Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban exploration

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urban exploration

    Heb eens een vraagje over Urban Exploration. Dit type fotografie spreekt mij echt aan en zou het in de toekomst ook wel eens willen doen maar had een grote vraag.

    Hoe begin je er aan?
    Ga je gewoon een gebouw binnen? Wat is onmisbaar materiaal? Zijn er boetes als je wordt 'gepakt'?

    Ik vraag hier geen lijst van locaties (zou ten eerste niemand doen, en wil ik ook niet want op internet is genoeg te vinden)
    Maar om iets concreet te geven, hier in de buurt heb ik onlangs een verlaten kerk gebouw opgemerkt (deel van dak is ook als beetje weg). Wat moet je dan doen, gewoon stoppen met de auto en er, zo ongemerkt mogelijk, naartoe wandelen?

    Hopelijk kan iemand beetje tips geven en nogmaals ik vraag geen locaties ofzo dus daar moet je niet mee inzitten.

    Alvast bedankt

    Grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: Urban exploration

    gewoon binnen gaan
    zien dat je je nek niet breekt als je op dingen kruipt die oud en versleten zijn.

    het is een kick.

    waar je wel moet opletten sommige gebouwen zien er leeg uit maar zijn niet leeg. drugsverslaafde enz verder. best is iemand zoeken die dit ook leuk vind en met 2 op pad gaan.

    dingen die je moet meehebben. gsm, zaklamp, statief, en je camera natuurlijk.

    grts stevy

    Comment


    • #3
      Re: Urban exploration

      Je kunt 2 dingen doen, netjes vragen of je binnen mag of alle verbodsborden negeren en binnenlopen. Doe je het eerste dan is de kans erg groot dat het antwoord neen is.

      Ik ben ook al eens met iemand meegeweest die eerst het gebouw van buiten stond te fotograferen en daarna pas naar binnen ging, ik ga eerst binnen en dan heb ik dat alvast op de plaat staan als me dan buiten iemand ziet.

      Doe je het tweede zorg dan altijd dat je met minimaal 2 man bent omdat overal gevaar loert, en dan heb ik het niet over onze geuniformeerde jongens met de hondjes maar meer over het gevaar van de bouwval zelf.
      Zelf ben ik wel eens door een vloer gezakt op het eerste verdiep in een oud kasteel, voordeel was dat ik weer vlug onder was.
      Maar als je zoiets gebeurd en het gaat fout en je bent ook nog alleen dan kan het vaak lang duren voordat men je iets te eten brengt.

      Ik neem ook mijne GSM en een zaklamp mee en tot nu toe is alles dan ook steeds goed afgelopen en ik hoop dat dat ook nog een tijdje zo blijft.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Urban exploration

        Bedankt voor de reacties. Zal eens men hoofd binnensteken in dat gebouw en zien als het de moeite zou zijn.
        Alst zo is zal ik eens rondhoren wie zien heeft om mee te gaan.

        Grtz
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: Urban exploration

          Het is de eerste keer dat ik hier van hoor, maar het lijkt me zeer interessant.
          Is er toevallig iemand die dit in Gent doet?

          grtz, stanlie
          Cultures don't meet, People do
          Photoblog

          Comment


          • #6
            Re: Urban exploration

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Je kunt 2 dingen doen, netjes vragen of je binnen mag of alle verbodsborden negeren en binnenlopen.....
            Het eerste heet fotografie, het tweede heet urban exploration .

            T.

            Comment


            • #7
              Re: Urban exploration

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
              Het eerste heet fotografie, het tweede heet urban exploration .T.
              Dat klopt Tom, maar er zijn mensen die "bepaalde zekerheden" willen inbouwen of ook wel eens willen uitsluiten voor ze op shoot gaan.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Urban exploration

                Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                Het is de eerste keer dat ik hier van hoor, maar het lijkt me zeer interessant.
                Is er toevallig iemand die dit in Gent doet?

                grtz, stanlie
                hoor ik Gent?
                kweet nog wel een plekje, maar het lijkt me van op afstand niet meteen 100% veilig, laat staan om in je eentje te gaan...
                www.scalle.be/blog

                Comment


                • #9
                  Re: Urban exploration

                  Gent?

                  Ikzelf ben ook van Gent, en nog op zoek naar een collega om samen op pad te gaan urban exploren.... Interesse?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urban exploration

                    Vriendjes en vriendinnetjes om te gaan spelen in verlaten panden kan je HIER makkelijk vinden
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urban exploration

                      @Fotofolio: bedankt voor de link is idd nog veel op terug te vinden
                      Ook de site van Urb-ex is wel handig.

                      Groeten
                      'Keep on Clicking'
                      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urban exploration

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
                        @Fotofolio: bedankt voor de link is idd nog veel op terug te vinden
                        Ook de site van Urb-ex is wel handig.

                        Groeten
                        Heb je een link naar die site?

                        Comment

                        Working...
                        X