Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optredens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Optredens

    Beste,

    zijn er van jullie die ervaring hebben om als amateurfotograaf te mogen foto's nemen van een optreden maar dan backstage.
    Ik neem al een paar jaar foto's vanuit het publiek maar dat is nog altijd anders. Daarom zou ik het graag eens anders.
    Maar ik ben jammergenoeg niet in het bezit van een perskaart of iets dergelijks dat je gemakkelijker backstage geraakt.
    Dus mijn vraag aan jullie, hoe pak ik dit het beste aan?

    Mvg
    Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

  • #2
    Re: Optredens

    Hangt ervan af wat voor "optredens" of evenementen je wil doen...
    Zo zal je al veel minder (zoniet onmogelijk) binnen geraken op Rock Werchter (als amateur),
    maar wel veel eerder bij iets kleiners als bijvoorbeeld Maanrock (Mechelen).
    Pas op, begrijp me niet verkeerd! Men gaat je nooit zomaar toelaten.
    Toch is een perskaart ook niet altijd nodig hoor.
    Bij bepaalde tv-opnames maakten ze er ook geen probleem van m'n aanwezigheid
    en toch ben ik geen prof... Ook eventuele perskaarten of dergelijke had/heb ik niet.
    Last edited by Porscheke; 2 november 2007, 17:13.
    Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

    Comment


    • #3
      Re: Optredens

      Ik had zelf graag op Thoprock binnen geraakt. Plaatselijk festival in Brugge maar met wel goeie optredens onder andere mensen die ik ken. Vandaar leek het mij de moeite om foto's te nemen ook voor hen.
      Misschien eens een infomail verzenden naar die organisatie of dat meer opleverd.
      Alvast al bedankt
      Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Optredens

        Als je toch 1 of meerdere van de deelnemende groepen kent, wel probeer het dan via hen?
        Zeg dat je hun tourfotograaf bent?
        StijnDeGrauwe.be

        Comment


        • #5
          Re: Optredens

          zijn er nog mensen die daar ervaring mee hebben om ergens backstage binnen te geraken als amateurfotograaf en hoe dat allemaal in zijn werk gaat?
          Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

          Comment


          • #6
            Re: Optredens

            Backstage zal je niet snel mogen als fotograaf.
            Frontstage daarintegen leuk in vele gevallen wel.
            Gewoon de organisatie even mailen en jezelf verkopen
            Ofwel de festivalsites en muzieksites in het oog houden en kijken of ze nergens nog iemand zoeken.
            Hier op BD verschijnen soms wel kansen...
            StijnDeGrauwe.be

            Comment


            • #7
              Re: Optredens

              Frontstage bedoelde ik had ff te vlug men bericht ingetikt. Zal de organisatie van het optreden zelf eens mailen. Maar het is de eerst keer dat ik dit probeer dus zoveel referentie kan ik hen niet geven.
              Last edited by Regenboogje; 4 november 2007, 17:33.
              Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

              Comment


              • #8
                Re: Optredens

                Oorspronkelijk geplaatst door Regenboogje Bekijk bericht
                Frontstage bedoelde ik had ff te vlug men bericht ingetikt. Zal de organisatie van het optreden zelf eens mailen. Maar het is de eerst keer dat ik dit probeer dus zoveel referentie kan ik hen niet geven.
                Je kan misschien eens gaan polsen bij www.be .Daar zoeken ze nog fotografen Je zal dan wel enig portfolio moeten voorleggen vermoed ik

                Comment


                • #9
                  Re: Optredens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                  Je zal dan wel enig portfolio moeten voorleggen vermoed ik
                  Als ik pakweg de foto's van maanrock op zondag bekijk, dan heb ik toch mijn twijfels over de "selectieprocedure"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Optredens

                    eventjes laten weten dat ik mag fotograferen op thoprock
                    Feel free to shoot ;) - Canon 50D - 70-200mm f2.8 - 50mm f1.8 www.ilsevphotography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Optredens

                      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Als ik pakweg de foto's van maanrock op zondag bekijk, dan heb ik toch mijn twijfels over de "selectieprocedure"
                      Je hoeft helemaal niet om te kunnen met een toestel, de juiste mensen kennen daarintegen kan wél helpen


                      (het is dikwijls zo met fotografie (jammergenoeg))

                      Comment


                      • #12
                        Re: Optredens

                        Ik fotografeer regelmatig op optredens, ook de wat grotere festivals zoal BRBF Peer en Moulin Ospel (NL)

                        Het is niet altijd even makkelijk om een perskaart te bemachtigen. Werken voor een magazine of online magazine kan wel helpen.

                        En ik ben helemaal !!! geen prof.

                        Mijn site: http://ladyblue.myphotoalbum.com/albums.php
                        mijn site: http://ladyblue.myphotoalbum.com/albums.php

                        Comment

                        Working...
                        X