Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera..?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera..?

    Hoi allemaal,

    Ik zal me even kort voorstellen: ik ben Anne, 16 jaar en woon in Nederland Ik ben sinds een paar jaar een beetje bezig met fotografie.

    Ikzelf heb een Samsung digimax A40, mijn ouders een Konica Minolta Dimage Z3, waar ik eigenlijk 't meeste mee fotografeer (voornamenlijk -actiefoto's van - honden/dieren en portretten)

    Bij de snelheid van honden moet je denken aan zo'n 70-80 km/uur op bijv. een windhondenrenbaan.

    Ik merk dat ik met de KMD Z3 de laatste tijd vooruit ben gegaan, de foto's zijn wat scherper en er mislukken steeds minder foto's.. Toch ben ik aan een nieuwe (spiegelreflex)camera aan het denken..

    Mijn budget is rond de 500-600 euro..

    Ik heb alleen nog nooit met lenzen gewerkt.. Ik heb geen idee hoe groot/klein deze omschakeling is... Ik weet verder ook niet veel van spiegelreflexen..

    Ik kwam terecht bij de Canon EOS 350D.. Ik heb een paar prachtige foto's gezien met deze camera (tuurlijk, ligt ook aan de fotograaf ) en ik denk er over om deze misschien aan te schaffen. Ik zag net een aanbieding voor deze camera met een 18-55 mm kit samen voor €466,-

    Ik zag trouwens dat er héél veel verschil is tussen verschillende zoomlenzen.. Ook qua prijs, heeft iemand hier misschien handige tips voor oid, want de 30x optische zoom van de KMD Z3 vind ik wel érg handig

    Maar ik wil me eerst goed informeren voordat ik een camera aanschaf.. Is dit denken jullie een goede koop voor mij, of hebben jullie tips voor andere camera's? Is de 350D een aanrader of een afrader?

    Alvast bedankt voor een reactie, met alle informatie ben ik blij.

    Groetjes,
    Anne
    Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

  • #2
    Re: Nieuwe camera..?

    Hi Anne

    Voor eerst Welkom op BelguimDigital.
    Het toestel dat je op het oog hebt is zeker een goed toestel.
    Het lensje dat je noemt is niet direct iets om over naar huis te schrijven, slechts zeer matig, als het kan laat de lens voor wat ze is en schaf een lens met meer zoembereik, ter compenstatie van je 30 X zoem. Deze lens (18-55) kan je vergelijken met het zoembereik van een compactje met 3 X zoem.
    Een goede lens voor zijn prijs is de Tamron 18 - 250. Het is geen top lens maar prijs/ kwaliteit niet slecht.
    Bedenk dat je geen stabilisatie hebt, wat je wel had met die Minolta, verbeter me maar als ik verkeerd zit.

    Zo.. Hoop dat je er iets aan hebt
    Last edited by zunoel; 6 november 2007, 17:06.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera..?

      Je hebt misschien dan geen stabilisatie bij de 350D, maar de camera is op zich al een stuk sneller dan een bridge zoals die Minolta. De 350D is zeker geen verkeerde camera, maar de lens die er standaard bij zit is idd niet veel soeps, hoewel deze wel ideaal is om een reflex camera gewoon te worden. Ikzelf heb vorige week ook een 350D aangekocht en ben er reuze tevreden over, het toestel is al een stuk sneller dan mijn bridge (Panasonic FZ-7 12x) en ook bij donkere omstandigheden hoeft ie niet te flitsen.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera..?

        PENTAX K100d (SUPER) mét BEELDSTABILISATOR en 55-200mm lens misschien? Kost je wel zo'n 650 Euro (dan zit de 18-55mm lens er ook bij).
        Dus dan heb je :
        - een goede dslr
        - 2 lensjes, met groot bereik

        Worden die hondenraces overdag of in het donker gehouden? Dat scheelt natuurlijk ook veel, een lichtsterkere zoom is namelijk nogal prijzig.



        Het is maar een ideetje hoor, ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld

        PS. Ik kende er ook niks van, al doende leert men (snel)
        Last edited by Tomaso; 3 november 2007, 19:14.
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera..?

          misschien een nicon d80 met 18 - 200 vr , ik weet het, het budjet wordt meer dan overschreden,met ongeveer 1000 euro maar het is een combinatie om meer dan tevreden over te zijn.
          En nu maar sparen
          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera..?

            Ik zou gaan voor eeen 2e hands Canon 20D, die doen in NL momenteel plm. 400€ , eventueel het kitlensje erbij of los voor een paar tientjes voor het dichtbij werk en voor het telewerk een Tamron 70-300 (135€ bij Konijnenberg)
            en dan heb je voor < 600 € een supersetje.
            Met die rennende honden heb je weinig aan stabilisatie....

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera..?

              Bedankt voor de reacties allemaal!

              @ Soeki Wan: Bedankt voor de info! Ik heb gegoogled en daar zag ik dat de Tamron 18-200 al snel zo'n 450 euro kost (?) .. Wat ik eigenlijk veel geld vindt..

              @ Runaque: Ook jij bedankt voor de info!

              @ Tomaso: Dat is qua prijs wel een stuk beter, ik zal eens gaan google-en wat precies de verschillen zijn.. Ik las/hoorde ergens dat Canon qua lenzen een breed assortiment heeft, ik weet het niet zeker, maar is dit bij de Pentax ook? Kunnen hier ook analoge lenzen op?
              De hondenraces zijn trouwens overdag

              @ eric schroeyen: Helaas, dit is me écht te veel, ik vind 800 € eigenlijk al (te) veel geld voor een body met (goede) lens..
              Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera..?

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Ik zou gaan voor eeen 2e hands Canon 20D, die doen in NL momenteel plm. 400€ , eventueel het kitlensje erbij of los voor een paar tientjes voor het dichtbij werk en voor het telewerk een Tamron 70-300 (135€ bij Konijnenberg)
                en dan heb je voor < 600 € een supersetje.
                Met die rennende honden heb je weinig aan stabilisatie....
                Een Tamron 70-300 €135.. wsl heb ik met de tamron die Soeki Wan zei dan verkeerd gekeken...? €135 is nog oké voor een goede lens.. Kan iemand mij zeggen hoeveel x optische zoom dit ongeveer is?

                Alvast héél erg bedankt voor alle info!
                Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera..?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties allemaal!



                  @ Tomaso: Dat is qua prijs wel een stuk beter, ik zal eens gaan google-en wat precies de verschillen zijn.. Ik las/hoorde ergens dat Canon qua lenzen een breed assortiment heeft, ik weet het niet zeker, maar is dit bij de Pentax ook? Kunnen hier ook analoge lenzen op?
                  De hondenraces zijn trouwens overdag
                  Of course ! Kijk effe in mijn handtekening: 1 autofocus en 2 manuele objectieven. Natuurlijk vraagt manueel focussen en diafragma instellen wat extra oefening.

                  Voor een mooi overzicht van (oude) Pentax objektieven, mét beoordelingen van gebruikers, kijk effe op onderstaande link:

                  Pentax lens review database with reviews of Pentax lenses including K-mount, M42 screwmount, 645, 6x7, and DA digital lenses. Exhaustive Pentax lens listings with reviews and technical specifications of Pentax lenses.
                  PENTAX K100d SUPER !!!!!
                  Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                  En een dapper standaard-kitlensje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera..?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
                    Een Tamron 70-300 €135.. wsl heb ik met de tamron die Soeki Wan zei dan verkeerd gekeken...? €135 is nog oké voor een goede lens.. Kan iemand mij zeggen hoeveel x optische zoom dit ongeveer is?

                    Alvast héél erg bedankt voor alle info!
                    Dat is 300/70= ruim 4x
                    Vergeet nou maar weer meteen dat zoveel x optische zoom, helaas is dit er door de copywriters ingehamerd, maar het zegt zo weinig.
                    Waar het om gaat is het BEREIK in millimeters kleinbeeld, bij die lens is dat 112 tot 480 mm , dus licht tele tot behoorlijk ver, het is een telezoom en geen superzoom.
                    Voor het dichtbijwerk moet het kitlensje erop (of later wat beters), wie weet wat hij doet kan er hele nette plaatjes mee maken.

                    Die 18-250 is niet slecht maar wel zo'n 300€ duurder.
                    Verdelen over 2 lenzen is veel beter voor je budget......
                    Last edited by Keeskanon; 3 november 2007, 20:01.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera..?

                      Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                      misschien een nicon d80 met 18 - 200 vr , ik weet het, het budjet wordt meer dan overschreden,met ongeveer 1000 euro maar het is een combinatie om meer dan tevreden over te zijn.
                      En nu maar sparen
                      Gut jong .. het "arme schaap" is 16 en wil graag leren fotograferen .. wat een kanjer van een advies heb je daar joh .. over een 1DmkIII met wat L glas gaat ze zeker nog meer tevreden zijn, wedden ? .. en een "nicon" ? ja "je zal nooit zonder fouten leren schrijven" sorry hoor ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera..?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Met die rennende honden heb je weinig aan stabilisatie....
                        (misschien moet ik ff een quote van jezelf aanhalen betr. kennis)

                        Dat heeft toch niks te maken met "rennende honden"
                        Eerder alles met trillende handen van de fotograaf en dat kan bij inzoomen sneller opvallen.
                        Waarmee ik niet wil stellen dat Stabilisatie een wondermiddel is, maar waarom produceren ze dan Zooms met "IS"? Puur voor de lol? Of is dat om mensen beet te nemen en geld afhandig te maken? Niet dus, het helpt gewoon als de body zelf stabilisatie heeft !
                        PENTAX K100d SUPER !!!!!
                        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                        En een dapper standaard-kitlensje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera..?

                          Inderdaad, stabilisatie helpt bij langere brandpuntsafstanden zeker voor de eigen beweging een beetje op te vangen.

                          Trouwens Anne, vergeet die ZOOMfactor. Je moet niet kijken hoeveel die is, je moet kijken hoeveel de brandpuntsafstand is. Hierbij moet je wel altijd zien dat je vergelijkt in het (van vroeger afkomstige kleinbeeldformaat).De Z3 die je gewoon bent heeft bvb een zogezegde 12X zoom, 35mm tot 420mm (Dit is in kleinbeeldformaat). Als je nu voor de pentax zou gaan, dan heb ik misschien nog wel iets wat ik niet meer gebruik; een tokina 100mm-300mm F4 die je wel manueel moet focussen (en dit moet je X1,5 doen om te vergelijken met kleindbeeldformaat - dit wordt dan een 150-450mm, zoals je ziet een 3X zoom die toch een verder bereik heeft dan jouw Z3).
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera..?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                            (misschien moet ik ff een quote van jezelf aanhalen betr. kennis)

                            Dat heeft toch niks te maken met "rennende honden"
                            Eerder alles met trillende handen van de fotograaf en dat kan bij inzoomen sneller opvallen.
                            Waarmee ik niet wil stellen dat Stabilisatie een wondermiddel is, maar waarom produceren ze dan Zooms met "IS"? Puur voor de lol? Of is dat om mensen beet te nemen en geld afhandig te maken? Niet dus, het helpt gewoon als de body zelf stabilisatie heeft !
                            Wat wil je nou met dat gezeur....
                            Om rennende honden te bevriezen moet je een snelle sluiter gebruiken en dan heb je gewoon geen stabilisatie meer nodig.
                            Voor andere toepassingen kan het nuttig zijn.

                            IS is IMO wel een hype, ik mis het niet

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera..?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                              Inderdaad, stabilisatie helpt bij langere brandpuntsafstanden zeker voor de eigen beweging een beetje op te vangen.

                              Trouwens Anne, vergeet die ZOOMfactor. Je moet niet kijken hoeveel die is, je moet kijken hoeveel de brandpuntsafstand is. Hierbij moet je wel altijd zien dat je vergelijkt in het (van vroeger afkomstige kleinbeeldformaat).De Z3 die je gewoon bent heeft bvb een zogezegde 12X zoom, 35mm tot 420mm (Dit is in kleinbeeldformaat). Als je nu voor de pentax zou gaan, dan heb ik misschien nog wel iets wat ik niet meer gebruik; een tokina 100mm-300mm F4 die je wel manueel moet focussen (en dit moet je X1,5 doen om te vergelijken met kleindbeeldformaat - dit wordt dan een 150-450mm, zoals je ziet een 3X zoom die toch een verder bereik heeft dan jouw Z3).
                              Ik wil hier niet de gluiperd uithangen, maar als je die niet zou kwijtraken, dan PM je me maar een keertje met je prijs he
                              PENTAX K100d SUPER !!!!!
                              Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                              En een dapper standaard-kitlensje

                              Comment

                              Working...
                              X