Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d Kleurselectie menu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d Kleurselectie menu

    hey,

    ik ben in het bezit van een canon 400D, zit ik te prutsen in het kleurmenu en had monochroom gezien, in de handleiding staat wel degelijk dat je daar 1 bepaalde kleur tijdens het trekken van een foto kunt verwijderen, filtreren. als ik een kleur selecteer in dit menu en de kleur groen heb gekozen en ik trek een foto van gras dan ziet heel mijn foto kakki-groen uit. echt niet het resultaat dat ik wil bekomen. Ik dacht wel dat dit toestel een kleurselectie functie had,de kleur die ik selecteer zou niet op de foto moeten komen. Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe of is dat een probleem met het toestel of is dit maar een valse functie? Wat doet deze functie nu juist ?
    Graag meer uitleg aub

    Groetjes

    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: 400d Kleurselectie menu

    Hmm, wat ik hier lees (P80 in mijn blauw boekje), is dit gewoon een effect dat bij een Z/W foto bepaalde kleuren donkerder/lichter zal weergeven afhankelijk van de gekozen filter.

    Maar ik heb de indruk dat je Toning-effect hebt gekozen en niet de filter effect.

    Deze filter effect filtert dus niet één enkele kleur zoals u graag had gehad. Daarvoor kan je beter Photoshop eens raadplegen .
    Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

    Comment

    Working...
    X