Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkuil in de panning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerkuil in de panning







    __________________________________


  • #2
    Re: Kerkuil in de panning

    knappe scherpe reeks
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Kerkuil in de panning

      dacht dat bij panning alleen de achtergrond onscherp hoorde te zijn, het hoofd onderwerp scherp, hier alleen het eerste goed gelukt.
      maar misschien heb ik het mis wat panning betreft??
      zie wel genoeg snelheid in de opnamen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kerkuil in de panning

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        dacht dat bij panning alleen de achtergrond onscherp hoorde te zijn, het hoofd onderwerp scherp,grt,bouk.
        het is juist de kunst om nog beweging in het hoofdonderwerp te hebben, als de kop en de ogen scherp zijn, mogen de vleugels zelfs het liefst beweging tonen anders hangt het onderwerp bevroren in de lucht.

        Comment


        • #5
          Re: Kerkuil in de panning

          Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
          het is juist de kunst om nog beweging in het hoofdonderwerp te hebben, als de kop en de ogen scherp zijn, mogen de vleugels zelfs het liefst beweging tonen anders hangt het onderwerp bevroren in de lucht.
          vandaar mij laatste zin.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kerkuil in de panning

            Fraai gefotografeerd Manu! Bij je foto's heb ik wel altijd het idee dat ik 2 leren riempjes mis. Houd je deze dieren zelf?
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: Kerkuil in de panning

              Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
              Fraai gefotografeerd Manu! Bij je foto's heb ik wel altijd het idee dat ik 2 leren riempjes mis. Houd je deze dieren zelf?
              Groetjes Edwin
              Nee hoor Edwin, ik wil zelfs nog geen kat, hond of kanarie houden
              Maar ik zoek wel waar ze te vinden zijn...
              En ja ik heb hulp van een valkenier, ik heb net het gevoel dat dit een misdaad is voor sommigen, zijn de foto's daarom minder waard?
              Voor mij telt het resultaat... en of het zo gemakkelijk is?

              Comment


              • #8
                Re: Kerkuil in de panning

                Een misdaad is het zeker niet Manu en vind je foto's ook zeker fraai om te zien.
                Bij een wilde vogel zou ik het alleen veel knapper nog vinden omdat het moeilijkste erin ligt om de vogel te benaderen. Ook de natuurbeleving bij een wild exemplaar is mijn insziens een hele andere ervaring dan een vogel die z'n kunstje doet. Maar nogmaals, qua foto zijn het schitterende beelden...
                Groetjes Edwin
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Kerkuil in de panning

                  Niet makkelijk
                  Met knappe resultaten...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerkuil in de panning

                    Absoluut niet gemakkelijk.
                    Deze pannings mogen er gerust zijn; mooi werk!

                    mvg,

                    Roland

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerkuil in de panning

                      Mooi werk
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerkuil in de panning

                        inderdaad lijkt me niet gemakkelijk , je resultaten mogen er zeker zijn
                        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kerkuil in de panning

                          De kerkuil, niet mijn beste vriend op het moment, ik heb thuis een chihuahua die we eergisteren op het terras buiten lieten 's avonds ( midden in de stad he ) We hielden hem wat in het oog en op het moment dat hij juist onder een stoel verdween viel er een grote kerkuil aan, door het feit dan ons hondje net onder de stoel verdween miste hij zijn doel en kwam hij wat harder tegen de grond dan hijzelf waarschijnlijk had verwacht. Niet te geloven wat een kracht achter die beesten zit, en je moet niet denken dat hij weer direct wegvloog he . . . direct vloog hij een metertje of 2 verder om daar op een bloempot te gaan zitten. Pas toen ik na een minutje of 5 een stok nam om hem weg te jagen verdween hij, ik dacht dat kerkuilen niet al te groot waren, maar deze was zeker 50 cm groot, je had hem moeten zien vertrekken op het terras, vleugels zeker 2 meter breed. Pas nadien beseften we maar goed dat onze chichuahua op het nippertje aan de dood was ontsnapt . . . stel je voor, in het midden van de stad op die manier je beste vriend kwijtgeraken . . . als ik er nog aan denk word ik al misselijk.....natuur of geen natuur, beschermd of niet . . . uit mijn buurt blijft hij best nu . . .
                          Zeker 5 minuten heeft hij op minder dan 2 meter afstand voor mij gezeten, een prachtig beest, dat niet gezegd, maar foto's pakken was niet echt mijn eerste gedacht moet ik zeggen . . .
                          Last edited by Franciskine; 4 november 2007, 09:15.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kerkuil in de panning

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            De kerkuil, . . .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kerkuil in de panning

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              De kerkuil, niet mijn beste vriend op het moment, ik heb thuis een chihuahua die we eergisteren op het terras buiten lieten 's avonds ( midden in de stad he ) We hielden hem wat in het oog en op het moment dat hij juist onder een stoel verdween viel er een grote kerkuil aan, door het feit dan ons hondje net onder de stoel verdween miste hij zijn doel en kwam hij wat harder tegen de grond dan hijzelf waarschijnlijk had verwacht. Niet te geloven wat een kracht achter die beesten zit, en je moet niet denken dat hij weer direct wegvloog he . . . direct vloog hij een metertje of 2 verder om daar op een bloempot te gaan zitten. Pas toen ik na een minutje of 5 een stok nam om hem weg te jagen verdween hij, ik dacht dat kerkuilen niet al te groot waren, maar deze was zeker 50 cm groot, je had hem moeten zien vertrekken op het terras, vleugels zeker 2 meter breed. Pas nadien beseften we maar goed dat onze chichuahua op het nippertje aan de dood was ontsnapt . . . stel je voor, in het midden van de stad op die manier je beste vriend kwijtgeraken . . . als ik er nog aan denk word ik al misselijk.....natuur of geen natuur, beschermd of niet . . . uit mijn buurt blijft hij best nu . . .
                              Zeker 5 minuten heeft hij op minder dan 2 meter afstand voor mij gezeten, een prachtig beest, dat niet gezegd, maar foto's pakken was niet echt mijn eerste gedacht moet ik zeggen . . .
                              {{off topic}}

                              Ne grotere hond kopen Francis? Van die "tussendoortjes" lust hij er wel twee per dag.


                              {{on topic}}

                              Mooie panning van deze "stadsvogel".
                              Groetjes
                              ----JO

                              Comment

                              Working...
                              X