Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

    Hallo,

    Ik vertrek volgende week voor 7 weken naar Australië met m'n Canon EOS 400 D die ik heb aangekocht met een kitlens van 18-55mm en nog een extra lens 55-200mm. De meeste raden me echter aan om een combinatie lens te nemen zodat ik niet telkens moet verwisselen van lens. Omdat ik ook in een stoffig gedeelte terecht zal komen, is dat misschien geen slecht idee?? Eens kijken wat het budget nog aankan

    Ik dacht aan een 18-200mm lens of 18-250mm lens van Sigma of Tamron.
    Kan iemand mij zeggen welke lens en welk merk het beste is?
    Het gaat voornamelijk om natuurlandschap, maar ook voor portret en ... eigenlijk een beetje vanalles Ik ken niet zoveel van fotografie, maar het is wel de bedoeling om meer en meer te weten te komen en te experimenteren.
    Ik ga mijn nieuwe lens zaterdag aanschaffen, want veel tijd om te oefenen heb ik niet meer voordat ik vertrek.

    Wat denken jullie?

  • #2
    Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

    Ik kewn ze geen van tweeën, maar heb een aantal recensies gelezen van de Tamron, die erg positief waren.
    Daarnaast heb ik goede ervaringen met Tamron, dus mijn keus zou de Tamron zijn. Hier ephotozine review
    Kun je een review vinden.
    succes met de keuze!
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

      Ik heb beide lenzen ( gehad ). De Sigma heb ik al een hele tijd geleden verkocht en een paar maanden terug was ik op zoek naar een "wandellens" om er ook een kunnen op uit te trekken zonder veel gewicht mee te sleuren.
      Dat is dus de Tamron 18-250 geworden. Tot nu toe tevreden met mijn koop omdat deze lens voldoet aan mijn verwachtingen maar ook aan zijn tekortkomingen . . . maw, ik wist dat deze lens ook minpunten had. Ze focus namelijk vrij traag maar dat buiten beschouwing gelaten blijft het een zeer goede lens, mits je natuurlijk ook voldoende licht hebt.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb beide lenzen ( gehad ). De Sigma heb ik al een hele tijd geleden verkocht en een paar maanden terug was ik op zoek naar een "wandellens" om er ook een kunnen op uit te trekken zonder veel gewicht mee te sleuren.
        Dat is dus de Tamron 18-250 geworden. Tot nu toe tevreden met mijn koop omdat deze lens voldoet aan mijn verwachtingen maar ook aan zijn tekortkomingen . . . maw, ik wist dat deze lens ook minpunten had. Ze focus namelijk vrij traag maar dat buiten beschouwing gelaten blijft het een zeer goede lens, mits je natuurlijk ook voldoende licht hebt.
        Kun je even toelichten hoe het gebruik van deze lens mee/tegenvalt ivm met bewegingsonscherpte vooral bij lange(re) brandpuntsafstanden ? heb je absoluut een statief nodig ? In hoeverre kun je bvb van zeg maar 180 tot 250mm nog vlot uit de hand fotograferen ? of ben je dan direct sterk gehandicapt als de licht "omgeving" niet echt zeer zonnig is ?
        Ik zou heel graag deze lens kopen (of de nieuwe Tamron 28-300VC als die even goed blijkt te zijn en ooit eens beschikbaar wordt in Europa) maar ik ben een beetje bang van het gemis aan IS voor de tele stand .. ik heb mij al suf vergeleken ttz de specs van deze lens vergeleken met veeel andere lenzen en in zijn segment lijkt die Tamron niet te kloppen .. (cfr photozone.de & slrgear.com) het enige bestaande alternatief voor mij lijkt dan de Sigma 18-200 OS ...
        Ik bedoel maar .. een "wandellens" kopen en dan een ganse valies accessoires moeten meesleuren om in de tele standen te kunnen fotograferen, is in een aantal gevallen een beetje een contradictie
        TIA

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

          Optisch is de 18-250 echt wel de betere.

          Maar mocht ik nu een Nikon/Canon ipv een 7D/a100 hebben, dan zou ik misschien toch een Sigma 18-200 OS overwegen.

          Probeer zelf eens de mogelijkheid te vinden om beide lenzen eens uit te testen op jouw body zou ik zeggen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

            Ik heb eerlijk gezegd nooit echt voordeel ondervonden bij IS, OS of VR, toen ik de Sigma 80-400 had zette ik de OS zelfs altijd uit.
            Veel hangt af van je sluitertijd natuurlijk, met de Fuji S5 Pro kan ik bijna straffeloos op zeer hoge iso's werken waardoor de sluitertijd altijd kort blijft.....en . . . ik heb nogal een vaste hand, dat draagt natuurlijk ook veel bij.
            Een voorbeeldje :

            FinePix S5Pro, 1/10 sec, F3,8,
            ISO: 3200 en gemaakt met de Tamron 18-250, los uit de hand en geen ruis verwijderd.

            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

              @K2 & Franciskine

              Dank voor de bijkomende info ..

              De Sigma 18-200OS heb ik kunnen testen en dat viel wel mee maar het was buiten en in volle zon ..
              De Foto met deTamron is echt wel erg overtuigend .. gelukkig heb ik ook nogal een vaste hand maar met de leeftijd verbetert dat niet echt he..
              Thnx

              Comment


              • #8
                Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                @ Regulus,

                Ik heb de 18-250 ook en ben er zeer tevreden mee.Persoonlijk vind ik deze lens zelfst beter dan mijn 18-200 VR (nikkon tijd).

                Je mag me gerust contacteren voor de lens eens te komen testen .

                Mvg
                Last edited by Gleeke; 3 november 2007, 13:18.
                Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  @K2 & Franciskine

                  Dank voor de bijkomende info ..

                  De Sigma 18-200OS heb ik kunnen testen en dat viel wel mee maar het was buiten en in volle zon ..
                  De Foto met deTamron is echt wel erg overtuigend .. gelukkig heb ik ook nogal een vaste hand maar met de leeftijd verbetert dat niet echt he..
                  Thnx
                  Graag gedaan Ondertussen ben ik er ook al 50 dus piepjong is dat zeker niet meer
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
                  @ Regulus,
                  Je mag me gerust contacteren voor de lens eens te komen testen .
                  Mvg
                  En dat geldt natuurlijk ook voor mij . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                    OK guys, hartelijk dank voor het aanbod .. waar zitten jullie ergens ? stuur dat evtl via een PM als je dit niet publiek toegankelijk wil maken
                    LOL .. jullie hebben mij terug overtuigd dat die Tamron "beste koop" is .. wegens al die IS verhalen was ik al gaan twijfelen !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                      ik zit in Herentals . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                        ik heb de Tamron en ben er zeer tevreden over als wandellens , mooie kleuren , redelijk scherp en qua focussnelheid ( niet vergelijken met af-s ) valt dat nog mee ; ook die bewegingsonscherpte bij mindere lichtomstandigheden ....koop maar
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          @K2 & Franciskine

                          Dank voor de bijkomende info ..
                          Graag gedaan, en veel plezier met de Tamron dus .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                            Bedankt voor jullie medewerking heren .. De foto van Franciskine heeft mij helemaal terug overtuigd .. ik denk niet dat ik nog die lens nog moet testen als ik zoiets kan doen met de combinatie Tamron en mijn 400D'ke dan ben ik meer dan tevreden ! Tamron it is !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma of Tamron 18-200 of 18-250?

                              Dus, als ik alles een beetje samenvat mag ik concluderen dat een Tamron 18-250mm zeker geen miskoop is in vergelijking met het steeds verwisselen van 2 lenzen (18-55mm en 55-200mm) voor een Canon 400D ?

                              Hoeveel kost zo'n Tamron 18-250mm?

                              Comment

                              Working...
                              X