Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • converter

    Kan iemand helpen?

    Ik heb een Nikon D80 met o.a. een Sigma: Apo 70-300mm F4-5.6 DG MACRO.
    daarop denk ik een Sigma converter te gebruiken, een 1.4 x EX; 2 x EX. (nog niet aangekocht), mijn vraag: kan dit? wat zijn jullie meningen, graag jullie eventuele ervaringen. Zijn er betere combinaties?

    Dank u wel.

  • #2
    Re: converter

    Een 70-300 is niet geschikt om te gebruiken in combinatie met een teleconverter.
    Zelfs al kan je er een vinden die past, dan nog zal de autofocus niet of onnauwkeurig werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: converter

      Bedankt voor je reactie Black B@ndit.

      Comment


      • #4
        Re: converter

        Oorspronkelijk geplaatst door polle600 Bekijk bericht
        Kan iemand helpen?

        Ik heb een Nikon D80 met o.a. een Sigma: Apo 70-300mm F4-5.6 DG MACRO.
        daarop denk ik een Sigma converter te gebruiken, een 1.4 x EX; 2 x EX. (nog niet aangekocht), mijn vraag: kan dit? wat zijn jullie meningen, graag jullie eventuele ervaringen. Zijn er betere combinaties?

        Dank u wel.
        De Sigma EX 1.4 en 2x TC's werken beslist niet op uw Sigma 70-300. Ze passen er gewoon fysisch niet op.
        De Sigma TC's zijn immers speciaal ontworpen om op een zeer beperkt aantal Sigma EX objectieven te werken.
        Zie site van Sigma en doe hier ook eens een search over het onderwerp.

        Ander merk TC's kunnen mss. wel passen op uw 70-300, maar ik raad dit ten zeerste af, mede gelet op de lage lichtsterkte en de mindere beeldkwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: converter

          Vrijwel alle 70-300 zooms hebben hun zwakste punt in het langste gedeelte, dus met een extender maak je dat alleen erger. Zelfs met pro zooms wordt vaak maar 1,4x aangeraden. Je hebt immers ook nog eens de crop factor van je camera die met 10mp of zoiets ook al het uiterste uit je lens knijpt.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X