Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Selphy ES1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Selphy ES1

    Hoi,

    Na tegenvallende afdruk resultaten bij Kodak besloot ik een foto printertje te kopen, de Canon Selphy ES1.

    Na enkele foto's te hebben geprint merk ik 2 dingen op.
    1. De foto's hebben een overheersende tint groen
    2. De foto's zijn veel donkerder dan de foto's op de pc.

    Ik heb een Nikon D50 en het programma Nikon capture NX.
    Ik kan voor iedere foto de waarde groen verlagen en de helderheid opschroeven,
    maar ik vroeg me af of dit niet automatisch kan in bijvoorbeeld adobe photoshop CS2.

    Dit met behulp van een printer profiel,
    alleen ik zou begot niet weten hoe of waar te beginnen.

    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een goeie handleiding hiervoor op het internet ?

    Alvast bedankt

    Nick
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: Canon Selphy ES1

    Dat de foto's donkerder zijn, kan normaal zijn.
    Een foto kan niet dezelfde helderheid halen als een scherm.

    Een printerprofiel kan je laten maken bij www.marc-en-ciel.be .

    Naast een profilering van uw printer ga je eigenlijk ook een calibrering van uw scherm nodig hebben. Hoewel alleen een printerprofiel u allicht gaat helpen (ik ga er hier van uit dat het probleem bij de printer ligt en vb niet aan de belichting van uw ruimte) en de zwaarste problemen oplossen (zware groene colorcast) moet voor een degelijk kleurmanagement eigenlijk alles goed staan.
    Dwz : het licht in uw werkruimte is gekend (vb 5000K lampen) ; uw scherm is gekalibreerd (om de 2 weken); in PS doe je softproofing op basis van de profilering van uw printer en bij het printen bepaalt photoshop de kleuren (geen kleurmanagement in de printer).

    Op zijn site vind je heel wat info maar daar ga je uw werk mee hebben.
    Voor een oplossing op maat voor uw specifiek probleem kan je hem best eens contacteren. Hij zit hier ook op het forum en via zijn site gaat ook natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Selphy ES1

      Printerprofiel staat reeds op deze pagina:


      Ik ben daar tevreden mee, doch een kleine standaardcorrectie kan nog steeds nodig zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Selphy ES1

        Fantastisch, bedankt jongens !!!
        Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
        70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
        35-70 mm f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon Selphy ES1

          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Canon Selphy ES1

            Kan er iemand bevestigen dat dit printerprofiel bij hem/haar werkt??
            Heb namelijk ook de Selphy ES1 en al mijn afdrukken komen er te donker uit.

            Als ik dezelfde foto op mijn Canon IP5200R afdruk ziet hij er wel goed uit...

            Bij sommige foto's lijkt het wel goed te gaan.
            Ik krijg soms de indruk dat de printer een soort van interne kleurcorrectie heeft die soms nogal de weg kwijt raakt.
            Vooral foto's waar bv. veel lichte kleuren in zitten (wit achtergronddoek bv.) komen er bijna altijd te donker uit.
            Dus ik denk dat de printer ziet dat er 'teveel' wit is, en vervolgens heel de foto een beetje donkerder maakt...

            Bij volgende foto moest ik de brightness in de printerinstellingen zelfs op max zetten, anders was het gezicht van de hond gewoon 1 zwarte vlek...:
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #7
              Re: Canon Selphy ES1 & Sony A850

              Wanneer ik de ES1 kopel met mijn Sony A850 kan ik via de usb kabel geen foto's afdrukken via de DPOF opdracht, de printer wordt gevonden, maar nadien krijg ik de boodschap "controleer printer' en verder niets meer. Is die printer niet compatibel daarmee ?
              Nieuwsgierig, klikken maar.

              Comment

              Working...
              X