Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude lenzen

    Hallo, persoonlijk ben ik een volledige leek in fotografie, mijn vriendin is echter een ander geval. Ze heeft een boel materiaal geërft van haar opa, minolta camera's (3-tal) en een aantal lenzen. Ze zou graag deze hobby verderzetten maar de kosten voor het afmaken van de foto's enz houd haar tegen, als verrassing voor haar zou ik een digitaal toestel willen kopen, indien ik een toestel vind waar die oude lenzen op passen zou dit natuurlijk fantastisch zijn, ook het aanraden van een bepaalt type camera zou voor mij een grote hulp zijn.
    Volgende tekst is te vinden op de lenzen
    ADAPTALL 2 M/MD dit staat aan de kant die past in het fototoestel
    - TAMRON SP 60-300mm 1 : 3.8-5.4 BBAR MC 40° - 8° diameter 62
    - MINOLTA MD TELE ROKKOR 135mm 1:2.8 diameter 55mm
    - SIGMA UC ZOOM 70 - 210 mm 1.4-5.6 MULTI-COATED diameter 52
    - MINOLTA MD 50mm 1:1.7 diameter 49mm
    type toestellen:
    - Minolta X-700
    - Minolta x-300
    - derde toestel heeft ze bij zich dus kan ik nu niet opgeven.

    Indien iemand mij hiermee kan helpen zou ik heel dankbaar zijn.

  • #2
    Re: Oude lenzen

    De X-300 en de X-700 zijn toestellen uit het begin van de jaren 80. Ze zijn nog uit het tijdperk van handmatig scherpstellen. Deze passen niet direct op een digitale spiegelreflex. Of er verloopringen naar autofocus toestellen zijn weet ik niet.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Oude lenzen

      Wel ik heb eigenlijk dezelfde vraag naar zoiets. Ik heb mezelf een EOS 400D aangekocht, men vader heeft hier nog een canon Fd 50mm 1,8 lens liggen.
      Ik vraag me ook af of er convertor of ringen zijn die deze lens op mijn toestel kunnen laten passen.
      (hoeft niet te autofocussen vermits ik bij een prime toch meestal manueel focus!)

      Sorry dat ik jou niet kan helpen maar zit dus ook met een zelfde probleem

      Comment


      • #4
        Re: Oude lenzen

        Hi,

        In de voorbije 14 dagen zijn er minstens 3 threads geweest over oude minolta en canon FD lenzen op digitaal.
        Even zoeken.

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Oude lenzen

          Bij mijn weten is het enkel nikon die kan fotograferen met zijn oude manuele lenzen , wel zonder lichtmeting en zonder flits

          Comment


          • #6
            Re: Oude lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door degloireb Bekijk bericht
            Hallo, persoonlijk ben ik een volledige leek in fotografie, mijn vriendin is echter een ander geval. Ze heeft een boel materiaal geërft van haar opa, minolta camera's (3-tal) en een aantal lenzen. Ze zou graag deze hobby verderzetten maar de kosten voor het afmaken van de foto's enz houd haar tegen, als verrassing voor haar zou ik een digitaal toestel willen kopen, indien ik een toestel vind waar die oude lenzen op passen zou dit natuurlijk fantastisch zijn, ook het aanraden van een bepaalt type camera zou voor mij een grote hulp zijn.
            Volgende tekst is te vinden op de lenzen
            ADAPTALL 2 M/MD dit staat aan de kant die past in het fototoestel
            - TAMRON SP 60-300mm 1 : 3.8-5.4 BBAR MC 40° - 8° diameter 62
            -
            Indien iemand mij hiermee kan helpen zou ik heel dankbaar zijn.
            Die Tamron is een heel behoorlijke telezoom van professionele kwaliteit, hij is gemaakt tot eind jaren '90.
            Het leuke is dat het een Adaptall 2 lens is, hij is aan te passen aan alle grote merken, maar het is wel een handfocuslens.
            Met de adapter die erbij zit past ie op Sony , maar ik gebruik hem op een Canon 10D met een M42 adapter

            Comment


            • #7
              Re: Oude lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              Bij mijn weten is het enkel nikon die kan fotograferen met zijn oude manuele lenzen , wel zonder lichtmeting en zonder flits
              Wel eens van Pentax gehoord?

              Comment

              Working...
              X