Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filter

    Op de nikon D80 zit in het menu een filterkeuze bij , je kan er een uv filter aan de foto toe voegen is het dan niet meer nodig om een echt uvfilter op te schroeven en is dat even goed

  • #2
    Re: filter

    Een fysiek UV filter beschermt de voorkant van je objectief tegen slijtage en beschadiging. je moet natuurlijk wel een goede kwaliteit gebruiken om extra flare en ghosting te voorkomen.
    Een digitaal filter in de camera kan natuurlijk net als photoshop de kleurbalans iets bijstellen, maar op een zeer kostbare lens zet ik persoonlijk ook maar liever een goed filter
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: filter

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Een fysiek UV filter beschermt de voorkant van je objectief tegen slijtage en beschadiging. je moet natuurlijk wel een goede kwaliteit gebruiken om extra flare en ghosting te voorkomen.
      Een digitaal filter in de camera kan natuurlijk net als photoshop de kleurbalans iets bijstellen, maar op een zeer kostbare lens zet ik persoonlijk ook maar liever een goed filter
      dat had ik ook begrepen doe ik ook altijd,gebruik hoya, maar ik wist niet als dat die twee filters over elkaar geen nadelige invloed hebben

      Comment

      Working...
      X