Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

    heeft iemand ervaring met dit oblectief.

    momenteel vertrekt mijn gamma pas vanaf 28mm. en dit op een 30d geeft te weinig breedhoek. deze lens is dan ook weer lichtsterk en heeft een macrostand en de prijs valt goed mee.

    grts stevy

  • #2
    Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

    Die lens heeft geen macro stand, maar je kan er wel vrij dicht mee focussen.
    Het is dus zeker geen 1:1 macrolens (geen enkele zoomlens haalt zonder tussenbussen of voorzetlenzen een 1:1 vergroting).
    Een echte macrolens haalt wel 1:1 vergroting, dat wil zeggen dat een onderwerp dat even groot is als de sensor beeldvullend op de foto kan gezet worden.

    Ik heb vroeger de eerste versie van die lens gehad, en die werkte perfect op een 300D. Later gaf die wel problemen op een 20D (focusproblemen in combinatie met flits), maar dat was blijkbaar alleen zo met de eerste serie die er toen geleverd was.

    Dit is ondertussen de tweede versie (de eerste was geen "macro"), en daarom zal die zeker volledig compatibel zijn met een 30D.

    Als ze optisch even goed is dan de oude versie, dan is ze scherper op f4 dan een Canon 17-40 f4 L, volledig open op f2,8 is ze zeker bruilbaar, maar wel iets softer (dat is zo bij elke lens).

    Ondertussen heeft Tamron ook een 17-50 f2,8 XR DI II LD uitgebracht, en sommigen beweren dat die nog iets beter zou zijn (maar dat kan ik zelf niet bevestigen omdat ik die nooit gebruikt heb).

    Beide lenzen kosten ongeveer hetzelfde.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

      ik heb de vorige 18-50 2.8 EX DC zonder macro op mijn 400D in gebruik en ben daar heel erg tevreden over!

      Zoals Bart zei : heel scherp vanaf f/4 en zeker bruikbaar als 2.8.

      goed in te zetten als breedhoek en als binnenshuislens of in mindere lichtomstandigheden. Ik doe de mijne niet direct weg hoor

      Deze 2 zijn met de Sigma 18-50 gemaakt :

      Wapperende driekleur

      Kerk Orsmaal

      Ik heb ze tweedehands net geen 300 € betaald en ze was in zeer goede staat dus zeker het geld waard.

      Het is een EX lens van Sigma dus stevig gebouwd, ligt goed in de hand en er zit standaard een bloemvormige zonnekap bij (zoals bij zowat alle Sigma's)
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

        Ik heb de lens zelf ook, de Macro versie, en ben er zeer tevreden over. Absolute aanrader.
        Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

          Goeie lens en nog goed gebouwd ook volgens mij.
          Werkt ideaal op mijn D80 zeker een aanrader
          HSM werkt snel en goed maar tot nu toe alleen voor nikon
          Nikon D700 en veel te duur glas
          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
          my flickr

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
            HSM werkt snel en goed maar tot nu toe alleen voor nikon
            zal vermoedelijk ook zo blijven... Sigma heeft die gemaakt voor de D40(x) omdat die dan ook AF heeft...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
              Goeie lens en nog goed gebouwd ook volgens mij.
              Werkt ideaal op mijn D80 zeker een aanrader
              HSM werkt snel en goed maar tot nu toe alleen voor nikon
              Het AF-motortje dat er in de Canon-versie zit is ook in de meeste gevallen snel genoeg, de AF werkt in elk geval heel wat sneller dan bij de Tamron 28-75 f2,8 XR DI.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het AF-motortje dat er in de Canon-versie zit is ook in de meeste gevallen snel genoeg
                klopt. ik heb geen problemen met de AF_snelheid van die lens. Bij dit bereik is HSM minder belangrijk lijkt me dan op een tele waar je al meer bewegende objecten mee vastlegt en snelle AF een must is...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                  als jullie beter alternatieven hebben mogen jullie die ook geven
                  maar het budget is beperkt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                    als jullie beter alternatieven hebben mogen jullie die ook geven
                    maar het budget is beperkt
                    Voor dat budget heb je keuze tussen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 17-50 XR DI.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                      Ik ga die keuze ook moeten maken tussen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC en de Tamron 17-50 XR DI. Het zal wss de sigma worden aangezien ik niet zoveel info vind over de tamron en omdat ze over de sigma in't algemeen toch positief zijn.
                      Ik zat wel eerst te twijfelen over de Canon 17-40 f4 L, maar ik las dat deze op sigma op f4 zeker even scherp was. Ik weet dus niet ofdat voor de 270eur die L lens zoveel beter is?

                      grtz, stanlie
                      Cultures don't meet, People do
                      Photoblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                        Ik weet dus niet ofdat voor de 270eur die L lens zoveel beter is?
                        Als je een spatwaterdichte lens wil (alleen als je een filter op de lens schroeft volgens Canon) die ook nog op een full-frame (of 1,3x crop-camera zoals de 1D MK III) te gebruiken is, dan is het zeker waard om de 270 euro extra te betalen voor een 17-40 f4 L.

                        Als je ze wil blijven gebruiken op een EF-S camera, koop dan gerust de Sigma, die is lichtsterker en minstens even scherp op f4 (als je ze verder dichtdraait is er weinig verschil).

                        Ik heb eerst de Sigma gehad (die heb ik verkocht omdat die op een 20D scherpstelproblemen had in combinatie met het hulplicht van de flitser, de lenzen die later geleverd zijn hebben dat probleem niet meer), en daarna de Canon 17-40 f4 L. Ik had van de Canon eigenlijk meer verwacht omdat iedereen er zo positief over schreef, ze was niet slecht, maar ook niet echt zoveel beter dan de Sigma...

                        Net nadat ik de 17-40 gekocht had, kwam de EF-S 17-55 f2,8 IS uit (een paar weken later), maar omdat ik toen niet de (financiele) mogelijkheid had om die te kopen heb ik de 17-40 nog wel een hele tijd gebruikt.
                        Maar ondertussen heb ik wel die EF-S 17-55 f2,8 IS, en dat is wel degelijk de beste lens in dat bereik die er te vinden is voor een EF-S camera.
                        Op de tweede plaats komt de Sigma (zeker als je prijs/kwaliteit bekijkt), en dan pas de Canon 17-40 f4 L.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                          Hartelijk dank voor de info Black B@ndit, ben helemaal overtuigd ik zal volgend weekend direct eens naar fotokonijnenberg rijden

                          Grtz, Stanlie
                          Cultures don't meet, People do
                          Photoblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                            ik bestel het via francis digital. maar ga eerst wel moeten sparen denk ik
                            als mijn sigma 70/300 de deur uit is zit ik in de buurt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon

                              en de tokina 16-50/2.8 AT-X PRO DX

                              denk dat die iets meer kost maar van de kwaliteit weet ik ook niet zoveel.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X