Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

    Elke keer als ik geheugenkaartje wil in m'n Canon 300d steken geeft hij de foutmelding "geheugenkaart fout" (heb al met 2 kaartjes geprobeerd)

    Iemand ervaring met dit probleem; wat de oorzaak zou kunnen zijn?

  • #2
    Re: Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

    Dat lijkt erop dat er een pinnetje slecht contact geeft of afgebroken is in je body, geen goed nieuws dus.
    Just my opinion
    Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

    Comment


    • #3
      Re: Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

      Oorspronkelijk geplaatst door wpoelman Bekijk bericht
      wat de oorzaak zou kunnen zijn?
      Canon

      Geintje hoor, ik kon het niet laten, moet kunnen op vrijdagavond he
      Ik begrijp dat het een echt probleem is, succes met de oplossing.

      Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

        Oorspronkelijk geplaatst door wpoelman Bekijk bericht
        Elke keer als ik geheugenkaartje wil in m'n Canon 300d steken geeft hij de foutmelding "geheugenkaart fout" (heb al met 2 kaartjes geprobeerd)

        Iemand ervaring met dit probleem; wat de oorzaak zou kunnen zijn?
        Staat er nog iets op de kaartjes??? Zoniet probeer ze eens te formatteren met je camera of gewoon via een kaartlezer op de pc. Ik had dat soms vroeger ook met een G5powershot
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

          Bedankt voor de tip!!

          Comment


          • #6
            Re: Paniek "geheugenkaart fout" op Eos300D

            wpoelman,
            Het zou inderdaad kunnen dat één van de pinnetjes verbogen is, soms gebeurt het dat een pin zodanig verbogen is dat ze in het gaatje van het pinnetje ernaast gaat. dus de kaartjes en uw camera eens grondig inspecteren. Als een pinnetje gebogen is kun je het voorzichtig proberen terug recht te zetten met een injectienaald, de punt slijp je af zodat ze over het pinnetje past , zo kun je het opnieuw rechtzetten.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment

            Working...
            X