze in een uitstal raam in Andorra liggen voor 600 euro. En dus levertermijn : 0 dagen, want in Belgie kon ik ze ook bestellen tegen 650 euro, maar dan was de levertermijn 6 maanden.

                      mvg, Geert

                      Comment


                      • #12
                        Re: alternatief voor 18 - 200 VR?

                        Inderdaad, momenteel hield ik enkel rekening met de NIKKOR VR maar Tamron biedt blijkbaar een alternatief met zijn 18-250. Hoewel, dit is evenwel zonder beeldstabilisator meen ik. Er loopt al een discussie over deze tamronlens.

                        Comment

                        Working...
                        X