Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenvis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steenvis

    Wanneer je ogen er niet opvallen of het wordt je niet aangewezen door een buddy zwem je dit zowieso voorbij. Niettegenstaande was dit geen klein formaat meer. Vermoedelijk de giftigste vis ter wereld.



    Bovenaanzicht steenvis
    Zal jullie wellicht een beter beeld geven waar je dient naar te kijken of zoeken. Mond en ogen zijn duidelijk waar te nemen.



    The making off
    Let vooral op de omstandigheden en omgeving waar de foto is genomen. Een toevalstreffer dus, alleen al om de vis waar te nemen. Buddy toont aan dat het hier om geen kleintje gaat, ... is misschien ons geluk geweest om hem te vinden. Nog even dit ter info, een steenvis verhuist zelden van omgeving / plaats.


    grt, TROPCAL
    Last edited by Tropcal; 3 november 2007, 11:28. Reden: Bijkomende info en beeldmateriaal.
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: Steenvis

    Ik vrees dat je er een tweede plaatje gaat moeten bijzetten... met een felgekleurd lijntje rond de vis...
    Want ook ik zwem die steenvis alvast sowieso voorbij !
    Ik heb wel - na lang staren - een bleekblauw vermoeden waar ik moet kijken, maar ik ga dat hier niet verkondigen (en mij misschien grandioos belachelijk maken)
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Steenvis

      leuk, maar heb je er een met de bek open??
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Steenvis

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ik vrees dat je er een tweede plaatje gaat moeten bijzetten... met een felgekleurd lijntje rond de vis...
        Want ook ik zwem die steenvis alvast sowieso voorbij !
        Ik heb wel - na lang staren - een bleekblauw vermoeden waar ik moet kijken, maar ik ga dat hier niet verkondigen (en mij misschien grandioos belachelijk maken)
        Greetz, Kariboe
        Ik zit met hetzelfde probleem.

        Ik ben wel nog maar juist wakker,.. maar toch.....
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Steenvis

          ik denk dat 'harige' (hebben vissen haren?) ding in het midden? Spannende foto!
          www.fotocath.be
          Alles van waarde is weerloos.

          Comment


          • #6
            Re: Steenvis

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuk, maar heb je er een met de bek open??
            grt,bouk.
            Neen bouk. Ik heb dit ook nog nooit gezien (life, weliswaar). Op documentaires wellicht wel. Het duurt dan ook maar 0,015 seconden (snelste meting ooit) waarbij hij alshetware een onderdruk creeërt en zo zijn prooi naar binnen zuigt. Voordat een prooi in de gaten heeft dat hij bij een steenvis zwemt, is hij al opgegeten!

            Bij dit soort blijf ik liever op veilige afstand. Er zijn nauwelijks verhalen waarbij een persoon (meestal door onoplettendheid en pech) een gifsteek overleefde. Als de dood intreedt, gebeurt dit in 60% van de gevallen binnen de 8 uur. Genezing duurt maanden.


            @Kariboe en jo99841: Bijkomend beeldmateriaal en info is toegevoegd.

            @Cath: Ze hebben een zeer onregelmatige gevormde, roodbruin gekleurde huid met allerlei 'wildgroei' van vlezige gedeelten. Dit lijkt ze de structuur van een rots te geven, van daar hun volksnaam 'Steenvis'. Hier gaat het om de arabische steenvis, welke nog een 10-tal andere soortgeneoten heeft.

            Allen bedankt voor de reacties.

            grt, TROPCAL
            grt, TROPCAL
            www.tropcal.be

            Comment


            • #7
              Re: Steenvis

              Boeiende waarneming en heel knap in beeld gebracht

              Prachtig om zien hoe die steenvis letterlijk opgaat in zijn omgeving.
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Steenvis

                Die camouflage in de natuur vind ik bijzonder boeiend.
                De info bij deze steenvis weet ik ook te appreciëren.

                Comment


                • #9
                  Re: Steenvis

                  bedoelde ook dat naar binnen zuigen, ooit gezien op TV, prachtig.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steenvis

                    mooi opnames maar ik dacht dat koraalriffen vol kleuren zaten en ik mis deze een beetje , iets te grijs voor onderwaterfotografie Werd er geflist ?
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steenvis

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      Werd er geflist ?
                      Hier werd er niet geflitst, vandaar ook deze kleuren (uitsluitend omgevingslicht). Het had wellicht een meerwaarde gegeven en uiteraard meer kleur bij gebruik van een flits. Het is niet altijd wat men wenste, helaas jammer.

                      Bedankt voor de reacties.
                      grt, TROPCAL
                      www.tropcal.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steenvis

                        Bedankt voor de 'achtergrondinformatie': samen met de tweede foto wordt alles veel duidelijker!

                        Cath
                        www.fotocath.be
                        Alles van waarde is weerloos.

                        Comment

                        Working...
                        X