Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog en waarmee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoog en waarmee?

    Sinds ik helemaal weg ben van mijn Yashica D vroeg ik me af of er nog bders zijn die zich wel eens aan een analoge foto wagen en waarmee doen jullie dat dan?
    Hoever gaan julli er dan in? Zelf de donkere kamer inkruipen of negatieven laten ontwikkelen en zelf scannen?
    Kom maar op met de verhalen
    Last edited by Darth_Stijn; 3 november 2007, 13:44.
    StijnDeGrauwe.be

  • #2
    Re: analoog en waarmee?

    vorig jaar heb had ik me ingeschreven op het syntra cursus fotografie.
    dit was analoog. daar heb ik dan mijn eerste foto's gemaakt met een analoge spiegelreflex. eerst had ik een minolta dx7 denk ik maar daar was een klelin defect aan. daarna heb ik me een canon gekocht. deze heeft wel af.
    ik vond het ontwikkelen wel leuk en heb me dan ook zelf een vergroter gekocht. inscannen heb ik nooit gedaan.
    maar voor dit alles heb ik geen tijd meer. het staat nu in de kelder en zal daar nog wel een tijdje staan. ooit haal ik het nog wel eens boven om nog eens wat te spelen met deze dingen.

    gisteren toevalig wat foto's gemaakt met een leica. is echt wel een leuk toestel

    grts stevy

    Comment


    • #3
      Re: Analoog en waarmee?

      zowat alles
      4*5 inch, middenformaat 6*4,5 , 6*6, 6*7 en 6*9 en heel af en toe nog eens een 35mm rolletje
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Analoog en waarmee?

        Ben ook aant overwegen om aan Syntra de opleiding fotografie te gaan volgen maar moet me eerst de kosten eens berekenen
        @ Parakiet: Leuk! met welke toestellen doe je dat dan?
        StijnDeGrauwe.be

        Comment


        • #5
          Re: Analoog en waarmee?

          de toestellen kopen, het zou me te duur worden

          het is vooral voor schoolopdrachten, dus ook met toestellen op school

          sinar, mamiya, hasselblad, fuji,...
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Analoog en waarmee?

            inderdaad, wil het optelsommetje niet maken
            Leuk dat je de kans krijgt om met zulke toestellen te werken!
            StijnDeGrauwe.be

            Comment


            • #7
              Re: Analoog en waarmee?

              volg geen cursus op het syntra. ga in leuven de avond school volgen. veelveelveel beter.

              een kennis heeft samen met mij eerste jaar syntra gedaan. die heeft op een maand in leuven meer geleerd dan op een jaar syntra.

              sorry siggy het blijkt zo te zijn. (siggy is leraar fotografie syntra hasselt en leest hier ook regelmatig)

              Comment


              • #8
                Re: Analoog en waarmee?

                Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                Leuk dat je de kans krijgt om met zulke toestellen te werken!
                ik zal eraan denken wanneer ik in tijdsnood geraak
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Analoog en waarmee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                  Sinds ik helemaal weg ben van mijn Yashica D vroeg ik me af of er nog bders zijn die zich wel eens aan een analoge foto wagen en waarmee doen jullie dat dan?
                  Hoever gaan julli er dan in? Zelf de donkere kamer inkruipen of negatieven laten ontwikkelen en zelf scannen?
                  Kom maar op met de verhalen

                  Ik volg al jaaarren les op Academie van Hasselt. Ik doe alles analoog.
                  Portretten in 6x6, al de rest in 6x9. Soms in 4x5" als het heel groot moet.

                  -M-
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoog en waarmee?

                    Terug naar analoog met een Kiev 60! Gewoon de max. Enig nadeel is het gewicht...vandaag rondgezeuld met een 55/4.5, 80/2.8, 120/2.8 en 180/2.8 en geloof me ik begin te twijfelen om dat een hele vakantie te doen. (en ik zou een 2de body willen)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Analoog en waarmee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Terug naar analoog met een Kiev 60! Gewoon de max. Enig nadeel is het gewicht...vandaag rondgezeuld met een 55/4.5, 80/2.8, 120/2.8 en 180/2.8 en geloof me ik begin te twijfelen om dat een hele vakantie te doen. (en ik zou een 2de body willen)

                      Ik pak altijd maar één camera mee: de 6x9 met één lens (65mm = 28mm op kleinbeeld). Nooit het gevoel gehad dat ik iets gemist heb.

                      -M-
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Analoog en waarmee?

                        Ik pak altijd maar één camera mee: de 6x9 met één lens (65mm = 28mm op kleinbeeld). Nooit het gevoel gehad dat ik iets gemist heb.
                        Wel ik denk niet dat ik de hele zwik ga meezeulen op verlof en daar dan 2 weken met een molensteen rond mijn nek lopen. Momenteel ben ik nog in de verkennende fase. Ik ben aan het uitzoeken welke lenzen voor wat te gebruiken, welke film etc. De hele 6x6 wereld is nieuw voor me en er is nog veel te ontdekken.

                        De 180 gaat zeker niet mee (dat scheelt 1.3kg). De 80 en de 55 zeker wel. Enige vraag is of er een 30 komt en of die meegaat (zwaar geval) of dat er een 65 komt en of dat genoeg verschil is met de 55 om mee te nemen. En wat met een teleconvertor? De 120 is perfect voor portretten binnen, de 180 te lang. En om een detail dichter te halen is die 180 eigenlijk nog niet lang genoeg.

                        Voor verlof zijn de breedhoeken meer gebruikt. Spijtig genoeg is er geen 50 -100 zoom, dat zou ideaal zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Analoog en waarmee?

                          Canon T70 en Mamiya (op avondschool wel te verstaan). Ontwikkelen doe ik zelf .
                          Was van plan wat te experimenteren met een gaatjescamera...back to basics.
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Analoog en waarmee?

                            Ik doe (voorlopig) alles voor school met een F90X en een 50mm 1.8, een 24mm 2.8 en de macro'tjes met een 180mm 3.5 (macro).
                            Meestal zwart-wit (T-max), af en toe dia (als de opdrachtgever het vraagt).
                            Vanaf volgend semester (en zeker volgende jaren) alle grotere formaten.

                            En ik vind het heel leuk, uiteraard is het ook volledig in de doka, ontwikkelen, vergroten, bla bla bla. Net zoals vroeger

                            Comment


                            • #15
                              Re: Analoog en waarmee?

                              Ik heb al een hele tijd geen analoog toestel meer gebruikt.
                              Ik zou graag nog eens mijn 6x6 camera van onder het stof
                              halen. Ik heb nog z/w filmpjes liggen en heb onlangs nog
                              enkele kleurenfilmpjes gekocht.

                              Comment

                              Working...
                              X